A. Tapinas išbandė kelionę su BMW elektromobiliu (45)

A. Tapinas išbandė kelionę su BMW elektromobiliu
logo 2022 Lapkričio 04 d. 13:30, Organizatorių nuotr.

Garsus Lietuvos žurnalistas, laidų vedėjas Andrius Tapinas penktadienį socialiniame tinkle „Facebook“ pasidalijo savo patirtimi apie kelionę elektromobiliu.

„Papasakosiu apie pirmą didesnę kelionę elektromobiliu. Važiavom du žmonės ir trys šunys su elektriniu BMW iX. Tikslas - per kelias laisvas dienas apžiūrėti gražius Vokietijos miestelius. Maršrutas: Vilnius - Gorlitzas - Meisenas - Kvedlinburgas (nes žaidžiau “Quacks of Quedlinburg”) - Kylis ir tada keltu atgal į Klaipėdą.

Šiaip ruošiausi daug, prisisiunčiau visokių elektrokroviklių appsų, dėliojausi maršrutus programėlėse, kaip čia bus, kaip čia efektyviai nuvažiuoti ir nesikviesti tralo dykynėje. Na, pirmas toks kartas.

Ir nieko labai nereikėjo - pilnai pakako BMW kortelės ir jų įkrovimo appso, ir Plugshare programėlės pasižiūrėti kitoms stotelėms. Važiuojant į vakarus nuo Varšuvos apskritai stotelių tiek, kad tiesiog rinkis. Ties Lodze, Vroclavu, kas keliasdešimt kilometrų Vokietijoje sustatyta po 6-8 greitas krovimo stoteles, tai niekur nereikėjo laukti, be to - appse tu matai, ar stotelė užimta ar laisva.

Pasiplanuoti reikėjo tik iki Varšuvos, nes visi appsai po Vilniaus siūlė vienintelę įkrovimo vietą - Grajewo su dviem stotelėm, bet ekonomiškiau važiuojant galima pasiekti ir Lomžą, kur jau yra bent kelios įkrovimo vietos. Iki Varšuvos nesustojant krautis nuvažiuoti dar nelabai.

Vienoje vietoje surizikavau, prašokau rekomenduojamą krovimo stotelę ir nusprendžiau nuvažiuoti iki kitos, BMW prognozavo 3% atvykus, bet susireguliavus optimalų greitį iki reikalingos vietos atvažiavau su 11%

Persėdus į EV, reikia pakeisti ir mąstymą - krausies vis tiek minimum pusvalandį, todėl turėk, ką veikti - pasivaikščiok su šunimis (tie buvo labai patenkinti tokiais dažnais pasivaikščiojimais), paskaityk, atsakyk į laiškus, pažiūrėk serialo seriją. Kitaip tariant, nesiparink, kad užtruksi šiek tiek ilgiau.

Taip, su EV 170 km/h Vokietijos autobanuose nepalėksi, lenks visi kaip stovintį, bet vėlgi nusiteikimas - BMW turi puikų autopilotą, susidėlioji optimalų greitį ir faktiškai tyloje vairuoji, mašina padarys viską pati už tave, tik ranką ant vairo laikyk. Jeigu su kitomis mašinomis jau nuvažiavęs iš Vilniaus iki Nidos jaučiausi kaip sudaužytas, tai su BMW ir po pirmos dienos tūkstančio kilometrų nesijaučiau kažkaip ypatingai pavargęs, plius tie sustojimai krautis leidžia ir normaliai pramankštinti kojas.

Kelionės kaštai irgi patiko - išvažiavus iš Vilniaus pilnai pasikrovus, 1500 kilometrų įveikėm su 7 krovimais ir bendra suma 135 eurai.

Šunys - keliauninkai irgi turėjo likti patenkinti, pirmą kartą pamatė užsienį, susipažino su vakarietiškais kolegomis, prisivaikščiojo tiek, kad krisdavo kaip negyvi tik grįžę į viešbutį, nes miesteliuose po 12 000 žingsnių suvaikščiodavom su šunimis ir audio gidais. Kvedlinburgas yra absoliučiai žavingas ir jaukus.

Viešbučiuose šunis mielai priima (tik aišku, reikia, pasižiūrėti iš anksto Bookinge), kaina šuniui nakčiai svyravo nuo 5 iki 10 eurų.

Žodžiu, smagiai praleidom laiką, pravėdinom galvas, o aš įsitikinau, kad elektromobilis be problemų gali būti ne tik miesto, bet ir tolimų kelionių mašina. Ir tas “niekur nenuskubėsi, nes po to stovėsi ir krausies” nusiteikimas daro kelionę daug saugesne.“,- rašė A.Tapinas.



Komentarai (45)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
life
IP: 49b7de7 | 11/10 21:43 Atsakyti
Life
11/07 10:00

Tas, kurio keliones aptarinėji ir komentuoji.

Na bet, supratai, minti, cia svarbiausia, nei as skaitau, nei as domiuosi, kas ten per padaras
Life
IP: bb12b01 | 11/07 10:08 Atsakyti
ddt
11/05 21:53

Bet tu į mano klausimą gal atsakyk, arba gal nekrauk ant Matijošai... skaityti daugiau

Jo, padarė, ypač jau, geras komikas esat. :D
Life
IP: bb12b01 | 11/07 10:00 Atsakyti
o
11/04 18:40

Kas yra tapinas?

Tas, kurio keliones aptarinėji ir komentuoji.
tech
IP: c4754c7 | 11/07 09:53 Atsakyti
maxpower
11/07 08:03

Tą patį galima pasakyti apie bet kokį brangesnį automobilį su vdv

tai ok, bet siai dienai sakykim, panasiu metu koks vdv x5 arx7 kainuos panasiai, ir dar pigiau kaip[ tas EV. ir ekonimiskumas ju panasus, bet su VDV turesi visada tiek galios kada noresi, ir kur noresi, sutaupysi savo laiko , kai tereiks poros min uzsuskti i bet kuria degaline, nereikes planuoti kaip kada kur krautis ir tt .vaziuosi bet kur nesukdamas galvos. nepaisant atstumu, na man tai toks verslo klases EV tai visai atrodo nereikalingas daiktas, kai tokios past klases nuperki gal net pigiau vdv . va tie maziukai miesto Ev tai jo, visai gal ir neblogas daiktas kaip daily caras mieste trintis. o su tokiu iX isvzviaves i greitkeli bezdi ant 90 ir ieskai kur sekantis krovimo taskas. ir visa tai susimokejus 100 k
maxpower
IP: 3304100 | 11/07 08:03 Atsakyti
tech
11/06 22:37

Turintiems savo nuosava nama, krautis tikrai ir patogu ir pigu. Del to... skaityti daugiau

Tą patį galima pasakyti apie bet kokį brangesnį automobilį su vdv
tech
IP: c4754c7 | 11/06 22:37 Atsakyti
Micius
11/06 20:56

Bet jau skeptikų ir vertintojų tai gausybė... Svarbiausia išsityč... skaityti daugiau

Turintiems savo nuosava nama, krautis tikrai ir patogu ir pigu. Del to turbut niekas nesigincija. O kalbant apie toki iX, tai jis ir brangus ( kainos berods nuo 98 k prasideda) tiek ir neekonomiskas. Tai realiai kam jis reikalingas siai dienai? Jau tada geriau tas Zoe ar panasus, bent po miesta pavazineji savo poreikiams,bei proto robose kainos.
Micius
IP: 15d615f | 11/06 20:56 Atsakyti
Bet jau skeptikų ir vertintojų tai gausybė... Svarbiausia išsityčiot iš kito... Kiekvienam savas, turiu ir EV ir Plugin hibridą. Prie jūros su hibridu, į parduotuvę ar į darbą su EV. Ir pastarojo niekaip nekeičiau į VDV. Toli važiuoti, šiltai, viršyti greitį, EV tikrai tam netinkamas, tuo tarpu važiuoti pagal taisykles, tyliai, be vibracijų, pavarų, ryte be smarvės kieme atsišildyti stiklą, startuoti be jokio variklio šildymo, nelaukti degalinėje valandą perkančių dešrainį, pasikrauti savo garaže, man visa tai yra super, ir kai važiuoji mieste, taip džiaugčiausi, kad priekyje važiuojantys nedūmytų ir nereikėtų uždarinėti oro padavimo. Važiuoji vasarą ramiai, muziką pasileidi, langus atsidarai, nei užia, nei smirda, super. Iš minusų tai paminėčiau didelį svorį, kurio kažkaip niekas nemini. Važinėju Renault Zoe, mažylis, su VDV svertų kokius 800kg, tuo tarpu EV sveria 1500kg. Svoris žemai yra gerai, kai prasilenki su fūra, pučia didelis šoninis vėjas, mažylis labai stabilus. Tuo tarpu avarinio stabdymo metu, jau EV pralaimi ženkliai. Beje niekas nemini EV minusų žiemą, kai slidžiame kelio posūkyje atvažiuoji su 800kg ir su 1500kg, išcentrinė jėga duoda savo, ir važinėti žiemos slidžiais žiemos keliais su EV reikia kur kas atsargiau. Arba kai reikia pakišti domkratą, tai keliant viskas braška. O jei papuvus kėbului, tai jau geriau nestatykit į domkrato vietą :D
Micius
IP: 15d615f | 11/06 20:39 Atsakyti
o
11/06 13:21

Ar jus matet kada nors, elekromobili lenkenti jusu automobili, as asme... skaityti daugiau

Lenkiu, kai važiuoja žemiau 80, jei leidžiama 90 km/h. Bet užtat nuo šviesoforo pajudi guviai, net pusė akseleratoriaus nespausdamas :)
o
IP: b189f3b | 11/06 13:21 Atsakyti
Ar jus matet kada nors, elekromobili lenkenti jusu automobili, as asmeniskai nemaciau, toks jausmas , jaigu lenktu, tai nedavaziuotu namo.
Klepsidra
IP: 5c5c690 | 11/06 12:17 Atsakyti
ddt
11/05 21:51

Matai, yra nedidelis nežymus mikro niuansas, kad su EV operatyviai ni... skaityti daugiau

ignicio stotelese kroviau ne is savo kisenes? 30kwh/100km? su eGZpertu nepasigincysi
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Ayrtons 407
2. tevez 403
3. Tomas Gaida 395
4. pofke261 393
5. kylius1978 392