FIA kol kas gavo tik „Audi“ paraišką dalyvauti nuo 2026 metų

FIA kol kas gavo tik „Audi“ paraišką dalyvauti nuo 2026 metų
logo 2022 Lapkričio 14 d. 19:28, Audi AG

Spalio 15 diena buvo laikoma data, iki kurios potencialūs jėgos agregatų gamintojai „Formulei-1“ turėjo užsiregistruoti FIA, tačiau iki šio laiko paraišką pateikė tik „Audi“ kompanija.

Kaip rašo „Auto Motor und Sport“, „Ferrari“, „Mercedes“, „Renault“ ir „Red Bull“ kompanijos to nepadarė ir paprašė federacijos šį terminą pratęsti mėnesiui – iki lapkričio 15 d.. Tų, kurie jau šiuo metu gaminta variklius „Formulei-1“, netenkina kai kurie būsimojo techninio reglamento punktai, įskaitant ir finansinius aspektus.

FIA nori padidinti jėgos agregatų tiekėjų registracijos mokestį: pirmaisiais metais tai būtų 850 tūkst. dolerių, o vėliau ši suma turi išaugti iki milijono. Federacija tokį savo žingsnį aiškina sudėtingu pinigų kontrolės mechanizmu ir finansinio reglamento monitoringu.

Metinis jėgos agregatų gamintojo biudžetas 2023 metais yra numatytas 95 mln. dolerių tradiciniams dabar esantiems gamintojams ir 105 mln. naujokams, pavyzdžiui, „Audi“. 2024 metais biudžetai turi pasilikti tokie patys, o 2025 m., paskutiniais pasiruošimo prie naujų jėgainių perėjimo metais, naujiems gamintojams bus galima išleisti 100 mln. dolerių.

Pradedant 2026 metais, visiems gamintojams išleidžiama suma bus vienoda – po 130 mln. dolerių per metus.

Pirmoji komandų finansinio audito patirtis, kuo FIA užsiėmė 2022 metais, parodė, kad tai yra gana sudėtingas dalykas. Tuo tarpu išsiaiškinti gamyklinių komandų ekonomikoje yra dar sudėtingiau, kadangi teoriškai jos gali paslėpti dalį išlaidų, jas pateikiant per kitus išlaidų punktus. FIA numato padidinti registracijos mokestį variklių gamintojams būtent dėl to, kad atsirastų galimybė viską nuodugniai ištirti ir išanalizuoti.

Tuo pačiu metu federacija nori, kad jėgos agregatų kaina komandoms klientėms liktų dabartinio lygio – po 15 mln. eurų per metus. Tačiau „Ferrari“, „Mercedes“, „Renault“ ir „Red Bull“ reikalauja, kad ši suma būtų padidinta iki 20 mln. dolerių, argumentuodami tuo, kad net tokiu atveju tokios kainos nepadengs visų išlaidų. Juo labiau, kad jei teks po milijoną mokėti FIA, kad jos valdininkai turėtų pakankamai pinigų savo biurokratinėms ir policinėms funkcijoms atlikti.

Pagal „Auto Motor und Sport“ informaciją, jėgainių gamintojai apskritai žada pareikalauti iš FOM, kad „Formulė-1“ dalintųsi su jais pajamomis, kaip dabar dalinasi su komandomis. Galima numatyti, kad „Liberty Media“ koncernui, pasaulio čempionato šeimininkams, ši idėja nepatiks.

Vienas klausimas, kuris neišspręstas iki šiol – tai „Red Bull Powertrais“ statusas. Šiuo momentu pasaulio čempionų variklių gamybos padalinys yra laikomas „90 proc. naujokas“. Faktiškai tai reiškia, kad kompanija iš Milton Keyneso 2023 ir 2024 metais galės išleisti tik 9 mln. daugiau, o 2025 m. 4,5 mln. daugiau.

Bet esminis klausimas yra kitas: kas bus, jei po kurio laiko „Honda“ priims sprendimą sugrįžti į „Formulę-1“? Pagal idėją, tuomet „Red Bull Powertrains“ statusas turėtų pasikeisti, nors vidaus degimo varikliai ir toliau būtų surinkinėjami Milton Keynese, o jėgainės hibridinę dalį gamintų Japonijos koncernas.

FIA sutiko pratęsti registracijos terminą iki lapkričio 15 dienos, bet griežtai pareikalavo iš visų gamintojų iki šios datos pateikti paraiškas. Neatmestina, kad dar šiandien arba rytoj gali atsirasti naujų pranešimų apie „Honda“ ir „Porsche“ planus, jei kuri nors iš šių kompanijų žada rimtai pretenduoti į oficialaus jėgos agregatų tiekėjo vardą „Formulės-1“ pasaulio čempionatui.
Taip pat sklando kalbos, kad panašių planų ateiti į F-1 2026 metais turi ir „Hyundai“ bei „Ford“, bet labai mažai tikėtina, kad šios kompanijos jau dabar yra pasiruošusios ateiti, nes iki 2026 metų jos tikrai nesuspės. O jei kas nors nori dirbti „Formulėje-1“ nuo 2027 metų, tai apsispręsti dar turi laiko iki 2023 metų birželio 30 dienos.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983