A. Wurzas: neįmanoma sukurti taisyklių visiems laikams

A. Wurzas: neįmanoma sukurti taisyklių visiems laikams
logo 2021 Liepos 29 d. 10:25, Pixabay

Incidentas tarp Lewiso Hamiltono ir Maxo Verstappeno per Didžiosios Britanijos GP startą sukėlė audringas diskusijas ir šiandien pavakare dar kartą bus išnagrinėtas teisėjų. Buvęs „Formulės-1“ pilotas, F-1 lenktynininkų asociacijos GPDA prezidentas Alexas Wurzas yra įsitikinęs, kad panašūs ginčai bus visuomet, todėl kuriant ir pildant taisykles, neįmanoma aprėpti absoliučiai visų įvykių vystymosi scenarijų.

Alexas Wurzas: „Ar pakankamai yra aiškumo taisyklėse? Klausimas labai sudėtingas, įvykių vystymosi scenarijų yra begalės. Tai yra lenktynės. Čia nėra taip, kaip kelių eismo taisyklėse, kurios privalo būti labai konkrečios ir griežtos, nes nuo to priklauso mūsų visų saugumas.

Lenktynių trasoje mes kovojame vienas su kitu. Šiame varžymesi yra lenktynių esmė, todėl kontaktai tarp sportininkų yra neišvengiami. Taip buvo nuo pat lenktynių atsiradimo. Tai mes matėme puikiose Sennos ir Prosto dvikovose, dabar tai matome kovose tarp Hamiltono ir Verstappeno.

Neįmanoma sukurti taisyklių visiems laikams. Būtent dėl to per GP būna trys FIA teisėjai ir vienas kviestinis teisėjas, atstovaujantis pilotus – kiekvieną incidentą tiria mažiausiai keturi specialistai. Lenktynių direktorius yra tarsi policininkas, jis gali pasakyti: „Vaikinai, kažkas įvyko. Prašau atkreipkite į tai dėmesį“. Ir teisėjai žiūri vaizdo įrašus. Jie turi teisę pažiūrėti kiekvieno piloto telemetriją, pabendrauti su jais ir komandų atstovais.

Teisėjai yra kritikuojami visada – kaip ir teisėjai futbolo aikštėje, bet visa tai gana neblogai veikia. Teisėjų sprendimai tapo labiau nuoseklūs. Mes, GPDA susitinkame su FIA ir analizuojame įvairias situacijas, avarijas, incidentus. Mes kartu sprendžiame, kas yra priimtina, o kas – ne.

Lewisas ir Maxas gerbia vienas kitą. Aš buvau susitikęs su jais – tai šaunūs lenktynininkai. Mes buvome dviejų sportininkų kovos liudininkais, vienų iš geriausių šiuolaikinėje automobilių sporto istorijoje. Žinoma, presingą patiria ne vien jie, bet ir komandų vadovai, vadybininkai, todėl, kai emocijos liejasi per kraštus, gali gimti aštrūs apsikeitimai replikomis arba kandūs interviu ar dar kas nors panašaus. Bet svarbiausia, ir aš esu tuo įsitikinęs, kad kiekvienas sportininkas gerbia varžovą, ypač jei jis talentingas kaip Lewisas ir Maxas.

Asmeniškai aš manau, kad Silverstoune įvyko štai kas: du lenktynininkai kietai kovojo ir tarp jų buvo kontaktas. Tai lenktyninis incidentas. Visada būna tas, kuris yra kaltas labiau ir tas, kieno kaltė mažesnė, bet jei visa tai yra „pilkojoje zonoje“, tai aš manau, kad šią avariją geriausia laikyti lenktyniniu incidentu.

Mes, lenktynininkai, viską aptarinėjame tarpusavyje ir turime apie ką pašnekėti, kad galėtumėm pasiekti dar stabilesnio teisėjų darbo ir jų sprendimų nuoseklumo vienose ar kitose situacijose. Bet jei panirsime į visų detalių tyrinėjimą, tai daugeliu atvejų incidentai bus labai panašūs, nors iš tikrųjų jie būna visiškai skirtingi.

Ar galima pasiekti daugiau stabilumo? Taip. Būtent šioje srityje mes dirbame su FIA ir sveikiname jų iniciatyvą rengti bendrus susirinkimus su teisėjais, kuriuose galima ištirti incidentus ir kartu priimti sprendimus, pasiekti, kad jie būtų nuoseklūs. Ar visada jie bus teisingi? Ne, kol kas mes to nepasiekėme, bet judame link to“.

„Silverstone", Northamptonas
Trasa: „Silverstone", Northamptonas (Didžiosios Britanijos GP)
Ilgis: 5,891 km Ratų skaičius: 52
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553