Baudos už jėgainių keitimą gali būti pakeistos

Baudos už jėgainių keitimą gali būti pakeistos
logo 2022 Gruodžio 03 d. 18:17, Pirelli

FIA svarsto galimybę pereiti prie naujos baudų už jėgos agregatų ir jo elementų neplaninį keitimą sistemos, kuri būtų aiškesnė sirgaliams nei dabartinė.

Kiekvienam lenktynininkui be baudų per sezoną galima panaudoti po tris jėgos agregatus ir tam tikrą atskirų jėgainės elementų skaičių, o kai limitai yra viršijami, pilotai gauna baudas.

Tačiau pastaraisiais metais įsigalėjo praktika, kai „Formulės-1“ komandos, numanydamos problemas su vieno ar kito sportininko varikliais, sąmoningai renkasi keisti jėgos agregatą ar jo komponentus taktiniais sumetimais, kad starto pozicijų baudas gautų tose trasose, kuriose yra lengviau aplenkti varžovą ir būtų galima nesunkiai atsilošti. Pavyzdžiui, viena iš tokių trasų yra Belgijos GP Spa.

Tačiau kai viename pasaulio čempionato etape jėgainės keičiamos kelių komandų lenktynininkams, tai starto rikiuotė taip smarkiai skiriasi nuo kvalifikacijos rezultatų, kad net patyrusiems F-1 sirgaliams ne visada pavyksta išsiaiškinti, kodėl pilotas startuoja būtent iš tos pozicijos.

Lapkričio mėnesį šis klausimas buvo svarstomas „Formulės-1“ Komisijoje ir turės būti pratęstas FIA jėgos agregatų konsultaciniame komitete.

Jau dabar paskelbti šio komiteto siūlymai, kaip turėtų būti pakeista baudų sistema, kuri galėtų būti įvesta jau nuo kito sezono. F-1 Komisija šį klausimą svarstys kitame posėdyje.

Siūlymai atrodo taip:

  1. Pirmą kartą keičiant neplaninį jėgos agregatą starto pozicijų baudą siūloma keisti į sekundes, kurias pilotas atlieka GP lenktynių metu. Baudos sekundes pilotas turi atstovėti pirmojo varžybų sustojimo boksuose metu, be to, galimas papildomas apribojimas, pavyzdžiui, baudą atlikti iki tam tikro lenktynių rato.

  2. Jei tame pat etape sportininkui keičiami ir kiti jėgainės agregatai, numatomos papildomos sankcijos, o tai turėtų sutrukdyti komandų taktinius sumanymus gauti baudą konkrečiame etape. Sankcijų dydis ir forma dar turės būti aptarta.

  3. Bet kurio jėgainės elemento keitimo atveju jis išbraukiamas iš sąrašo, kuris lenktynininkui gali būti prieinamas ateityje.

  4. Jei jėgos agregatas ar jo elementas yra pažeidžiamas avarijos atveju, tokiu atveju yra daroma ypatinga išimtis.

  5. Kadangi baudos numatomos kur kas rimtesnės, siūloma vienu skaičiumi didinti planinių jėgainės elementų limitą, leidžiamų sportininkui. Jei iki šiol buvo galima panaudoti tris agregatus, tai dabar jų skaičių siūloma padidinti iki keturių.

Šių siūlymų aptarimas ir jų analizė turėtų įvykti FIA konsultaciniame komitete kartu su visų komandų strategijos specialistais. Po to visa tai bus patekta balsuoti F-1 Komisijai, kurioje FIA turi 10 balsų, „Formulė-1“ - taip pat 10 balsų ir po vieną balsą visos komandos. Galiausiai visa tai turi patvirtinti Pasaulinė autosporto taryba.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983