Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“ (1)

Sezono rezultatai: „Haas F1 Team“
logo 2018 Gruodžio 17 d. 12:41, Haas / LAT Images

Haas“ koncepcija, kuri remiasi „Ferrari“ techniniu palaikymu ir bendradarbiavimu su „Dallara“, spėjo tapti pretekstu pavydui ir pavyzdžiu sekti paskui ją. Amerikiečių komanda demonstruoja stabilų progresą, lenkdama kur kas labiau patyrusius varžovus, o 2018 metų sezoną užbaigė aukštoje penktoje Konstruktorių taurės vietoje.

Lenktynininkas

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

Romainas Grosjeanas

21

14

37

5

4

Kevinas Magnussenas

21

9

56

5

5

 

Haas F1 Team

GP

Vieta

Taškai

Geriausias startas

Geriausias finišas

2018

21

5

93

5

4

2017

20

8

47

6

6

2016

21

8

29

7

              5

 

 

„Haas“ buvo pirmoji komanda, pristačiusi savo mašiną, tačiau nauja ji buvo tik sąlyginai – ekipa optimizavo pernykštę važiuoklę ir integravo „Halo“. Žiemos bandymai praėjo be problemų. Mašina pasirodė esanti greita ir patikima, bet svarbiausia – inžinieriams pavyko išspręsti keletą metų besitęsusias problemas su stabdžiais.

Melburno GP savaitgalio metu aukštą „Haas“ komandos greitį Fernando Alonso aiškino tuo, kad neva tai yra „pernykštės „Ferrari“ kopija“. Atsakydamas į tai, ekipos vadovas Guentheris Steineris pasiūlė visiems, ko tai netenkina, paduoti oficialų protestą, o F. Alonso ir jo komandai – padirbėti ties savo greičiu.

Pirmosiose lenktynėse iki pirmojo sustojimo boksuose „Haas“ netgi lenkė „Red Bull“ ekipą ir kovojo tarpusavyje dėl 4 vietos, bet padangų keitimas buvo labai nesėkmingas ir privedė prie dvigubo pasitraukimo – abi mašinas teko sustabdyti dėl neprisuktų ratų.

Varžtas nepataikė į sriegį – tai retsykiais įvyksta „Formulėje-1“, bet ne dvejose vienos komandos mašinose iškart. Romainas Grosjeanas asmeniškai palaikė mechaniką, padariusį klaidą ir sustojimo boksuose procedūrą kitam etapui apskritai pakeitė.

Taškus pavyko uždirbti antrame GP etape – Bahreine Kevinas Magnussenas finišavo penktas, pakartodamas geriausią rezultatą trumpoje „Haas“ istorijoje – amerikiečių komanda įsitvirtino tarp vidurinės grupės ekipų lyderių.

Lenktynininkams sezonas tarsi susidėjo iš dviejų skirtingų pusių. Pirmoje pusėje Magnussenas užtikrintai rinko taškus , o Grosjeanas dėl avarijų ir pasitraukimų virtinės niekaip negalėjo finišuoti dešimtuke. Nervinė įtampa augo. Baku jis įsirėžė į sieną, šildydamas padangas paskui saugos automobilį, o Barselonoje ir Prancūzijoje išprovokavo avarijas pirmajame rate  - ir pasklido kalbos, kad kontraktas su prancūzu nebus pratęstas.
Kanados GP etapui „Haas“ rimtai atnaujino aerodinamiką – priekinį sparną, dugną, šoninius pontonus. Atnaujinta mašina labiau tiko Grosjeano vairavimo stiliui, o Magnussenas jautėsi mažiau komfortiškai, ypač kvalifikacijose. Skaičiavimai pridėti prispaudžiamosios jėgos ir greičio pasiteisino. Daugelyje etapų komanda buvo ketvirta ar penkta, tik trasose su daugybe lėtų posūkių tradiciškai iškildavo problemų.

Devintajame sezono etape – Austrijoje – Grosjeanas nutraukė nesėkmių seriją ir pirmą kartą sezone uždirbo taškus – jis iškart užėmė 4 vietą. Tai buvo jubiliejinės, 50-tosios jaunos komandos lenktynės ir pačios sėkmingiausios – 22 taškai už 4 ir 5 vietas. Čia padėjo varžovų pasitraukimai – iš kovos iškrito abu „Mercedes“ pilotai ir Danielis Ricciardo, o „Haas“ nepraleido savo šanso.

Po finišo Monzoje „Renault“ komanda pateikė protestą, reikalaudama patikrinti, ar Romaino Grosjeano bolido dugnas atitinka vieną iš FIA direktyvų. Dėl vasaros pertraukos komandai nepavyko priderinti mašinos dugno prie naujų reikalavimų ir paprašė FIA išreikšti supratimą. Tačiau komanda iš anksto buvo įspėta, kad jei Monzoje neatitikimas nebus ištaisytas, tai kiti čempionato dalyviai turės teisę pateikti protestą ir tai padarė artimiausi varžovai iš „Renault“. Šeštoje vietoje finišavusį Grosjeaną išbraukė iš lenktynių protokolo, o Magnussenas tose lenktynėse pasitraukė iš distancijos.

Keviną diskvalifikavo vėliau – Ostine už degalų sąnaudų limito viršijimą ir abi šios diskvalifikacijos atėmė iš ekipos 12 taškų, o iki 4 vietos Konstruktorių įskaitoje jai pritrūko 25 taškų – jei Australijoje būtų tinkamai pritvirtinti ratai ir jei Grosjeanas būtų geriau važiavęs pirmoje sezono dalyje, toks rezultatas buvo pilnai pasiekiamas. G. Steineris po sezono pasakė, kad 4 vietą komanda prarado dėl jos pačios klaidų.

Po vasaros pertraukos „Haas“ užbaigė važiuoklės tobulinimą ir susikoncentravo ties kitų metų bolidu, nors anksčiau pradėtos gaminti naujovės buvo įdiegiamos. „Renault“ mašinos tobulinimą tęsė, nes prancūzų gamyklinė komanda norėjo išsaugoti 4 vietą Konstruktorių įskaitoje – ir per paskutinius penkis GP etapus ji uždirbo 31 tašką, kai tuo tarpu „Haas“ – tik 13.

Rugsėjo pabaigoje „Haas“ patvirtino sudėtį kitiems metams – kontraktai buvo pratęsti su abiem pilotais.

Guentheris Steineris: „Stabilumas – vienas iš esminių faktorių mūsų sporte. Mes turime stiprius pilotus, jie gerai susitvarko su savo darbu. Romainas praleido su mumis tris metus, o Kevinas – du ir mes nutarėme pratęsti bendradarbiavimą. Mes išnagrinėjome įvairius variantus ir supratome, kad geriausiais sprendimas bus išsaugoti Grosjeaną“.

Pilotu-bandytoju tapo legendinio Emersono Fittipaldi anūkas Pietro – derybos su juo buvo pradėtos dar pavasarį, bet jis susilaužė kojas per FIA WEC varžybas Spa trasoje. Dabar jis atsigavo ir ateityje tikrai pretenduos į vietą pagrindinėje sudėtyje.

„McLaren“ ir „Williams“ nesėkmių fone „Haas“ požiūris duoda savo vaisių. Taip, penktoji vieta Konstruktorių įskaitoje tapo įmanoma todėl, kad buvo anuliuoti senosios „Force India“ taškai. Todėl pakartoti šį rezultatą 2019 metais bus sudėtinga, bet trečiajame savo dalyvavimo F-1 sezone amerikiečių komanda jau tapo rimtu varžovu...


Komentarai (1)
tribeca
| 12/18 11:11 Atsakyti
"Geriausias sprendimas bus issaugoti Grosjeana". Pyp.
×

TOP naujienos