Statistika kalba „Mercedes“ nenaudai

Statistika kalba „Mercedes“ nenaudai
logo 2021 Spalio 03 d. 11:32, Ferrari nuotr.

Likus septyniems etapams iki 2021 m. „Formulės-1“ finalinių lenktynių Abu Dabyje, „Mercedes“ lenktynininkas Lewisas Hamiltonas pirmauja asmeninėje įskaitoje, tačiau „Red Bull“ lyderį Maxą Verstappeną lenkia vos dviem taškais. Tačiau egzistuoja ir kitokia statistika, pagal kurią „Mercedes“ komandos pranašumo prie varžovus nesimato visai.

Visų pirma, kalba eina apie pirmavimo lenktynėse ratus. Maxas Verstappenas iš viso nuvažiavo 876 ratus, iš kurių 496 ratus buvo varžybų lyderis. Tokiu būdu, Verstappeno pirmavimo ratų procentas yra 53,5 proc.

Lewisas Hamiltonas šiemet iš viso pirmavo tik 133 ratus. Jo pirmavimo ratų dalis prieš kitus sportininkus tėra tik 15,2 proc.

Apie tai kalba ir pergalių statistika. Verstappenas laimėjo septynis etapus, tuo tarpu kai Hamiltonas – penkis. O štai antrų ir trečių vietų „Mercedes“ sportininkas turi daugiau. Be to, apie Verstappeno pranašumą su pirmavimo ratais sako ir laimėtų kvalifikacijų skaičius – olandas iškovojo aštuonias „pole“ pozicijas, tuo tarpu kai britas – tik tris.

„Mercedes“ pagal šiuos rodiklius pralaimi ir komandinėje įskaitoje. „Red Bull“ šiais metais jau turi 503 pirmavimo ratus, kai tuo tarpu „Mercedes“ - tik 160 ratų. Palyginimui – praėjusiame sezone „Mercedes“ sąskaitoje buvo net 82,9 proc. pirmavimo ratų per visą nuvažiuotą distanciją.

Šiame sezone Hamiltonas buvo ryškiai greitesnis už savo oponentą tik Portugalijoje ir Ispanijoje, o visuose kituose etapuose iš esmės nusileisdavo Verstappenui. Tai dar kartą parodo, kad jaunasis olandas yra labiau tikėtinas pretendentas į pergales per likusius šio sezono etapus.

„Red Bull“ lenktynininko naudai kalba ir situacija su varikliais: Verstappenui jau sumontavo ketvirtąją jėgainę, dėl to jis gavo baudą Sočyje, o Hamiltono tai dar tik laukia.

Tokiomis sąlygomis „Mercedes“ belieka tik tikėtis, jog „Red Bull“ turės daugiau techninių problemų. Startas per Vengrijos etapą parodė, kad visiems gresia pasitraukti iš lenktynių, ypač didelė rizika būna pirmajame posūkyje starto metu. Tačiau Verstappenas šiais metais kol kas demonstruoja didelę koncentraciją ir ramybę.

Išskyrus incidentą Monzoje, kur, reikia pripažinti, Verstappenas atakavo Hamiltoną nebūdinga jam maniera ir agresyvumu, Maxui 2021 m. pavyksta išvengti kvailų klaidų, kurias jis darydavo ankstesniais metais.

Net ir technikos patikimumo prasme statistika byloja „Mercedes“ nenaudai. Pirmalaikis jėgainės keitimas Verstappeno bolide buvo sukeltas jėgos agregato pažeidimu per avariją Silverstoune, o kitu atveju „Red Bull“ būtų galėjusi apseiti ir be ketvirto variklio.

„Mercedes“ taip pat pakeitė jėgos agregatą Valtteri Bottui, bet ne dėl sugadinimo avarijoje, o grynai dėl techninių priežasčių, o tai privertė komandos vadovą Toto Wolffą pripažinti, kad jie negali būti 100 proc. įsitikinę technikos patikimumu iki sezono galo.

Beje, nežiūrint į visą šią statistiką, 2021 m. sezonas yra nenuspėjamas. Todėl „Red Bull“ ekipos vadovo Christiano Hornerio žodžiams apie tai, kad viskas spręsis paskutiniame etape gruodžio viduryje Abu Dabyje, matyt, yra lemta išsipildyti.

Lewisas Hamiltonas
Pilotas: Lewisas Hamiltonas 2024 sezono taškai: 331
Komanda: Mercedes Amžius: 39 m.
Plačiau
Maxas Verstappenas
Pilotas: Maxas Verstappenas 2024 sezono taškai:
Komanda: Red Bull Amžius: 27 m.
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Valode 3073
2. mantioras 3070
3. fandom 3063
4. D27 3060
5. Darius Linkevicius 3039