Aplinkos ministras įvertino oro taršą: žada griežtinti techninę apžiūrą

Aplinkos ministras įvertino oro taršą: žada griežtinti techninę apžiūrą
logo 2021 Rugsėjo 16 d. 22:21, Pexels.com

Prieš kelis mėnesius realiomis eismo sąlygomis buvo pradėta matuoti Vilniaus oro taršą. Per du mėnesius nuotoliniai matuokliai išmatavo daugiau kaip 45 tūkst. transporto priemonių azoto oksidų, kietųjų dalelių, anglies monoksido ir angliavandenilių išmetamus kiekius ir nustatė, kad orą labiausiai teršia dyzelinu varomos transporto priemonės.

Atlikti matavimai parodė, kad vidutiniškai viena sunkioji krovininė transporto priemonė šių teršalų išmeta tiek, kiek 11 lengvųjų dyzelinu varomų automobilių. Taip pat, vos 2-4 proc. automobilių sukuria iki pusės visos parko taršos (16-52 proc. priklausomai nuo teršalo).

Įvertinęs duomenis, aplinkos ministras teigė, kad artimiausioje ateityje Lietuvoje bus griežtinama techninė priežiūra, intensyvės transporto kontrolė gatvėse. „Netvarkingi, apleisti dyzeliniai automobiliai ir sunkiasvoriai sunkvežimiai nuodija mūsų gatves ir plaučius. Didžiausias iššūkis bus suvaldyti senų dyzelinių automobilių importą ir nebeleisti jiems dalyvauti eisme su netvarkingomis vidaus degimo sistemomis“, – komentavo ministras. 

Vertinant Vilniaus automobilių parką kitų Europos miestų, pastebėta, kad Lietuvoje Euro 4 ir senesnio standarto automobilių tarša anglies monoksidu ir kietosiomis dalelėmis, lyginant su atitinkamo standarto automobiliais, važinėjančiais Frankfruto, Briuselio, Berlyno, Varšuvos, Madrido keliuose yra didesnė. Galima priežastis – Lietuvoje seni automobiliai nepakankamai techniškai prižiūrimi ir dalis jų galimai turi neveiksmingas taršos mažinimo sistemas ar jų visai neturi (dalelių filtrų, katalizatorių).




Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983