Aplinkos ministras įvertino oro taršą: žada griežtinti techninę apžiūrą (23)

Aplinkos ministras įvertino oro taršą: žada griežtinti techninę apžiūrą
logo Rugsėjo 16 d. 22:21, Pexels.com

Prieš kelis mėnesius realiomis eismo sąlygomis buvo pradėta matuoti Vilniaus oro taršą. Per du mėnesius nuotoliniai matuokliai išmatavo daugiau kaip 45 tūkst. transporto priemonių azoto oksidų, kietųjų dalelių, anglies monoksido ir angliavandenilių išmetamus kiekius ir nustatė, kad orą labiausiai teršia dyzelinu varomos transporto priemonės.

Atlikti matavimai parodė, kad vidutiniškai viena sunkioji krovininė transporto priemonė šių teršalų išmeta tiek, kiek 11 lengvųjų dyzelinu varomų automobilių. Taip pat, vos 2-4 proc. automobilių sukuria iki pusės visos parko taršos (16-52 proc. priklausomai nuo teršalo).

Įvertinęs duomenis, aplinkos ministras teigė, kad artimiausioje ateityje Lietuvoje bus griežtinama techninė priežiūra, intensyvės transporto kontrolė gatvėse. „Netvarkingi, apleisti dyzeliniai automobiliai ir sunkiasvoriai sunkvežimiai nuodija mūsų gatves ir plaučius. Didžiausias iššūkis bus suvaldyti senų dyzelinių automobilių importą ir nebeleisti jiems dalyvauti eisme su netvarkingomis vidaus degimo sistemomis“, – komentavo ministras. 

Vertinant Vilniaus automobilių parką kitų Europos miestų, pastebėta, kad Lietuvoje Euro 4 ir senesnio standarto automobilių tarša anglies monoksidu ir kietosiomis dalelėmis, lyginant su atitinkamo standarto automobiliais, važinėjančiais Frankfruto, Briuselio, Berlyno, Varšuvos, Madrido keliuose yra didesnė. Galima priežastis – Lietuvoje seni automobiliai nepakankamai techniškai prižiūrimi ir dalis jų galimai turi neveiksmingas taršos mažinimo sistemas ar jų visai neturi (dalelių filtrų, katalizatorių).



Komentarai (23)
:/
IP: 0f1df91 | 09/24 23:03 Atsakyti
Vien dėl šito liberasto ministro man kyla noras nusipirkti patį triperiausią dyzelį, supilti į baką atrabotkę, atsukti kranlelį motorui ir su juodu debesiu važinėti.
ddt
IP: 21ec4ad | 09/19 09:48 Atsakyti
Black_Death
09/18 18:49

Bet Paryziuje giedra vasaros diena paziurejes i dangu, dangaus nematai. Matai tik pilkuma. Tik atvaziavus islipus is masinos akimirka sustoja kvepavimas nuo masinu kakuciu.
Vilniuj zymiai geriau, nors didmiescio smogo uzuomazgos sia vasara jau buvo :(

Čia taip buvo prieš 8-10 metų, arba kai degė Notre Dame. Dabar Paryžiuje didesnė problema yra šiukšlės ir atsakančiai numyžti kampai. Žandarai Crit'Air kontroliuoja uoliai, net neturėjau minties be šito lipduko ten važiuot. Lygiai kaip prancūzai dauguma atvejų neturi minties daryti de-cat ir de-DPF, kas pas mus yra kone kasdienis dalykas.
deivec
IP: 1353dd0 | 09/18 19:47 Atsakyti
sitas pajacas patapes aplinkos ministru toks ispudis....kad stirna vakar pirma karta pamate ir dabar dar kraujas nuo smegenu neistekejo...tai pradejo gamta saugot....

jis dabar suabejojo kad gali buti kad lt masinos gali buyti netvarkingos....
dpf gal perka zmones naujus keiciasi ? :D:D:D

perka nezinantis kaip ishsiskirti zmogus tesla ir dar gauna kompensacija...o kur paskatos sistemos pirkti katala ar dpf ar egr ???? visi viska lauk meta ir ishprogramuoja....

visi zino...bet aisku vyriausybeje debesu padangoje debeselius stumdo
Black_Death
IP: ffd7fe5 | 09/18 18:49 Atsakyti
ddt
09/18 18:02

O teko ką nors girdėti apie tokį dalyką, kaip Crit'Air? Vienas iš elementų, kodėl Prancūzijoje (įsk. Paryžių) miestų gatvėse nėra tokių nesąmonių, kaip pas mus - juodų dūmų uždangų už (kaip taisyklė) VW ar Volvo.

Bet Paryziuje giedra vasaros diena paziurejes i dangu, dangaus nematai. Matai tik pilkuma. Tik atvaziavus islipus is masinos akimirka sustoja kvepavimas nuo masinu kakuciu.
Vilniuj zymiai geriau, nors didmiescio smogo uzuomazgos sia vasara jau buvo :(
ddt
IP: 21ec4ad | 09/18 18:02 Atsakyti
Black_Death
09/18 08:06

Retoriskas pamastymas, kodel dabartiniai automobiliai pasidare tarsesni ir ju tarsa reikia papildomai apmokestinti? A? Pries 15m ir anksciau degalinese kaina budavo savikaina + plius labai mazas % atkainio + gauta suma *2x akcizas ekologijai. Tai jau to mokescio nebeuztenka del tarsesniu automobiliu?

Antra. Reiketu pirstus nukapoti rasanciam, kad Vilniuj oras labiau uzterstas nei Paryziuj. Nesuprantu kokiu tikslu tokia nesamone yra prifantazuota?

O teko ką nors girdėti apie tokį dalyką, kaip Crit'Air? Vienas iš elementų, kodėl Prancūzijoje (įsk. Paryžių) miestų gatvėse nėra tokių nesąmonių, kaip pas mus - juodų dūmų uždangų už (kaip taisyklė) VW ar Volvo.
ddt
IP: 21ec4ad | 09/18 18:00 Atsakyti
kart
09/18 00:56

Jo jo, sukinės kiekvienas atsisėdęs. O baudžiamoji atsakomybė tuo užsiimantiems jau kurį laiką egzistuoja. Jeigu čia vis tik kažkoks perdėtas myžimas dėl ridos sukimo, tai kaip ir sakau - akcizas, tobulas sprendimas.

Ir kiek už ridos sukinėjimą Lietuvoje buvo pasodintų?
Black_Death
IP: ffd7fe5 | 09/18 08:06 Atsakyti
Retoriskas pamastymas, kodel dabartiniai automobiliai pasidare tarsesni ir ju tarsa reikia papildomai apmokestinti? A? Pries 15m ir anksciau degalinese kaina budavo savikaina + plius labai mazas % atkainio + gauta suma *2x akcizas ekologijai. Tai jau to mokescio nebeuztenka del tarsesniu automobiliu?

Antra. Reiketu pirstus nukapoti rasanciam, kad Vilniuj oras labiau uzterstas nei Paryziuj. Nesuprantu kokiu tikslu tokia nesamone yra prifantazuota?
xxx
IP: 8f4e9ae | 09/18 04:55 Atsakyti
Palygino su miestais Europos, kur pragyvenimo lygis skiriasi ir žmonės su naujus automobilius eksplotuoja, tegul lygina su panašiomis valstybėmis ir miestais, o ne didžiausiais Europoje.
Benzino tarša labai mažai skiriasi nuo dyzelinio variklio pradedant 2010m automobilius, ypatingai su benzinas/dujos.
kart
IP: ff4c1cb | 09/18 00:56 Atsakyti
ddt
09/17 23:55

O kas garantuoja, kad tos ridos kas nors neatsuks?

Jo jo, sukinės kiekvienas atsisėdęs. O baudžiamoji atsakomybė tuo užsiimantiems jau kurį laiką egzistuoja. Jeigu čia vis tik kažkoks perdėtas myžimas dėl ridos sukimo, tai kaip ir sakau - akcizas, tobulas sprendimas.
ddt
IP: 21ec4ad | 09/17 23:56 Atsakyti
Black_Death
09/17 20:17

Tai sakai kad dabartine valdzia norintiems vaziuoti privers isitaisyti saibas? Kad nebutu nuvaziuojama didelis atstumas ir neterstu?

Ai tu nereaguok ten taip. Viskas seniai yra po ranka - kuo toliau važiuoji, tuo daugiau pili, iš čia ir sprendimas išeina. Tiems, kam paprasti variantai nepatinka, o patinka viską daryti super sudėtingai, tai galima daryt kaip belgai - ridos fiksavimą vykdyt stebėjimo kameromis ir paskaičiuot kamščių mokestuką.
O apie ridos fiksavimą per TA kaip apie kriterijų kalbėti gali, na, sakykim, romantiškos sielos žmogus, kiek padauginęs drugelių.
×

TOP naujienos