Dėl automobilio taršos mokesčio valstybė biudžetą papildė 11 milijonų (31)

Dėl automobilio taršos mokesčio valstybė biudžetą papildė 11 milijonų
logo 2020 Gruodžio 12 d. 20:00, pexels

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos įsigaliojus 2019-ųjų gruodį priimtoms Motorinių transporto priemonių registracijos mokesčio įstatymo pataisoms, reglamentuojančioms taršių automobilių mokestį, valstybės biudžetą papildė beveik 11 mln. eurų. 

Tokios nemalonios staigmenos papiktinti 65 tūkstančiai piliečių savo nesutikimą mokėti taršos mokestį išreiškė pasirašydami peticiją „Taršos mokesčiui - ne“, išreikšdami nepritarimą tokiai iniciatyvai ir ragindami ne tik gerai įvertinti tokio įstatymo projekto padarinius Lietuvos gyventojams, bet ir jo atsisakyti, bet įstatymo pataisa prieš beveik metus buvo priimta ir jau beveik pusę metų renkamas mokestis pildo valstybės biudžetą.

Anot Regitros, liepos-spalio mėnesiais anglies dioksido (CO2) kiekis buvo nustatytas 100,2 tūkst. naujų ir naudotų lengvųjų automobilių, iš kurių 13,3 tūkst. (apie 13 proc.) transporto priemonių mokestis nebuvo taikytas, nes išmetamas CO2 kiekis buvo per mažas, o tarp 86,9 tūkst. – viršijusių minimalią ribą dominavo varomi dyzelinu, užėmę 2/3 statistikos grafų.

Nuo 2020 liepos 1 dienos į  mokesčio apskaičiavimo bazę yra įtrauktas CO2 išmetimo faktorius ir transporto priemonės naudojamas degalų tipas. Skaičiuojama, kad naujasis mokestis palietė 9 iš 10-ies automobilį pirkti nusprendusius vairuotojus, nusprendusius įsigyti transporto priemonę, kurios išmetamo CO2 kiekis viršija 130 g/km ribą. Priklausomai nuo CO2 emisijos ir degalų rūšies, mokestis gali siekti nuo 13,5 iki 540 eurų. 

Nuo šių dviejų faktorių priklausomą registracijos mokesčio dydį galite sužinoti automobilio taršos mokesčio skaičiuoklėje.


Komentarai (31)
:/
IP: 9fe9338 | 04/06 14:11 Atsakyti
ddt
IP: 21ec4ad | 12/21 15:42 Atsakyti
Apie švaraus oro padavimą į išmetimo kolektorių masiniame naudojime kažkaip nelabai teko girdėt. O CO pakanka itin mažai, kad užmigtum ir nebepabustum. Kalbant apie dyzelį, matyt ne taip dažnai pačiam teko pačiam matyti dyzelį su nedieselgate'iniu DPF. Tokiais dažniausiai pasižymi japonai. Man teko su tokiu atvažinėt 7 metus, pardaviau ir į dyzelį nebežiūriu dėl to, kad dakniso regeneracijų reikalas, bet faktas kad išmetimo sistema (duslė) ir po 100kkm buvo visiškai švari. Dieselgate'iniai ir kitų vokiečių (pvz BMW) jie dirba ne taip kaip turi (ne veltui ir skandalai), todėl pajuosta jau ir po 7kkm (teko pvz nemažai važinėt dyzeliniu nauju BMW - ten buvo didelis klausimas, kaip jie įsipaišė į Euro6, jei per minėtus 7kkm duslė buvo pajuodus). APie mūsų gatvėse važinėjančius pusgyvius aparatus su išimtom ir išprogramuotom ekologijom aš nebekalbu, aš irgi su malonumu norėčiau kad jie išnyktų negrįžtamai
:/
IP: 9fe9338 | 12/18 19:05 Atsakyti
Geras Nickas
12/18 00:51

Reguliuok tu tą variklį kiek nori, kol vyksta degimo procesas, kuriam naudojamas deguonis ir, šiuo atveju, benzinas arba dyzelinas, tol bus teršalų. Kaip mažinami teršalų kiekiai automobiliuose? Efektyvinimas degimas, didinamas suspaudimo laipsnis, mažinamas darbinis tūris, kuriamos vis aukštesnio slėgio degimo sistemos ir viskas tik todėl, kad sumažint degalų sąnaudas, nes kuo jų mažiau sudega, tuo mažesnė tarša. Katalizatorius irgi nėra kažkoks stebuklas, kuris kažką paverčia į nieką. Dar net klausimas dėl jo efektyvumo, nes jame vyksta skaidymas. Skaidymas, reiškia mažesnes daleles, o kuo mažesnė, tuo lengviau įsisavinama. Kad katalizatorius išskaido daleles į smulkesnes, nematomas plika akim, dar nereiškia, kad ten nieko nėra :) Tas pats su EGR vožtuvu, kuris dar karta į degimo sistemą gražina išmetamąsias dujas. Tai taip, sudega tos dalelės dar kartą ir dar labiau išskaidomos, neutralizuojama kažkiek, bet čia toks, atsiprašant šikimas per sietuką - kad šūdas į mažesnius gabaliukus susiskaido, tai nuo to šūdo nesumažėja. Taip, kad vienintelis būdas sumažint automobilii taršą, sumažint degalų sąnaudas :)

Na EGR ne taip veikia, jis dalį išmetimo kaip inertines dujas panaudoja pažemint degimo temperatūrai, kad sumažėtų azoto oksidų kiekis. O CO ir nedadegusį kurą (HC) sudoroja katalizatorius. Dar aišku būna ir švaraus oro padavimas į išmetimo kolektorių kad daoksiduotų kas nepilnai sudegė variklyje ir kitokių įrenginių. Kalbant apie benziną, tai kai viskas gerai veikia, pažėkit savo technikinės lapą, kiek ten CO, bet būna netoli nulio. Apie dyzelį nekalbu, jo chemija biški skiriasi ir aš būčiau nieko prieš kad tos smarvės ir juodų dūmų miestuose visai nebeliktų.
Geras Nickas
IP: 169fe4b | 12/18 00:51 Atsakyti
:/
12/16 22:44

Tame ir esmė, kad CO, HC ir NOx gali keistis. Ir jei variklis gerai sureguliuotas, neišpjauti katalizatoriai ir kiti ekologijos agregatai, tai tų teršalų beveik nebelieka.
O ką tu dar randi ore be deguonies ir azoto? Argoną? tas nesiskaito, su niekuo nereaguoja.

Reguliuok tu tą variklį kiek nori, kol vyksta degimo procesas, kuriam naudojamas deguonis ir, šiuo atveju, benzinas arba dyzelinas, tol bus teršalų. Kaip mažinami teršalų kiekiai automobiliuose? Efektyvinimas degimas, didinamas suspaudimo laipsnis, mažinamas darbinis tūris, kuriamos vis aukštesnio slėgio degimo sistemos ir viskas tik todėl, kad sumažint degalų sąnaudas, nes kuo jų mažiau sudega, tuo mažesnė tarša. Katalizatorius irgi nėra kažkoks stebuklas, kuris kažką paverčia į nieką. Dar net klausimas dėl jo efektyvumo, nes jame vyksta skaidymas. Skaidymas, reiškia mažesnes daleles, o kuo mažesnė, tuo lengviau įsisavinama. Kad katalizatorius išskaido daleles į smulkesnes, nematomas plika akim, dar nereiškia, kad ten nieko nėra :) Tas pats su EGR vožtuvu, kuris dar karta į degimo sistemą gražina išmetamąsias dujas. Tai taip, sudega tos dalelės dar kartą ir dar labiau išskaidomos, neutralizuojama kažkiek, bet čia toks, atsiprašant šikimas per sietuką - kad šūdas į mažesnius gabaliukus susiskaido, tai nuo to šūdo nesumažėja. Taip, kad vienintelis būdas sumažint automobilii taršą, sumažint degalų sąnaudas :)
ddt
IP: 21ec4ad | 12/17 17:56 Atsakyti
:/
12/16 22:44

Tame ir esmė, kad CO, HC ir NOx gali keistis. Ir jei variklis gerai sureguliuotas, neišpjauti katalizatoriai ir kiti ekologijos agregatai, tai tų teršalų beveik nebelieka.
O ką tu dar randi ore be deguonies ir azoto? Argoną? tas nesiskaito, su niekuo nereaguoja.

Nieko sau beveik nelieka :) Kertu lažybų pačiam niekada net nekilo mintis pravest išmetimą iki salono ir užsidarius langus, pasimėgauti tyru oru, net jei automobilis tvarkingas ir niekas neišpjauta? :)
:/
IP: 9fe9338 | 12/16 22:44 Atsakyti
Tame ir esmė, kad CO, HC ir NOx gali keistis. Ir jei variklis gerai sureguliuotas, neišpjauti katalizatoriai ir kiti ekologijos agregatai, tai tų teršalų beveik nebelieka.
O ką tu dar randi ore be deguonies ir azoto? Argoną? tas nesiskaito, su niekuo nereaguoja.
ddt
IP: 21ec4ad | 12/16 20:05 Atsakyti
Žiūrovas
12/16 15:15

Man giliai dzin kuo tu laistysi savo kopūstus. O kalbant apie Mendelėjavo lentelę, tai čia jos praktiškai nėra. Arba nebent turi galvoj kokį save baigiantį susinaikinti variklį, kuris degina daugiau negu tik kurą.
Pažėk į originalų to :/ postą. Ten ir rašo, kad vietoj kenksmingų junginių, taršą skaičiuoja pagal vieną iš mažiausiai kenksmingų degimo produktų.

Nu baikit gi. Visos taršos apimtis pagal atskirus komponentus, sudeginus kilogramą degalų, kiekis bus toks pat, nesvarbu kurį tos taršos komponentą imsi kaip atskaitos tašką mokesčiui apskaičiuoti. Taigi, šitas pirminis argumentas absoliučiai neaktualus, nes galima skaičiuoti ir NOx taršą kaip benchmark'ą taršos mokesčiui, o kad ir kilogramus vandens, išsiskyrusius sudeginus kilogramą kuro - tu keisti tik kriterijų, bet ne esmę, kad vis šitie rodikliai yra tiesiogiai ir vienodai susiję su sudegintu degalų kiekiu. Ar tai bus keli gramai CO2 ar keliolika gramų vandens - jei jie susidaro iš to paties kiekio sudegintų degalų, koks skirtumas, nuo ko skaičiuosi mokesčio dydį? Tiesiog taip jau susiklostė, kad CO2 yra tipinis rodiklis. O jei imsim vandenį, tokia apmokestinimo sistema irgi įmanoma, tik ne visiems išaiškinsi logiką. Žmonės net kaukių nemoka teisingai užsidėt, tai žinai, paaiškint, kad sudeginus kilogramą benzo gaunam 2,9 kg vandens ir kaip tai susiję su taršą - visi antivakseriai sukils, pamiršę kad taip prarandam beveik 15 kg oro.. Kaip ir pats, pamiršęs, kad benzinui deginti, naudojamas oras. Pasižiūrėk į oro cheminę sudėtį, ir tada bus aišku, kuo skiriasi kolegos žemiau pateikta matematika, susijusi su oksidavimu grynu deguonimi, o ne oru, ir iš kur ta mendelejevo lentelė gaunasi išmetime net sveikame gyvame variklyje. O dar ten kai kas žemiau gyrėsi, kad išmano chemiją :)
Žiūrovas
IP: da90536 | 12/16 15:15 Atsakyti
ddt
12/15 20:13

Čia labai daug manipuliacijų žodžiais, kolega :) Sudegęs benzas išskiria toli gražu ne tik CO2 ir H2O, nes tu dar kaip bonusą gauni visą pluoštą Mendelejevo lentelės (NOx'ai, SOx'ai, kietos dalelės ir t.t.). Bet jei grįšim prie teiginio "Co2 yra augalų maistas" tai daugiau nei faktas, kad tai nėra vienareikšmiškai teisingas teiginys, lygiai kaip ir tavo teiginys (jei žiūrėti į tokią supaprastintą formulę, plius ar tik nesuklydai nurodydamas litrą, vietoje kilogramo), nes niekas nevyksta idealiomis labotatorinėmis sąlygomis. Kaip CO2 reikalingas fotosintezei, bet savaime CO2 nėra grynas augalo maistas, taip ir deginant kilogramą benzino reikia kiek - 14,7 kg oro. Ir dabar, jei pažiūrėsi kokia kaina tu gauni tuos "vertingus" 1,9 kg vandens su 2,3 kg CO2 (neskaitant likusios Mendelejevo lentelės), tai.. Akivaizdu, kad beveik 5 kg "vertybių", gautų sudeginus 14,7 kg oro yra - kaip bežiūrėsi, monkey business ir nelabai turi tą vertę, kurios nebūtų galima vadinti savo vardu - tarša. O aš tuo tarpu, jei nesupyksite, savo sode augalus ir toliau tręšiu mineralinėmis medžiagomis (liaudyje dar vadinama trąšomis) ir laistysiu vandeniu :)

Man giliai dzin kuo tu laistysi savo kopūstus. O kalbant apie Mendelėjavo lentelę, tai čia jos praktiškai nėra. Arba nebent turi galvoj kokį save baigiantį susinaikinti variklį, kuris degina daugiau negu tik kurą.
Pažėk į originalų to :/ postą. Ten ir rašo, kad vietoj kenksmingų junginių, taršą skaičiuoja pagal vieną iš mažiausiai kenksmingų degimo produktų.
to ddt
IP: 9fe9338 | 12/15 22:49 Atsakyti
tu biški atsipeikėk, nu kiek gi galima? kas tau sakė kad tai vienintelis? Kodėl turi viską taip bukai iškreiptai suprasti ir paskui tampyt be galo. CO2 augaluose naudojamas celiuliozės gamyboje, pačios medienos ir visokių kitų -ozių. Tai kaip ne maistas? Kuo didesnė koncentracija CO2 tuo geriau auga. Komerciniuose šiltnamiuose būna jo specialiai prileidžia gerokai daugiau negu paprastai atmosferoje. O nuo mažiau negu 150ppm CO2 atmosferoje augalai pradeda žūti.
ddt
IP: 21ec4ad | 12/15 20:13 Atsakyti
Žiūrovas
12/15 11:05

Benzininis automobilis sudeginęs litrą benzino pagamina apie 2.3kg CO2 ir 1.9kg vandens. Kodėl vienas vadinamas teršalais o kitas ne? Abu yra gaminami, ir abu nuo per daug gali būti kenksmingi. Visur kur vyksta angliavandenilių oksidacija (beveik bet kokio kuro deginimas) išsiskiria tie patys vanduo ir anglies dioksidas. Vandens pramonėje pagaminama panašiai tiek pat kiek co2. Tai ta pačia logika vanduo - teršalai.

Čia labai daug manipuliacijų žodžiais, kolega :) Sudegęs benzas išskiria toli gražu ne tik CO2 ir H2O, nes tu dar kaip bonusą gauni visą pluoštą Mendelejevo lentelės (NOx'ai, SOx'ai, kietos dalelės ir t.t.). Bet jei grįšim prie teiginio "Co2 yra augalų maistas" tai daugiau nei faktas, kad tai nėra vienareikšmiškai teisingas teiginys, lygiai kaip ir tavo teiginys (jei žiūrėti į tokią supaprastintą formulę, plius ar tik nesuklydai nurodydamas litrą, vietoje kilogramo), nes niekas nevyksta idealiomis labotatorinėmis sąlygomis. Kaip CO2 reikalingas fotosintezei, bet savaime CO2 nėra grynas augalo maistas, taip ir deginant kilogramą benzino reikia kiek - 14,7 kg oro. Ir dabar, jei pažiūrėsi kokia kaina tu gauni tuos "vertingus" 1,9 kg vandens su 2,3 kg CO2 (neskaitant likusios Mendelejevo lentelės), tai.. Akivaizdu, kad beveik 5 kg "vertybių", gautų sudeginus 14,7 kg oro yra - kaip bežiūrėsi, monkey business ir nelabai turi tą vertę, kurios nebūtų galima vadinti savo vardu - tarša. O aš tuo tarpu, jei nesupyksite, savo sode augalus ir toliau tręšiu mineralinėmis medžiagomis (liaudyje dar vadinama trąšomis) ir laistysiu vandeniu :)
×

TOP naujienos