1982-juodieji Ferrari metai

2005 Vasario 21 d. 03:34

žiūrint 1982-ųjų metų F-1 apžvalgą kyla mintis, kad tai buvo turbūt liūdniausi metai Ferrari komandos istorijoje. Nepaisant to, kad jie tapo čempionais komandinėje įskaitoje. Tai buvo metai, kai Ferrari turėdama geriausius bolidus prarado jau beveik saujoje laikytą čempionės asmeninėje įskaitoje titulą, bet dar skaudžiau, kad tais metais Ferrari ir visa Formulė-1 prarado iškart du aukščiausio lygio pilotus, galėjusius vėliau tuo metu įsibėgėjančioje F-1 turbo eroje stoti vienon greton su didžiąja ketveriuke- A.Senna, A.Prostu, N.Manselliu ir N.Piquet.
Ketvirtąjį 82-ųjų sezono etapą San Marino GP ar bent jau ištraukas iš jo yra matę daugelis F-1 aistruolių. Dėl tuo metu ypač aštrių nesutarimų tarp Pasaulinės autosporto federacijos ir F-1 komandų sąjungos etape dalyvavo tik 14 lenktynininkų. Nedalyvaujant daliai stipriausių to meto komandų, tokių kaip Williams, Brabham ir McLaren, Imolos trasoje dominavo Ferrari komanda. Tačiau jos lenktynininkai neleido sirgaliams nuobodžiauti- G.Villeneuve ir D. Pironi pademonstravo vieną nuostabiausių kovų F-1 istorijoje. Kovą, kurios sportinį grožį deja vėliau užgožė užkulisinio purvo lavina. Nes trasoje išskirtinį azartą ir meistriškumą demonstruojantys sportininkai baugino komandos vadovą, liepusį lenktynių pabaigoje D.Pironiui nekliudyti ir atiduoti pergalę komandos draugui. Kaip žinia D. Pironi šiam nurodymui nepakluso ir paskutiniuose ratuose vėl aplenkė Villeneuve bei trečią kartą išsiveržęs į priekį sugebėjo apsiginti nuo aršių kanadiečio atakų bei iškovojo įsimintiną pergalę.
Tarp geriausios to meto komandos lenktynininkų kilusi įtampa žadėjo labai įdomų sezon., Deja, intriga baigėsi vos po dviejų savaičių. Baigėsi tragiškai, kai sekančio etapo kvalifikacijos pabaigoje įsirėžęs į kelią užkirtusį bolidą žuvo G. Villeneuve. Spaudai labai patogu ir pelninga buvo mistifikuoti šį įvykį, pateikiant šią tragediją kaip G.Villeneuve desperatišką pasirinkimą verčiau rizikuoti viskuo nei pralaimėti prieš komandos partnerį D.Pironi. Pironiui teko iškęsti jam primestą slibino įvaizdį ir šešėlį dėl menamos kaltės šioje tragedijoje. Nors vargiai ar kuris Gilles'o fanas būtų patikėjęs, jog analogiškoje situacijoje Gilles būtų atleidęs akseleratorių net jei tuo momentu ir nebūtų netiesiogiai kovojęs su Pironiu.
Po šios tragedijos Ferrari apgaubė gedulas, bet sezonas tęsėsi, ir rezultatai buvo geri- sezonui įpusėjus komandos lyderiu tapęs D.Pironi turėjo iškovojęs dvi pergales ir šešis sykius palipėjęs ant podiumo pakylos. Tad į dvyliktą sezono etapą Vokietijoje jis atvyko tvirtai pirmaudamas asmeninėje įskaitoje- nuo artimiausio persekiotojo Watsono jį skyrė 9 taškai o likę 5 etapai specialistų buvo vertinami kaip ypač palankūs galingais turbo varikliais ginkluotai Ferrari technikai. Tad prieš Vokietijos GP Didierio šansai tapti pasaulio čempionu buvo labai nemaži. Savo nusiteikimą iškovoti čempiono titulą D. Pironi pademonstravo ir penktadieninės kvalifikacijos metu, kai parodė geriausią laiką, beveik sekunde aplenkdamas antroje vietoje likusį A.Prost su Renault. Pagrindinis konkurentas J.Watson buvo tik dešimtas- silpni Ford motorai šioje trasoje neturėjo jokių šansų prieš galinguosius turbo monstrus.
Šeštadienį prapliupęs lietus nubraukė bet kokias viltis kam nors pagerinti savo rezultatą tad daugelis lenktynininkų net neišvažiavo į trasą. Tačiau tuo metu kai D.Pironi boksuose buvo sveikinamas su iškovota pole-position, jis nusprendė išbandyti bolidą ir šlapioje trasoje. Netrukus paaiškėjo, kad šis sprendimas tapo pražūtingu visai jo karjerai- per tirštus lietaus purslus nepamatęs trasą po avarijos užtvėrusio kito piloto bolido D.Pironi rėžėsi į jį visu greičiu...
Lenktynininkas per stebuklą liko gyvas, tačiau sužeidimai buvo tokie stiprūs, jog medikai jam pranašavo visam laikui prie vežimėlio prikaustyto invalido ateitį. Antro komandos lyderio per sezoną netekęs misteris Ferraris paskubėjo spaudai išplatinti pranešimus, jog jei įvyks dar vienas stebuklas ir D.Pironi pasveiks, lenktynininko vieta Ferrari komandoje jam visada garantuota.

1982-ųjų sezoną Ferrari baigė laimėdama konstruktorių taurę bet slegiama juodo netekties šešėlio. Paskutiniuose 5 etapuose nedalyvavęs D.Pironis bendroje įskaitoje tik 5 taškais atsiliko nuo čempionu tapusio Kekie Rosbergo, bet dėl išlikimo kovojančiam Didier tuo metu matyt tai rūpėjo mažiausiai...

Beje, stebuklas visgi įvyko ir po ilgo, 5 metus trukusio, tačiau sėkmingo gydymo D.Pironi sudebėjo visiškai atsitiesti po patirtų sužalojimų ir ėmė vėl dairytis į F-1 pusę. Tačiau "misteris Ferraris" nė girdėti nenorėjo apie savo emocingus pažagus laukti prancūzo sugryžtant išskėstom rankom- pikti liežuviai kalbėjo kad Ferrari bosas širdyje niekad neatleido Pironiui už 1982-ųjų San Marino GP, tad Didier teko tenkintis sutartimi su viena iš silpnesnių antro ešalono ekipų. Sutartimi, kuria jis taip ir nespėjo pasinaudoti. Kai likus kelioms savaitėms iki planuoto sugryžimo į F-1 draugai jam pasiūlė startuoti III-uoju pilotu greitaeigių katerių pasaulio čempionato viename iš etapų Didier mielai sutiko... Šį sykį likimas jo nepasigailėjo- kraupi katerio avarija baigėsi tragiškai visiems trims ekipažo nariams...
D.Pironi mirė 1987-ųjų rugpjūčio 23, sulaukęs vos 35-ių

2005 Vasario 21 d. 03:43

žinutė paruošta remiantis "Formula" žurnalu, FIA 1982-ųjų metų apžvalga bei F-1 statistiniais šaltiniais. Tikslas- sulaukti kitų F-1 istorijos mėgėjų vertinimų to meto įvykiams, prisiminti įdomų F-1 laikotarpį ir konkretų sezoną žvelgiant per pasirinktos komandos prizmę, dalį jaunesnių puslapio lankytojų supažindinti su mažiau žinoma to meto Ferrari žvaigžde Didier Pironi

2005 Vasario 21 d. 08:12

Su didziuliu malonumu perskaiciau.Apskritai straipsnio mintis turbut teisinga,kazin ar verta kaltinti viena sportininka kito zuties isprovokavimu,kad ir kokie tarpusavo santykiai tuo metu buvo.Beje,Teisuti,kaip ten buvo is tikruju?As skaite kad susitarimas buvo tap Villeneue'o ir Pironi,o cia-Enzo ir jo.?

2005 Vasario 21 d. 08:26

cool straipsnelis
a paziurejus filma apie G .Villeneuve atrode kad jis labai nusivyles, jog jaunesnis komandos draugas jo nepraleido i prieki...atrodo teisus ir vienas ir kitas.

2005 Vasario 21 d. 10:06

Teisutis>> :goodjob:
Labai fainas straipsnis. Istikruju tai tie 1982 metai buvo kazkokie velnio apsesti. Tiek tragisku ivykiu, cempionu tapo asmuo laimejes vos viena pergale ir t.t. Kazkaip netycia pastebejau, kad F-1 "uzkereti" metai pasitaiko kas 12 metu (suns metais). 1970 m. zuvo veliau cempionu tapes Rindt, 1982 m sezonas aprasytas, 1994 m. - Senna... Kas musu laukia 2006 m.?

2005 Vasario 21 d. 10:09

anniziz> saules aktyvumo ciklai kas 12 metu ;) gal susije... :D

2005 Vasario 21 d. 10:55

Teisutis> ar ten tikrai buvo Imola?

2005 Vasario 21 d. 11:23

annizizi>>
nekokia tu cia formulike isvedei... kai pagalvoji, jau dabar sklando ivairiu kalbu tiek apie geriausius pilotus atskirai ir buten 2006 metus... tiek apie pacia F1, tik jiem prognuozuojami truputi velesni laikai...

2005 Vasario 21 d. 11:38

Jei toks ciklas, tau 2006 F1 žlugs...

2005 Vasario 21 d. 14:01

Xtremez> ta prasme? Ta įsimintina kova tikrai įvyko senojoje Imoloje, tik gal dėl trasos modifikavimo po 1994-ųjų tu jos nebeatpažinai.

2005 Vasario 21 d. 16:30

geras straipsnis. daugiau tokiu! annizizi>>>1970 m. ZUVO VELIAU CEMPIONU TAPES Rindt???

2005 Vasario 21 d. 16:30

Teisutis>Imola tai Imola,bet telefona tai isijungt galetum,ar bent emeila patikrint..:)

2005 Vasario 21 d. 16:33

Saunu, malonu buvo paskaityt. Taip ir toliau!

2005 Vasario 21 d. 16:34

Nixas. Rindtas tapo cempionu po savo mirties, nes jo surinktu tasku pakako cempiono titului uzsitikrint.

2005 Vasario 21 d. 16:59

Jo. Grazus ir tvarkingas straipsnis, bet to fakto del kovos tarp komandos kolegu Imoloje kazkaip negaliu patvirtinti.
Kiek man zinoma, jau is anksto buvo numatyta, kad kazkas, kuris bus priekyje, tures laimeti.
Pironi pasielge tikrai nedzhentelmeniskai, taciau jo as aisku nekaltinu del Gilles mirties.

Beje, Pironi savo sunu pavadino Gilles...

2005 Vasario 21 d. 18:48

1982m buvau 9 metu pacanas ir tada man F-1 visai nerupejo ir apie tokia F1 nebuvau girdejes. Rimciau formule susidomejau, berods nuo 2000m. O nuo 2001, kai pasirode JPM, nei vieno GP nepraleidau ( isskyrus keleta, kai "juostele" iki to nutruko :) Siaip labai butu idomu pamatyti pvz. 1982 kuri nors GP

2005 Vasario 21 d. 19:09

nu labai geras straipsnis bet si ta apie si sezona jau esu kazkur skaites

2005 Vasario 21 d. 20:04

DR>>> dekui.

2005 Vasario 21 d. 20:38

Paredaguot, fotkiu ir i "Straipsniai". O tai tas skyrelis jau voratinkliais apauges.

2005 Vasario 22 d. 01:48

AF1> na va, tikėjausi kad tu daugiau ką žinosi apie tą susitarimą... nes abu esam puikiai matę, kad lenktynių metu kelis sykius į priekį buvo išsiveržęs tiek Pironi tiek Villeneuve. Mano supratimu tiesiog eilinį sykį lyderiu tapus Ferrario proteguotam Villeneuve bosas ir nurodė Pironiui pasitraukti iš kovos, o šis nepakluso. Tik tuomet neaišku ko taip įsiuto Gilles- jis tikrai nebuvo iš tų, kurie norėtų pergalės ant lėkštutės... Gal kas nors ras tikslią to susitarimo versiją, nes Gilles reakcija ir ją iššaukusios priežąstys palieka daug klausimų.

2005 Vasario 22 d. 09:32

Qualifying resulted in pole position for Rene Arnoux with his Renault team mate Alain Prost alongside. Then came the Ferraris of Gilles Villeneuve and Didier Pironi while Michele Alboreto was fifth ahead of the two Alfas of Bruno Giacomelli and Andrea de Cesaris. The top 10 was completed by Derek Warwick's Toleman, Jean-Pierre Jarier in the Osella and Teo Fabi's Toleman.

The race saw the two Renaults break down and left Villeneuve and Pironi running first and second for Ferrari - to the delight of the local fans. It was a very dull race but in the closing stages Pironi closed right up on Villeneuve and the Canadian - believing that victory was his as the Ferrari team orders meant that Pironi would sit behind him - thought that the Frenchman was not fighting for the lead but merely putting on a show for the fans. Pironi got ahead, Villeneuve overtook him again.

On the last lap Villeneuve was not expecting any more moves from his teammate. But at Tosa Corner Pironi outbraked him and took the lead. For the rest of the lap Villeneuve was stuck behind with Pironi not giving him the chance to pass. Pironi took the chequered flag. Villeneuve was furious.

2005 Vasario 22 d. 12:40

Gaila kad labai trumpai viskas aprašyta, nieko naujo nepasakė praktiškai. Išskyrus tai, jog pergalę atiduoti būtent Villeneuve buvo "team orders", o ne koks nors lenktynininkų tarpusavio susitarimas. Bet taip ir išlieka neaišku kada atėjo tie team orders ir kodėl būtent Gilliui.
Kol kas atrodo jog buvo taip: po Renault pasitraukimo lenktynių pradžioje į lyderius išsiveržė Pironi, vėliau jį pasivijo ir aplenkė Villeneuve, dar po kiek laiko Villeneuve padarė nedidelę klaidą ir pasivijęs Pironi antrą kartą išsiveržė į lyderius, link lenktynių pabaigos Gilles vėl sugebėjo aplenkti komandos draugą ir tapti lyderiu. Tuomet Ferraris matomai ir liepė Didieriui nutraukti kovą, apie savo liepimą pranešdamas ir Gillesui. Didieris nepakluso ir toliau kovojo dėl pergalės, tuo tarpu Villeneuve galvojo kad kova baigta ir nebuvo pasiruošęs toliau atmušinėti Pironio atakų.
Gaila, kad "team orders" sagadino tokią gražią kovą, ir galiausiai abu lenktynininkai dėl jautėsi nukentėjusiųjų vietoje

2005 Vasario 22 d. 12:58

Teisuti> as tai supratau kad nelenkt buvo isakyta vos tik pirma kart Vileneuve'as isiverze i prieki! Kai Pironis aplenke ji, Gillesis pamane kad Pironis tai daro del sou ziurovams, tada atlenke ir jau nesitikejo jokiu lenkimu, tuo labiau paskutiniam rate.

2005 Vasario 22 d. 13:19

DonRomaso> Pironis pirmą sykį aplenkė Villeneuve ir susigražino lyderio poziciją kai Villeneuve padarė nedidelę klaidą ir kliudęs žolę prarado greičio kitoj tiesiojoj. Bet kuriuo atveju draudimas Pironiui kovoti dėl pergalės atrodo negražus, nes būtent Pironis pradžioje tapo lenktynių lyderiu. Jei nebuvo uždrausta Gilliui jį atakuoti, tai po sėkmingo lenkimo nebuvo gražu ir Pironiui neleisti pamėginti susigražinti prarastos lyderio pozicijos. kol kas šioje situacijoje negražiausiai atrodo Ferraris, vidury kovos staiga vieną pilotą iškėlęs aukščiau už kitą...

2005 Vasario 22 d. 13:44

Teisutis> Enzo komanda 79-ais dirbo Schekteriui ir Gilles irgi visur buvo prasomas dirbti Jody, ka jis ir dare, nors buvo keleta kartu, kai Gilles galejo nepraleisti Schekterio ir 79-uju titulas butu jo.
82-ais komanda dirbo Gilles'ui ir Pironi turejo buti veliau taip vadinamoje "Eddie Irvine'o vietoje"...

2005 Vasario 22 d. 13:45

apie 1979:

At the end of the year he supported Scheckter's title challenge. When that was successful Villeneuve won again at Watkins Glen and finished the season second in the World Championship.


apie 1982:

The car was refined over the winter and in 1982 thing began badly with a series of reliability problems. At Imola he was leading until the last lap when his Ferrari team mate Didier Pironi, who was under team orders not to overtake, ignored the instruction and snatched the victory

2005 Vasario 22 d. 14:11

Teisutis> tu turi 1982 f1 review.avi? Biski seederiai dingo man...67%

2005 Vasario 22 d. 14:16

Teisutis> as atpazystu viska puikiai, tik isimintina kova man siejasi su dijon o ne imola :) na aisku metai kiti.

2005 Vasario 23 d. 04:02

Xtremez> su dingusiais seederiais bandysim padėt jei dar reikia, o įsimintinų Gilles kovų su viena kuria trasa susiet neišeina- jų buvo tiek kad užteko vos ne visoms trasoms :) Dijon gal iki šių laikų labiausiai išreklamuotas liko, bet pvz. man kad ir 1981 apžvalgą žiūrint irgi didžiausią įspūdį darė tie atskiri Villeneuve sublizgėjimai, kai lyg pabudęs iš nieko netikėtai pergalę ar įspūdingą rezultatą padarydavo.

2005 Vasario 23 d. 08:25

Ai jau atsisiunciau. nereik.:)

2005 Kovo 02 d. 15:52

Gal kas zino kaip vadinasi tas saitas kuriame daug su F1 susijusiu video torrentai? Kompas tuscias patapo tai visi linkai dingo.

2005 Kovo 02 d. 16:19

Beje, gryžtant į 1982-uosius, mirties šešėlis Ferrari tais metais persekiojo ypač stipriai. Kanados GP metu D.Pironi turėjo startuoti iš pirmos eilės tačiau starto metu jo bolidas užgeso. Daugeliui kitų pilotų pavyko aplenkti vidury trasos stovintį Ferrari, bet iš paskutinių eilių su Osella bolidu startavusęs F-1 naujokas italas Riccardo Paletti visu greičiu rėžėsi į Pironio Ferrari. nuo smūgio Osella bolidas užsidegė ir nepaisant didelių trasos maršalų ir pačio Didier Pironio pastangų užgesinti liepsnas ir išvaduoti iš jų R.Paletti, pastarasis žuvo. Tai buvo 1982-ųjų birželio 13, likus vos 2 dienom iki 24-ojo R.Paletti gimtadienio.

Po dviejų mėnesių R.Pironi pats patyrė žiaurią traumą Vokietijos GP kvalifikacijos metu, kai trenkėsi į Prosto Renault bolidą. Sidas Watkinsas avarijos vietoje siūlė iškart amputuoti Pironi kojas, bet kaip po keturių metų Pironi visiškai pasveiko ir ruošėsi sugryžimui į F-1 su Larouse ekipa. Testų rezultatai Dijon trasoje buvo labai daug žadantys, bet mirtina trauma greitaeigių katerių lenktynėse nutraukė Pironi gyvenimą prieš pat sugryžimą į F-1

2005 Kovo 14 d. 12:16

tais metais zuvo G.Villeneuve'as.Jis taip pat buvo FERRARI pilotas.

2005 Kovo 14 d. 12:20

die hard> tu iš mėnulio iškritai?

2005 Kovo 14 d. 13:22

Teisutis>>> turbut iškrita :D

2005 Kovo 14 d. 14:14

ziauri istorija:)

2005 Kovo 14 d. 16:46

jooo, gyvenimas padovanojo antra sansa, bet treciojo ne....

2005 Balandžio 04 d. 14:58

liudnoka istorija...Cia ferrari tragedijos

2005 Balandžio 05 d. 12:12

Teisutis susimaisiau :)

2005 Balandžio 05 d. 14:10

nu jo meteliai tikrai neblogi