Vilniuje pradėta matuoti reali automobilių tarša (19)

Vilniuje pradėta matuoti reali automobilių tarša
logo 2021 Liepos 13 d. 18:28, I.Staskute

Lietuvos sostinėje Vilniuje prasidėjo visą likusią vasarą truksiantis eksperimentas, kurio metu miesto gatvėse matuojama reali automobilių daroma tarša aplinkai.

Naudojant „Opus RSE“ taršos matavimo technologiją nuotoliniu būdu per mažiau nei sekundę atliekama maždaug 100 matavimų. Maža to, nuskaitomi automobilio valstybiniai numeriai, greitis, o taip pat atsižvelgiama į oro temperatūrą.

Aplinkos ministras Simonas Gentvilas tikisi, kad tokie matavimai taps naujojo teisinio reguliavimo pagrindu. Manoma, kad ateityje Lietuvoje bus įvestas reguliarus taršos mokestis automobiliams.

Bandymų metu taršių automobilių savininkai bus informuoti apie keliamą žalą gamtai ir sulauks rekomendacijos susitvarkyti savo transporto priemonę.


Komentarai (19)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
YZF
IP: dece17b | 07/14 18:39 Atsakyti
Tegu pamatuoja ivairiu gamyklu tarsas, uzdedant toki prietaisa ant gamyklos kamino. Maza nepasirodys
YZF
IP: dece17b | 07/14 18:35 Atsakyti
"sulauks rekomendacijos susitvarkyti savo transporto priemon" - sita vieta geriausia :)
Šeip
IP: 6713168 | 07/14 18:06 Atsakyti
Reikėtų pamatuoti Kaune esančio atliekų deginimo jėgainės išmetamus teršalus.Diena jie leidžia baltą dūmelį, atseit garus. Bet naktį tarp 2-4 valandomis taip pavaro smarvės, kad atrodo viso Dainavos rajono šiūkšliadėžės dega, jei vėjas į miesto pusę arba kai ramu, neįmanoma langų atsidaryti.Aišku, žmonės gerai įmigę būna tuo metu ir nieko nejaučia, kad yra nuodijami
kart
IP: ff4c1cb | 07/14 14:20 Atsakyti
Black_Death
07/14 13:59

Kart, manes valdziavagiai neklauso, su ju darbais neturiu ir nenoriu tureti nieko bendro, todel prasau vartoti teisingesnias zodziu formas nedarĖ, simuliavO, laika stumdĖ.
Olimpinese varzybose taip pat jie laimi, ne mes laimim, na aisku buna ir isimciu turinciu priejima prie finansavimo ir kuriai kaip aklai vistai grudas i snapa nukrito medalis, bet cia vienetai...

Deja, bet priežastys, kodėl taip ilgai delsėmE, tam yra kur kas platesnės. Viena iš priežasčių, jau minėta nauda gamintojams, mūsų piliečių sąskaita. Nekalbu apie verslą, kuris dėl tam tikrų apribojimų praranda konkurencinius pranašumus prieš tas pačias užsienio valstybes. Na, ir daugelis kitų panašių dalykų.
Black_Death
IP: 3ac9d83 | 07/14 13:59 Atsakyti
Kart, manes valdziavagiai neklauso, su ju darbais neturiu ir nenoriu tureti nieko bendro, todel prasau vartoti teisingesnias zodziu formas nedarĖ, simuliavO, laika stumdĖ.
Olimpinese varzybose taip pat jie laimi, ne mes laimim, na aisku buna ir isimciu turinciu priejima prie finansavimo ir kuriai kaip aklai vistai grudas i snapa nukrito medalis, bet cia vienetai...
kart
IP: ff4c1cb | 07/14 12:45 Atsakyti
Iš direktyvos:

"Poveikio vertinime PO3b – variantas, numatantis diferencijuoti lengvųjų transporto priemonių apmokestinimą pagal jų išmetamą CO2 ir kitų teršalų kiekį, – laikomas priimtiniausiu"

"Tikimasi, kad dėl išmetamu CO2 kiekiu grindžiamo diferencijavimo iniciatyva turės nedidelį teigiamą poveikį konkurencijai, nes šiek tiek padidės mažai taršių ir netaršių transporto priemonių paklausa, kuri skatins diegti inovacijas. Platesnis grūsčių apmokestinimo taikymas bus naudingas įmonių, ypač tų, kurios taiko gamybos „pačiu laiku“ principą, konkurencingumui."

"Siūloma palaipsniui panaikinti mokesčių diferencijavimą pagal transporto priemonių EURO emisijos klasę. Pridedama nauja 4 dalis, kuria, kai tik bus turimi būtini patvirtinti išmetamo CO2 kiekio duomenys, bus įvestas infrastruktūros mokesčių diferencijavimas pagal sunkiųjų transporto priemonių išmetamą CO2 kiekį. Praktinis šios nuostatos taikymas bus paskata naudoti švariausių ir veiksmingiausių technologijų sunkiąsias transporto priemones."

"Pasiūlyme gerbiamos pagrindinės laisvės ir ypač laikomasi tų principų, kurie nustatyti Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijoje."


Trumpai tariant - galite priimti laisvai, bet šiukštu nebandykit ignoruoti ES nustatytų principų, kurie aiškiai apibrėžti.
Ar galima buvo pasiruošti geriau? Buvo galima
Kodėl nepasiruošėm tam geriau? Nes dėlsėm ir tik kai realiai buvo pradėta grąsinti baudomis, Aplinkos ministerija suskubo paruošti planą.
kart
IP: ff4c1cb | 07/14 12:19 Atsakyti
Geras Nickas
07/13 23:19

Būtų įdomu kokie paties šaltiniai apie tą „Briuselio“ numestą įstatymą, nes kiek aš žinau, Aplinkos ministerija savarankiškai kūrė, žinoma su tam tikrom konsultacijom, kurios nieko nedavė. Bet kokiu atveju, tas briedas, tai vietinio folkloro sudėtas. Aišku, nei problemą jis kažkokią sprendžia, nei į kažkokį tikslą orientuotas. Tai sutinku, kad dabartiniam įstatyme, kažko labai susijusio su tarša, nėra :)

Jau atsakiau žemiau - planą rengė savarankiškai pagal Briuselyje priimtas direktyvas.
kart
IP: ff4c1cb | 07/14 12:09 Atsakyti
ddt
07/14 11:50

GerasNickas jau tą klausimą uždavė , aš papildysiu - pirmas dalykas, Briuselis nieko nemėto. Jie sako KĄ reikia padaryti (mažinti taršą), o KAIP padaryti - sprendžia kiekviena valstybė pagal savo sugedimo laipsnį. Dabar antras dalykas - pasižiūrėk kaip kitose valstybėse tai padaryta. Kas žaidžia "fiskalinėmis arklio galiomis", kas dar kuom nors, bet viskas dauguma atvejų pririšta prie variklio parametrų (CO2 ir/arba galios). Dar pažaidžiama su lipdukais (umweltplakette, crit'air ar pan) ir.. Viskas. Jei tarkim, turi geresnių idėjų - gali pabūti pilietiškas ir pasiūlyti - visi viską girdi. O jei politinė karjera neįdomi - drąsiai gali parašyti emailą kokiam Gentvilui - jam geros idėjos galbūt padės nors kažkiek atstatyti bent jau politinio įvaizdžio griuvėsius, kuriuos su žeme baigia sulyginti kuruojamos srities neišmanymas :)

"bet viskas dauguma atvejų pririšta prie variklio parametrų (CO2 ir/arba galios)" - amen, apie tai ir direktyva.
O siūlyta buvo ne kartą ir ne du, bet nuo pirminio siūlymo pasikeitė tik mokesčio pavadinimas į "registracijos mokestį", kad nebadytų daugiau žmonėms akių.
ddt
IP: 21ec4ad | 07/14 11:52 Atsakyti
Vvvv
07/14 10:35

Tai kad kiek matau gatvėse, tai labiausiai orą smardina ne didžialitriai, o Toyotos. Matai priekį dūmų kamuolį, pasiveji - Toyota.

Toyotos su baltais dūmais? Ką nors teko girdėt apie DPF regeneraciją? O juodais dūmais spjaudosi ir smardina dauguma atvejų (bent jau kiek man pasitaiko) - nuostabieji Volvo, po to daug suskaičiuoju Passat, na ir po to eina visokios kregždės ir pan.
ddt
IP: 21ec4ad | 07/14 11:50 Atsakyti
kart
07/13 21:16

Tai, kad realiai tą ką gavo, tą ir įvedė. Po to šaršalo ten kažką minimaliai pakeitė, bet esmę, niekaip nesirišančią su realia transporto priemonės tarša, paliko tą pačią. Tas įstatymas orientuotas į parko atnaujinimą ir tiek, nes su tuo pačiu įstatymu sekė ir subsidijos naujiems automobiliams.

GerasNickas jau tą klausimą uždavė , aš papildysiu - pirmas dalykas, Briuselis nieko nemėto. Jie sako KĄ reikia padaryti (mažinti taršą), o KAIP padaryti - sprendžia kiekviena valstybė pagal savo sugedimo laipsnį. Dabar antras dalykas - pasižiūrėk kaip kitose valstybėse tai padaryta. Kas žaidžia "fiskalinėmis arklio galiomis", kas dar kuom nors, bet viskas dauguma atvejų pririšta prie variklio parametrų (CO2 ir/arba galios). Dar pažaidžiama su lipdukais (umweltplakette, crit'air ar pan) ir.. Viskas. Jei tarkim, turi geresnių idėjų - gali pabūti pilietiškas ir pasiūlyti - visi viską girdi. O jei politinė karjera neįdomi - drąsiai gali parašyti emailą kokiam Gentvilui - jam geros idėjos galbūt padės nors kažkiek atstatyti bent jau politinio įvaizdžio griuvėsius, kuriuos su žeme baigia sulyginti kuruojamos srities neišmanymas :)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas