Dakaras. Suvestinė: kas būtų, jeigu būtų, beveik išsipildžiusios svajonės ir ateitis (7)

Dakaras. Suvestinė: kas būtų, jeigu būtų, beveik išsipildžiusios svajonės ir ateitis
logo Sausio 22 d. 15:00, Marcelo Maragui/Red Bull Content Pool nuotr.

Visi lietuviai, kurie to siekė, jau nusileido į Lietuvą po sudėtingo 2025 metų Dakaro ralio. Jo pabaigoje buvo galima pasidžiaugti keliais labai džiuginančiais rezultatais, o jo metu netrūko ir dramų: Rokas Baciuška turėjo priekaištų Benediktui Vanagui, čekai turėjo priekaištų vienas kitam, o dalyviai turėjo priekaištų organizatoriams. Visas mišinys, visi dvylika greičio ruožų susidėjo į galutinius rezultatus. Dakaro suvestinę, kurią pristato „F-1.lt“, galima pradėti nuo tradicinio klausimo: kas būtų, jeigu būtų?

Kas būtų, jeigu būtų?

Lietuviai, tradiciškai, turėjo savo techninių problemų, o šiame Dakare įdomiausias yra keturių lietuvių likimas.

Arūnas Gelažninkas sulaužęs savo naujutėlaičio „Hoto“ motociklo amortizatorius devintame greičio ruože prarado daugiau nei 3 valandas. Jeigu ne šios valandos, jis galėjo Dakarą motociklų klasėje pabaigti ir aukščiau. Realiausia atrodo 26-a pozicija, bet teko tenkintis 32-a. 

Benediktas Vanagas iki penktojo greičio ruožo buvo labai patogioje 15-oje pozicijoje „Ultimate“ klasėje. Dakaro pradžia „Toyoto Gazoo Baltics“ lenktynininkui buvo tikrai sėkminga, tad jeigu ne nelaimė ketvirtame GR, galėjo viskas užsibaigti dar vienų dešimtuku – keli priekyje esantys lenktynininkai vėliau traukėsi iš bendrosios įskaitos. Tuo tarpu Rokui Baciuškai situacija galėjo būti dar šviesesnė. Jei ne prarastos 2 valandos pirmame greičio ruože, jis būtų užėmęs 7 vietą, o su didesne motyvacija spausti „pilną tapkę“ būtų pasiekiama 5 vieta jau pirmame Dakare „Ultimate“ klasėje.

Vadovaujantis -1 taisykle, Vaidotas Žala galėjo šiame Dakare sunkvežimių klasėje būti ir ketvirtas. Jis penktame greičio ruože prarado daug laiko (beveik 4 valandas), vėliau vijosi varžovus su dideliu tempu ir galop užėmė penktą vietą su savo tarptautiniu ekipažu.

Svajonių aptarimas

Prieš šių metų maratoninį ralį „F-1.lt“ puslapis buvo iškėlęs keturias realias svajones lietuviams, dalyvaujantiems Dakare. Jos išsipildė tik iš dalies.

Viena iš svajonių – visi lietuvių motociklininkai finiše. Gediminas Šatkus iš Dakaro pasitraukė pradžioje, kai susilaužė raktikaulį, o visi kiti keturi lietuviai Dakaro finišą pasiekė sėkmingai.

Kita viltis buvo du lietuviai „Ultimate“ klasės dešimtuke. Jeigu ne Baciuškos ir Vanago nelaimės, ši svajonė, ko gero, būtų išsipildžius, o dabar tenka tenkintis tik 12-a tauragiškio Roko vieta. Prieš Dakarą buvo viliamasi, kad Vladas Jurkevičius su stabiliu tempu pasieks pirmąjį savo Dakaro finišą, bet jį, kartu su Aisvydu Paliukėnu, vėl persekiojo nelaimingi incidentai, tris dienas finišo net nepavyko pasiekti, tad penktadienį finišas buvo tik simbolinis. Tiesa, keliose dienose šio lietuviško ekipažas tempas buvo labai pozityvus, o pats Jurkevičius teigė, kad Dakarui durų neuždaro – jo nuomonė per šių metų lenktynes pasikeitė ir tai geras ženklas Dakaro sirgaliams.

Vaidotas Žala beduino taip pat neiškovojo, bet šie metai įrodė, kad tokių perspektyvų, liekant sunkvežimių klasėje, turėtų būti dar ne vienerius metus. Svarbiausia, kad technika nepavestų.

Ateitis

Rokas Baciuška, Benediktas Vanagas, Gintas Petrus, Vaidotas Žala, Nerimantas Jucius, Mykolas Paulavičius, Karolis Raišys – visi šie vyrai turi ambicijų būti kitame dakare.

Tuo tarpu Arūno Gelažninko, Vlado Jurkevičiaus, Alberto Veliamovič dalyvavimas priklausys nuo situacijos. Jie šiais metais pateko į tinkamą terpę beveik to nesitikėdami. Šturmanas A. Veliamovič gavo patrauklų pasiūlymą iš vietinio arabo, o V. Jurkevičių su A. Gelažninku sugundė gamyklinių komandų skambučiai.

Labiausiai neaišku dėl Modesto Siliūno bei Gedimino Šatkaus. Pastarasis turėjo tikslą važiuoti tik vieną Dakarą, tačiau neužbaigti reikalai gali priversti persigalvoti. Modesto tikslas, tuo tarpu, buvo bent kartą pasiekti finišą ir jis tai padarė, o po finišo didelių vilčių dėl kitų metų nedėjo. 

Iš buvusių dalyvių sugrįžti į Dakarą nori Emilija Gelažninkienė, Antanas Kanopkinas bei Vaidotas Paškevičius. Didelis procentas, kad bent 2 iš šių 3 sportininkų 2026 metais prie starto linijos pasirodys, nes ir šiais metais nedaug trūko.

2025 m. Dakaro nugalėtojai

Klasė 1 vieta 2 vieta 3 vieta
„Ultimate“ (automobilių) klasė

Yazeed Al Rahji

„Toyota“

Henk Lategan

„Toyota“

Matthias Ekstrom

„Ford“

Sunkvežimių klasė

Martin Macik

(„MM Technology“)

Martin van den Brink

(„Iveco“)

Aleš Loprais

„Iveco“

SSV (bagių) klasė

Brock Heger

„Polaris“

Francisco Lopez Contrado

„BRP“

Alexandre Pinto

„BRP“

„Challenger“ (bagių) klasė

Nicolas Cavigliasso

„Taurus“

Goncalo Guerreiro

„Taurus“

Pau Navarro

„Taurus“

Motociklų klasė

Daniel Sanders

„KTM“

Tosha Schareina

Honda

Adrian van Beveren

„Honda“

„Original By Motul“ (vienišių) klasė

Emanuel Gyenes

„KTM“

Benjamin Melot

(„KTM“)

Jaromir Romančik

(„KTM“)

„Classic“ klasė

Carlos Santaollala Milla

„Toyota“

Lorenzo Traglio

„Nissan“

Karolis Raišys

„Land Rover“


Baigėsi Dakaras, prasideda Dakaras...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
YZF
IP: 20135ae | 01/22 00:06 Atsakyti
Acent1
01/21 23:42

Ne, nu kas rašo tokius straipsnius. Tipo Baciuška nepilną motyvacij... skaityti daugiau

Nu jeigu pats Rokas pasake kad po tos nesekmes uzsidegimas buvo ne toks, tai gal geriau zino negu tu?
Acent1
IP: 1d47644 | 01/21 23:42 Atsakyti
Ne, nu kas rašo tokius straipsnius. Tipo Baciuška nepilną motyvaciją turėjo?! Ant kiek reikia būti nemąstančiu, kad nesuprast, jog lenktyninkas per pirmas savo gyvenime didžiausias lenktynes turi max motyvaciją. Didesnės ir būti negali.
Lauris
IP: 289fb8c | 01/22 18:53 Atsakyti
Black_Death
01/22 15:48

Suprantu, jog siūlai parašyti Benediktui padėkos laišką, jog jeig... skaityti daugiau

Siūlau nerašyti tokių straipsnių, kur kas būti jeigu būtų, nes jeigu dabar nerasyciau komentaro tai gal kažką kitą veikčiau kas turėtų įtakos mano ryt dienai. Ir t.t.
Donis
IP: 70794db | 01/22 17:15 Atsakyti
Black_Death
01/22 15:48

Suprantu, jog siūlai parašyti Benediktui padėkos laišką, jog jeig... skaityti daugiau

Tai kad su Benediktu prarado porą minučių. O valandas prarado dėl savo pačių klaidų. Tad čia kišti Benediktą net nėra prasmės. Įtakos neturėjo.
Donis
IP: 70794db | 01/22 17:12 Atsakyti
Lauris
01/22 02:35

Su tuo kas būtų.. jeigu Arūnas nebūtų sulaužęs amortizatorių ... skaityti daugiau

Tai faktas. Kiekvieno bėda tą vietą priverčia kitus įveikti atsargiau.
Black_Death
IP: 145fddf | 01/22 15:48 Atsakyti
Lauris
01/22 02:35

Su tuo kas būtų.. jeigu Arūnas nebūtų sulaužęs amortizatorių ... skaityti daugiau

Suprantu, jog siūlai parašyti Benediktui padėkos laišką, jog jeigu jis būtų nesimaišęs Rokui, tai šis gal būt būtų pagerinęs LT atstovų pasiekimą su automobiliu?
Lauris
IP: 1e2ad5c | 01/22 02:35 Atsakyti
Su tuo kas būtų.. jeigu Arūnas nebūtų sulaužęs amortizatorių tai gal kažkas kitas būtų nukritęs nuo motociklo. Jeigu ne Benedikto pagautas akmuo tai gal tada kažkas būtų prakirtęs padangą. Jeigu Rokas nebūtų praradęs 2h, tai gal butu kažkas kažkam kitą..
×

TOP naujienos