Analizė: kaip „Liberty Media“ žada kovoti su baudų lavina „Formulėje-1“

Analizė: kaip „Liberty Media“ žada kovoti su baudų lavina „Formulėje-1“
logo 2017 Lapkričio 20 d. 06:00, Mercedes

Naujieji „Formulės-1“ bosai mano, kad pilotų perstatymai starto lauke dėl baudų pasiekė pavojingą ribą ir tai kenkia sportui. Paprasto sprendimo čia negali būti, tačiau judėti į priekį būtina bet kokiu atveju.

Rossą Brawną visas „Formulės-1“ verslo klubas pažįsta kaip labai ramų ir protingą žmogų. Todėl, kai jis, kalbėdamas apie baudas už jėgainės komponentų keitimą pavartojo žodį „farsas“, iš karto buvo galima suprasti, kad šis klausimas reikalauja ypatingo dėmesio.

Jei kas ir yra šiuolaikinėje „Formulėje-1“, kas iš tiesų erzina Brawną, tai būtent baudų sistema už jėgainės elementų pereikvojimą.

Jis puikiai supranta, kad bolidai turi gerėti, o jėgainių reglamentas prašosi pakeitimų. Bet didžiausią sporto direktoriaus nepasitenkinimą kelia sudėtingas pilotų starto lauko formavimas dėl baudų.

Vargu čia ar ką pavyks pakeisti iki 2021 metų, kuomet debiutuos nauji varikliai, bet dar iki to galima būtų sukurti protingą planą.

Keletas skaičių

Rossas Brawnas ne kartą yra sakęs, kad F-1 labai neigiamai veikia dabartinė baudų sistema. Norint tai suprasti, reikia atlikti keletą paskaičiavimų.

Jei surinksime į krūvą visas baudas, paskirtas 2017 metais, taps lengviau suprasti, kaip toli viskas nuėjo ir kodėl fanai išreiškia savo didelį nepasitenkinimą. Iki čempionato pabaigos liko vienas etapas, tačiau bendras baudų skaičius jau pasiekė 730 pozicijų ribą. Čia įeina baudos už jėgos agregatų elementų ir pavarų dėžės keitimą.

Visos šios baudos pasiskirsto tarp gamintojų labai nevienodomis dalimis. Štai kaip atrodo vaizdas dabar, įskaitant ir Hamiltono baudą Brazilijoje, nors jis ir startavo iš boksų.

Honda               380

Renault             310

Ferrari               20

Mercedes        20

Tokia susiklosčiusia situacija nepatenkinti visi, tačiau kartu yra labai sunku surasti tam adekvatų sprendimą. Kažkuriuo momentu atrodė, kad sprendimas yra – bausti ne pilotus, nustumiant juos tolyn starto lauke, o komandas  - atimant taškus Konstruktorių įskaitoje. Tačiau ir dėl tokio žingsnio gali būti labai nenuspėjamų pasekmių.

Ne paslaptis, kad pagrindinis dėmesys šiuolaikinėje „Formulėje-1“ yra vis tik skiriamas titului asmeninėje įskaitoje. Todėl visiškai realu įsivaizduoti situaciją, kai komanda aukos savo interesus, kad tik savo pilotui užtikrintų stipriausiojo vardą.

Jei pilotas galės nuolat savo variklį naudoti maksimaliu režimu (ką matėme Brazilijoje su Hamiltono jėgaine), tai jis įgaus gana svarų pranašumą prieš varžovus. Tokiu atveju jo titulas bus vadinamas daugiau nei „farsu“.

Sprendimas

Visiškai atsisakyti baudų starto lauke – utopija. Tačiau Brawnas įsitikinęs, kad dabartinė situacija yra nepriimtina.

Jis pažymėjo, kad maždaug trečdalis baudų yra susijusios su vidaus degimo variklio blokų keitimu, o visos likusios tenka įvairiai papildomai įrangai – turbinai, motorams-generatoriams ir pan.

Ir sprendimas gali būti toks: atsisakyti tokių sudėtingų sistemų, kurios sukelia tiek daug problemų.

Tai reikštų perėjimą prie kur kas paprastesnių pagal konstrukciją ir pigesnių turbinų, antrinio energijos panaudojimo sistemų – kartu atsisakant jų maksimalaus kiekio panaudojimo ribojimų. O jei nėra limito, vadinasi, nėra ir baudų.

„Aš manau, kad verta panaudoti tokią ekonominę schemą, kai jūs variklio komponentus galite keisti kada tik norite, - aiškino R. Brawnas. – Jei jums reikia kitos turbinos konstrukcijos, tai kam pergyventi dėl jų kiekio? Turbinos dizainas būtų homologuotas, o kaina sudarytų ne daugiau kaip 2-3 tūkstančius.

Automobilių sporto masteliais tai apskritai ne pinigai. Bet jei turbina brangi ir sudėtinga kaip dabar, tai tada reikia įvedinėti limitus. Dabartiniai motorai apskritai man neatrodo lenktyniniai pagal daugelį kriterijų. Jie yra inžinerinių galimybių demonstravimas, o ne klasikiniai lenktynių varikliai“.

Įtikinti gamintojus

Kur kas paprastesnių variklių idėja tenkina toli gražu ne visus. Mat viena iš GP etapų masinančia puse yra pažangiausių technologijų tikrinimas.

Tačiau Brawnas įsitikinęs, kad šios užduoties negalima spręsti šou kokybės žiūrovams sumažinimo sąskaita. Jis pažymėjo, kad masinis gamintojų išėjimas iš WEC čempionato akivaizdžiai demonstruoja, kas būna, kai technologijos nueina per toli.

„Tai įdomi istorija, nes „Porsche“ atstovai lanko mūsų susitikimus ir turėjo progą išsakyti savo nuomonę, nes jie viską mato iš abiejų pusių, - pažymėjo Brawnas. – Jie galėjo pareišti apie savo požiūrį į įvykius, papasakodami, kad techninė užduotis pasirodė pernelyg sunki.

Dabartinis reglamentas yra naudojamas 4 metus, o baudų skaičius nemažėja. Tai todėl, kad mes taip ir nesugebėjome iki galo išsiaiškinti su šiomis technologijomis.

Todėl didžiausios pagarbos yra nusipelnusi „Mercedes“. Jie atliko fantastišką darbą. Bet realybė yra tame, kad pavyti jų taip niekam ir nepavyko“.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140