Visi lietuviai, kurie to siekė, jau nusileido į Lietuvą po sudėtingo 2025 metų Dakaro ralio. Jo pabaigoje buvo galima pasidžiaugti keliais labai džiuginančiais rezultatais, o jo metu netrūko ir dramų: Rokas Baciuška turėjo priekaištų Benediktui Vanagui, čekai turėjo priekaištų vienas kitam, o dalyviai turėjo priekaištų organizatoriams. Visas mišinys, visi dvylika greičio ruožų susidėjo į galutinius rezultatus. Dakaro suvestinę, kurią pristato „F-1.lt“, galima pradėti nuo tradicinio klausimo: kas būtų, jeigu būtų?
Kas būtų, jeigu būtų?
Lietuviai, tradiciškai, turėjo savo techninių problemų, o šiame Dakare įdomiausias yra keturių lietuvių likimas.
Arūnas Gelažninkas sulaužęs savo naujutėlaičio „Hoto“ motociklo amortizatorius devintame greičio ruože prarado daugiau nei 3 valandas. Jeigu ne šios valandos, jis galėjo Dakarą motociklų klasėje pabaigti ir aukščiau. Realiausia atrodo 26-a pozicija, bet teko tenkintis 32-a.
Benediktas Vanagas iki penktojo greičio ruožo buvo labai patogioje 15-oje pozicijoje „Ultimate“ klasėje. Dakaro pradžia „Toyoto Gazoo Baltics“ lenktynininkui buvo tikrai sėkminga, tad jeigu ne nelaimė ketvirtame GR, galėjo viskas užsibaigti dar vienų dešimtuku – keli priekyje esantys lenktynininkai vėliau traukėsi iš bendrosios įskaitos. Tuo tarpu Rokui Baciuškai situacija galėjo būti dar šviesesnė. Jei ne prarastos 2 valandos pirmame greičio ruože, jis būtų užėmęs 7 vietą, o su didesne motyvacija spausti „pilną tapkę“ būtų pasiekiama 5 vieta jau pirmame Dakare „Ultimate“ klasėje.
Vadovaujantis -1 taisykle, Vaidotas Žala galėjo šiame Dakare sunkvežimių klasėje būti ir ketvirtas. Jis penktame greičio ruože prarado daug laiko (beveik 4 valandas), vėliau vijosi varžovus su dideliu tempu ir galop užėmė penktą vietą su savo tarptautiniu ekipažu.
Svajonių aptarimas
Prieš šių metų maratoninį ralį „F-1.lt“ puslapis buvo iškėlęs keturias realias svajones lietuviams, dalyvaujantiems Dakare. Jos išsipildė tik iš dalies.
Viena iš svajonių – visi lietuvių motociklininkai finiše. Gediminas Šatkus iš Dakaro pasitraukė pradžioje, kai susilaužė raktikaulį, o visi kiti keturi lietuviai Dakaro finišą pasiekė sėkmingai.
Kita viltis buvo du lietuviai „Ultimate“ klasės dešimtuke. Jeigu ne Baciuškos ir Vanago nelaimės, ši svajonė, ko gero, būtų išsipildžius, o dabar tenka tenkintis tik 12-a tauragiškio Roko vieta. Prieš Dakarą buvo viliamasi, kad Vladas Jurkevičius su stabiliu tempu pasieks pirmąjį savo Dakaro finišą, bet jį, kartu su Aisvydu Paliukėnu, vėl persekiojo nelaimingi incidentai, tris dienas finišo net nepavyko pasiekti, tad penktadienį finišas buvo tik simbolinis. Tiesa, keliose dienose šio lietuviško ekipažas tempas buvo labai pozityvus, o pats Jurkevičius teigė, kad Dakarui durų neuždaro – jo nuomonė per šių metų lenktynes pasikeitė ir tai geras ženklas Dakaro sirgaliams.
Vaidotas Žala beduino taip pat neiškovojo, bet šie metai įrodė, kad tokių perspektyvų, liekant sunkvežimių klasėje, turėtų būti dar ne vienerius metus. Svarbiausia, kad technika nepavestų.
Ateitis
Rokas Baciuška, Benediktas Vanagas, Gintas Petrus, Vaidotas Žala, Nerimantas Jucius, Mykolas Paulavičius, Karolis Raišys – visi šie vyrai turi ambicijų būti kitame dakare.
Tuo tarpu Arūno Gelažninko, Vlado Jurkevičiaus, Alberto Veliamovič dalyvavimas priklausys nuo situacijos. Jie šiais metais pateko į tinkamą terpę beveik to nesitikėdami. Šturmanas A. Veliamovič gavo patrauklų pasiūlymą iš vietinio arabo, o V. Jurkevičių su A. Gelažninku sugundė gamyklinių komandų skambučiai.
Labiausiai neaišku dėl Modesto Siliūno bei Gedimino Šatkaus. Pastarasis turėjo tikslą važiuoti tik vieną Dakarą, tačiau neužbaigti reikalai gali priversti persigalvoti. Modesto tikslas, tuo tarpu, buvo bent kartą pasiekti finišą ir jis tai padarė, o po finišo didelių vilčių dėl kitų metų nedėjo.
Iš buvusių dalyvių sugrįžti į Dakarą nori Emilija Gelažninkienė, Antanas Kanopkinas bei Vaidotas Paškevičius. Didelis procentas, kad bent 2 iš šių 3 sportininkų 2026 metais prie starto linijos pasirodys, nes ir šiais metais nedaug trūko.
2025 m. Dakaro nugalėtojai
Klasė | 1 vieta | 2 vieta | 3 vieta |
„Ultimate“ (automobilių) klasė |
Yazeed Al Rahji „Toyota“ |
Henk Lategan „Toyota“ |
Matthias Ekstrom „Ford“ |
Sunkvežimių klasė |
Martin Macik („MM Technology“) |
Martin van den Brink („Iveco“) |
Aleš Loprais „Iveco“ |
SSV (bagių) klasė |
Brock Heger „Polaris“ |
Francisco Lopez Contrado „BRP“ |
Alexandre Pinto „BRP“ |
„Challenger“ (bagių) klasė |
Nicolas Cavigliasso „Taurus“ |
Goncalo Guerreiro „Taurus“ |
Pau Navarro „Taurus“ |
Motociklų klasė |
Daniel Sanders „KTM“ |
Tosha Schareina „Honda“ |
Adrian van Beveren „Honda“ |
„Original By Motul“ (vienišių) klasė |
Emanuel Gyenes „KTM“ |
Benjamin Melot („KTM“) |
Jaromir Romančik („KTM“) |
„Classic“ klasė |
Carlos Santaollala Milla „Toyota“ |
Lorenzo Traglio „Nissan“ |
Karolis Raišys „Land Rover“ |
Baigėsi Dakaras, prasideda Dakaras...
Ne, nu kas rašo tokius straipsnius. Tipo Baciuška nepilną motyvacij... skaityti daugiau
Suprantu, jog siūlai parašyti Benediktui padėkos laišką, jog jeig... skaityti daugiau
Suprantu, jog siūlai parašyti Benediktui padėkos laišką, jog jeig... skaityti daugiau
Su tuo kas būtų.. jeigu Arūnas nebūtų sulaužęs amortizatorių ... skaityti daugiau
Su tuo kas būtų.. jeigu Arūnas nebūtų sulaužęs amortizatorių ... skaityti daugiau