GPWC - įrankis, utopija ar autosporto busimoji karalienė?

2005 Vasario 22 d. 02:09

Mano manymu GPWC nebus, cia tik eilinis bandymas labiau smaugti Berne ir FIA (ka jau pasieke Ferrari). Dabar 9-iuke vel buriasi. Tiesiog vilkai medzioja grobi gaujoje, o ne pavieniui. O jeigu tikrai mastant apie kita cempionata, tai butu pats laikas kibti i darba ir ji ruosti - per 3 metus ir tai nesustyguos visko iki galo. Reikia milzinishku investiciju. LABAI daug sutarciu, teisiniu dalyku ir t.t. ir t.t. Va cia tures pasipurtyti autogigantai ir jie tures investuoti velnishkus pinigus nezinodami ju ateities. F-1 kilo i sita kalna is leto. F-1 turi viska, jiems tereikia paimti F-3000 komandas, pakeisti taisykles ir jie suka savo pinigeli toliau su savo Formule1 logo ir t.t. Gal zlugtu siek tiek populiarumas nukentetu yvaizdis. O kiek yra zmoniu kurie ziuri F-1 ir nesuka galvos apie zukulisinius zaidimus? Ir ka reishkia milijonam zmoniu yrodyt kad GPWC yra geriau nei Formule1? Kokius kelius reiktu praeiti GPWC? Minardi su Jordan gali ten dalyvauti, bet tai tik autsaideriai F-1, kuriuos galetu pakeisti daug komandu, jei nebutu didziuliu mokesciu vien uz patekima i F-1 ir velnishku kainu varikliams. GPWC taip pat neuzteks keletos komandu. Tik ar pas juos eis uz dyka kas vaziuoti ar geriau pas Berne (kaip dabar Stoddartas renkasi kapeikas nieko neinvestuodamas)?

2005 Vasario 22 d. 03:34

Tik nereikia musu gasdinti :) Zmones ziuri regini, o ne varda. Uztenks vienu lenktyniu, kad butu atskirti grudai nuo pelenu. As taip atsakysiu: turedamas tiek pinigu kiek ju turi GPWC, ir as sugebeciau per metus laiko suorganizuoti alternatyvu cempionata. O jie turi daug daugiau nei tik reikiama pinigu suma. Iteisinimiams, startys tu trasomis, tv teisiu pardavimas, ivaizdzio sukurimas, reklamos kampanija tikrai neuztruks. Dauguma musu neserga uz F-1, mes sergame uz lenktyninkus, komandas, grazius vaizdus, lenkimus, adrenalina, todel visoms 9 komandoms pradejus dalyvauti alternatyvioje serijoje niekas net neziures i F-1, nes ten bent bus i ka ziureti. Na gal ir paziures, bet tikrai as nesikelciau 5 val ryto paziureti kaip Ferrari 5 ratais lenkia antroje vietoje esancia is F-3000 atejusia komanda. Rezultatus as suzinosiu ir ryte.

Taip, GPWC yra irankis, kolkas. Taciau tas irankis gali pavirsti pilnateisiu ir puikiu cempionatu, pries kuri nublanks dabartine F-1 lenktyniu parodija, kur Bernie verslas nustelbia bet koki padoruma ir kur skaidrumo ir objektyvumo trukumas jau net nekelia juoko, jis kelia pasishlykstejima.

FIA reikia naujo kraujo, nes virsunse susede pirdylos seniai jau nesupranta, kad ju gigantiskas egoizmas ir trukdo jiems pamatyti tikrove pro rozinius akinius. Galbut dabartinis GPWC grupes spaudimas pades jiems susiprasti, galbut... bet jeigu ne, ne viena is komandu nesudvejos kuri cempionata pasirinkti:
a) garbinga, vienodom salygom visiems dalyviam, kur laimeti galimybe turi visi, ar
b) saliska, kur vienintelis organizatoriu tikslas yra matyti proteguojama komanda pirma.

As renkuosi A ir nematau jokio reikalo kitoms komandos rinktis B, greiciau matysime juos visai pasitraukiant is sio sporto nei leidziant is saves daryti pajuokos objekta viesoje F-1 arenoje.

2005 Vasario 22 d. 04:01

Labai gera tema.
Cargo> tavo nuomone, ar jau dabar dėl jokios intrigos neturejusių 2002 ir 2004 sezonų praradusi dalį žiūrovų F-1 turi šansų neprarasti ir likusių, jei čia liks rungtis viena Ferrari su niekam nežinomomis ir žalio supratimo apie aukščiausias technologijas neturinčiomis F-3000 komandomis?

"Istorijai būdingas pasikartojamumas" Šiandien šią seną tiesą reiktų prisiminti ir pažvelgti į F-1 praeitį. Ir tada pamatysim, kad labai panaši situacija F-1 jau buvo prieš gerus 20 metų. Ir tada pralaimėjo būtent ta pusė, kurią dabar atstovauja FIA ir Bernie, t.y. autosporto funkcionieriai, įsivaizdavę, kad F-1 jie yra svarbiau už komandas ir sportininkus. Galiausiai jie buvo priversti nusileisti komandų sąjungai, po ko F-1 buvo gerokai reorganizuota. Iš esmės išliko tik pavadinimas, bet struktūra pasikeitė, nes susivienijusios komandos buvo tajėga, prieš kurią jokie funkcionieriai negalėjo atsilaikyti.
Įdomiausia, kad tuomet komandų sąjungai vadovavo ir jas į kovą vedė tas pats Bernie Ecclestone, kuris veliau kaip visiems priimtinas komandų atstovas ir stojo prie naujai suburtos struktūros vairo. Deja, pasitvirtino ir kitas posakis- "drakonas mirė, tegyvuoja drakovas"- per 15 metų B.Ecclestone iš drakoną įveikusio riterio pats mutavo į drakoną, siekiantį siaurų savo interesų bei kenkiantį F-1 kaip aukščiausiai žiedinių lenktynių lygai.

Kaip bus po kelerių metų- ar mes vis dar matysim F-1, ar GPWC, sunku pasakyti. Faktas vienas- poreikis permainoms po 20 metų kelio vėl yra stipriai pribrendęs. Kritinę ribą autosporto funkcionierių veikla pasiekęs F-1 komandų nepasitenkinimas jau nebegali būti numalšintas keletu papildomų milijonų ar kosmetiniais padailinimais. FIA su Bernie turi du pasirinkimus- arba padaryti žemklius pakeitimus, kurie būtų priimtini didesniai daliai komandų, arba likti prie prie suskilusios geldos ir ateitį pro tvoros plyšį stebėti F-1, persivadinusią į GPWC.

F-1, GPWC, HT-1 ar dar koks nors pavadinimas pats savaime nieko nereiškia- 90% sėkmės yra komandų rankose. Jeigu kartais sporto funkcionieriai ir didžioji dalis komandų nerastų bendros kalbos ir įvyktų skilimas, rezultatas yra nesunkiai nuspėjamas- užtenka vėl žvilgtelėti į nepilno dešimtmečio senumo įvykius už Atlanto. Skilus IndyCar ir atsiradus dviems lygoms ilgainiui sėkmę pasiekė ta, kuri sugebėjo pritraukti daugiau istorinių komandų ir žymių lenktynininkų. Dabar "pabėgėliai" IRL klesti, o "Champ Car" jau ne pirmus metus balansuoja ant išnykimo bedugnės, ir nepadėjo jai nei oficialios "Indycar" istorijos paveldėtojos statusas nei turėtos organizacinės struktūros bei kontraktai su trasomis.

1) Pasirašyti sutartis su komandomis ir trasomis yra vos kelių mėnesių reikalas- tai ne sykį matėme ir F-1, kai pvz. (ne)tikėtai vos lapkritį gavę patvirtinimą kad F-1 ir toliau norėtų lankytis mažame Imolos miestelyje, jie jau pavasarį pilnai bus pasiryžę priimti visą F-1 karavaną. O tokių aukščiausio lygio trasų, svajojančių apie panašią galimybę, pasaulyje yra bent keliasdešimt tarp jų ir dabartiniame F-1 kalendoriuje neberadusių vietos legendinių, tad pasirinkimas didžiulis, o nemažos dalies laisvų trasų įvaizdžio įdirbis beje didesnis nei F-1 naujokių Bahreino, Malaizijos ir pan, tad GPWC net nesikirsdama su šiandieninėmis F-1 trasomis nepradėtų nuo nulio.
2) Esančios komandos- joms dar paprasčiau nei su trasomis- tereikia firminiuose blankuose įrašus pakeisti iš "F-1" į "GPWC" ir sekančiam sezonui bilietus užsakinėti ne į Barceloną ir San Paulo, o į Estorilį ir Rio de Janeiro, ir pirmyn. Vėlyvą rudenį esminius reglamento pakeitimus numetanti FIA jau pripratino F-1 komandas per nepilną pusmetį paruošti visiškai naujiems reikalavimams priderintus bolidus, tad komandos turi daugybę laiko palaukti iki 2006-ųjų pabaigos ir pažiūrėti, ar FIA su Bernie sugebės pasiūlyti daugumai priimtiną variantą.
3) TV kontraktai- čia reiktų bene didžiausio laiko rezervų, nepamaišytų ir visi metai, bet juk iki numatomo laiko jų turime netgi tris. O Bernie godumas bus papildomas koziris GPWC rankose- gerokai mažesni tarifai stipriai trauks potencialių klientų dėmesį o ir organizatoriams dar liks pakankamai.

Taigi, techniškai surengti naują čempionatą be Bernie yra ne ką sunkiau nei du pirštus ap... Ir visi bernie kontraktai bei struktūros be F-1 žinomiausių vardų yra mažai ko verti- nepadės čia nė Ferrari vardas. O ir Ferrari yra daug daugiau nei J.Todt ar R.Braun, ir šios kompanijos savininkai vargiai ar dėl galimybės kelis metus pasigalinėti FIA globoje su F-3000 komandomis sutiktų likti prie suskilusios geldos. Viską lems komandų DAUGUMOS pasirinkimas, o komandų daugumos pasirinkimą lems tai, ar FIA ir Bernie co. panorės vėl tapti visos F-1 bendrijos interesų atstovais, ar ne.

Ir pabaigai- man, kaip autosporto mėgėjui, įdomu stebėti šias peripetijas, bet visiškai nebaisu dėl ateities- aukščiausio lygio lenktynės bet kuriuo atveju išliks bent jau iki tol, kol paprastuose automobiliuose sėdintys žmonės paprasti žmonės bus priversti patys sukioti vairą, o ar jos vadinsis F-1, ar GPWC, ar GO-1, ar dar kaip nors, mane išties ne taip jau stipriai ir jaudina :) Karštu laiku truputį neramu gali būti dėl vienos ar kitos mėgiamos komandos pasirinkimo kur link pasukti bet ilgainiui vėl viskas stos į savo vietas, tiesiog vienus mūsų pinigėlius susišluojančius drakonus pakeis kiti, dar geresni, modernesni ir patrauklesni

2005 Vasario 22 d. 04:10

O gal F1 ir GPWC gali sugyventi viena salia kitos? ar tikrai jau sita autosporto nisa uzpildyta F1 lenktynemis. Gal bus gamintoju, kurie sugebes dalyvauti tiek vienose, tiek kitose?

2005 Vasario 22 d. 09:24

Cargo> sutikciau. Hebra, kuriems vienodai visi uzkulisiai ir ziuri tik F-1 lenktynes, tai ir toliau ziures F-1, nes kazkaip seriju ir dabar gi pilna, tiek ziurovu tikrai jos neturi. Koks ten skirtumas, dar viena nauja daugiau ar maziau, susidomejimo jos tikrai nesukels. Antra, nemanau, kad kokios TV (kalbu Lietuvos mastu) imtu transliuot ir F-1 ir GPWC kartu. Taip jau vos randa laiko tarp visokiu noragu-pyragu ir teleloto ikist lenktynes. Taigi apsiribotu tik garsia praeiti ir automobiliu sporto karalienes titula nesiojancios (visiskai teisetai) serijos F-1 transliacijomis. Toliau - trasos... Dauguma trasu savininku dar ir dabar visumoje patiria nuostoli (atmetus reklama - salies/miesto garsinima) rengdamos lenktynes, nu tai joms dar rengti kazkoki GPWC, kuris neaisku ar sutrauks minias ziurovu, vargu ar apsimokes... Anyway, galima cia pilstyt is tuscio i kiaura, bet pasakysiu trumpai - tikri F-1 fanai liks istikimi tik F-1;)

2005 Vasario 22 d. 09:28

Na, kad GPWC - tai politikos įrankis, man abejonių nekyla. Kiek pamenu, ir atsirado ši įdėja ne dėl kokios tai komandos dominavimo ar protegavimo, o dėl pinigų paskirstymo problemų. Kad organizacijos skyla ir mutuoja - jokia naujiena, kai kurios suskyla, kai kurios ne, tik pasikeičia, tikiuosi, čia apsiribos pasikeitimais. O dėl lygių sąlygų GPWC.... Man atrodo, kad pačioje jos sandaroje jau yra užfiksuotas pakankamas prieštaravimas, kad tų lygių sąlygų visiems nebūtų. jei dalyvauja autogamintojų komanda ir komanda, naudojanti tik autogamintojo motoriukus - kokia komanda turėtų, autogamintojo, tuo pačiu pagrindinio investuotojo, nuomone, turėtų laimėti ? Kiek mes turim autogamintojų ? Keturis ? Ir Renault, kuri abejoja dėl tolesnio dalyvavimo ? Jei dalyvauja trys - keturios autogamintojų konamdos, ir 6-7, ar daugiau nepriklausomų, kas ims podiumą ? O gal kas tiki, kad bus kitaip, visiems bus lygios sąlygos, naujausios variklių specifikacijos, ribotos lėšos ir tarpusavio keitimasis informacija ? Bent aš jau ne tiek idealistas. Kad GPWC reikalinga kaip poveikio priemonė vis tik per daug užsirovusiam Berniui, sutinku, bet labai tikiuosi, kad abi pusės pasieks kompromisą, išsivalys nuo šiukšlyno, padidins vis tik skaidrumą ir baigs tą nelemtą politikavimą, o daugiau dėmesio skirs sportui.

2005 Vasario 22 d. 10:00

atsakysiu labai trumpai:
GPWC yra irnakis, kuris, jei nepasiteisins, taps ir dabar jau as [b]tikrai[/b] taip manau - alternatyva Formulei-1...

Tik bus klausimas del jo ilgaamziskumo. Cia yra mano manymu vos ne vienintele GPWC ateities kliutis.

2005 Vasario 22 d. 10:02

Labai teisingai A-Martin, as ir neturiu jokiu iliuziju i lygybe, bet mes puikiai zinom ka gali pazadai, jau pastaruosius 12 metu lietuviai renka valdzia kuri daugiausiai zada. Todel GPWC bus lengva persiviliot komandas, o poto pils pinigus sau i kisene, kad padengtu islaidas "rinkiminei" kompanijai. Ir isvis man nepatinka kad visi tik naudojasi skambiais sukiais tam kad daugiau babkiu gautu. FIA jau kelinti metai siulo padeti kurti pakeitimus mazinancius islaidas, o komandos del to net nesuka galvos, jos tik ziuri iskur daugiau babkiu nuplesti. Taip FIA duoda labai maza dali pajamu komandoms, bet jos pacios isleidzia 10 kart daugiau! Tai ar nepaprasciau mazinti sanaudas negu ieskot nauju pajamu?

2005 Vasario 22 d. 10:31

Bet reikia ziureti,kad nebutu dar toks variantas,kad tarkim del tam tikru priezaciu,t.y. visokiu derybu tarp komandu ir FIA+Bernio,laikas begs,o komandos negeledamso priimti lemiamo sprendimo issvaistys visa laika ir nelenktyniaus nei F-1,nei GPWC nes jis paprasciausiais nebus spetas suorganizuotas.Va tada turesime kazka panasaus y lokauta.Visus metus be geriausiu komandu ir bolidu...:D

2005 Vasario 22 d. 10:32

P.S.> bet ziurau kai kuriems zmonems sia nakty nesimiegojo:D,gal todel tokios ir mintys kyla:D

2005 Vasario 22 d. 10:37

Aš pritariu Teisučiui: GPWC yra natūralus netikusio Bernie Ecclestone valdymo rezultatas. Kol kas tai yra įrankis jam atvesti į protą, bet šansai, kad iš to kažkas išaugs, labai dideli, jei nebus imtasi priemonių.

IRL pirmajame 1996 sezone turėjo keturis etapus. ChampCar keturiskart daugiau. Realiai pagalvojus, IRL tikrai buvo pasmerkta žlugti, bet ne, 2005 metais IRL mes vis dar matome gyvuojančią, turinčią septyniolika etapų, populiarią tarp fanų, [b] be to [/b], pamažėle besiskvarbiančią į ChampCAR sritį, t.y. lenktyniavimą miestų gatvėse ir paprastose trasose. Jei ši tendencija išliks tokia ir toliau, IRL nugalės ChampCar, iš kurios ji atsirado.

Manau, GPWC laukia panašus duobėtas kelias į šviesią ateitį.

2005 Vasario 22 d. 10:52

pabandysiu trumpai, kokios man mintys sukasi galvoje siuo metu...

ash labai tikiuosi, kad GPWC tera irankis gasdinimui F1 virsunelei, kad ten kazkas is tikruju pasikeistu i "geraja puse" visoms suinteresuotoms grupems...
kaip jau kazkas pirma minejo - skilimas nevisada visiems i gera iseina...

vis gi kitoms komandoms nieko dabar nelieka, po Ferrari pareiskimo del pasirasymo sutarties iki 2012 metu, kaip tik gasdinti F1 vadovybe ir laukti... laukti savo pergales!...

retorinis klausimas - jei tarkim Minardi komanda dabar antra pasirasytu sutarti su FIA - ar ji gautu is jos vienkartine ismoka kaip Ferrari, tarkim kad ir 80 limonu, ne 100... abejoju.... na tarkim nebutinai Minardi, bet kad ir kitos komandos - ar realiai jos gali tiketis ismoku is FIA, dar tokiomis sumomis... o jei tokiu sumu negaus, tai kokio velnio joms ten pasirasyneti, jei konkurentas su tais pinigais jas visose srityse lenks???

taigi, ash visgi manau, kad skilimo nebus ir viskas issispres taikiai...

2005 Vasario 22 d. 12:20

F-1 daug kam yra ne tik autosportas, bet ir religija. Nesutinku su TaBu, kad F-1 yra ziurimas ne del F-1, o del pilotu, komandu ir t.t. Pvz as ziuriu F-1 kaip visuma ir nepavadinciau saves jokios komandos ar piloto fanu. Giliu isitikinimu dauguma save kieno nors fanais vadinantys vistiek F-1 ziuri del F-1. F-1 turi istorija, kuri kaip atgaiva po sunkios darbo dienos vartant senas nuotraukas ar koki GP pasiziurint. Sito GPWC artimiausius 20 metu ne uz ka nesuteiks... Champ Car irgi labai idomi serija, bet kurie is musu turi isirase koki ju sezona? Ar isivaizduojat gpwc Monake? F-1, jei gpwc vistik sugebetu atsirasti ir pervilioti 9 komadas, truktu tik dalyviu, bet tai butu galimybe atsirasti kruvai privaciu komandu, kas veliau netgi labai iseitu i gera...

2005 Vasario 22 d. 12:56

Zilvinas>skaičiau, kad toms vienkartinėms išmokoms yra skirta 300 mln. svarų sterlingų. Skačiuok pagal kursą, kiek lieka F, nusirovus savo dalį.

2005 Vasario 22 d. 13:09

Tranzenziuzex> tu pats sau prieštarauji- teigi, kad atseit žiūri F-1 dėl visumos, bet kartu aiškini kad jei visa F-1 persivadins GPWC ir toliau sėkmingai egzistuos, bet kartu atsiras naujas trečiarūšis FIA čempionatas, kuris dėl teisinių dalykų bus vadinamas F-1, tai vien dėl pavadinimo tu žiūrėtum jį o ne tikrąją F-1?

F-1 patrauklumas yra žinomų komandų ir sportininkų visumoje. Pavieniai bet kuris iš jų yra mažai vertas, vertinga yra visa visuma. Atskirai paėmus nei Ferrari, nei McLaren, nei Williams ar Renault, jau nekalbant apie jaunesnes komandas, negali atnešti sėkmės- žiūrovai eis ten, kur nueis jų dauguma. Todėl kad eilinis žiūrovas F-1 žiūrovas tai nėra iš kanalizacijos išlindęs bomžas, kuris nežino nieko, tik F-1 pavadinimą. Eilinis žiūrovas galbūt ir nežino visų peripetijų ir užkulisių, bet jis puikiai žino garsiausių komandų, autogamintojų ir lenktynininkų vardus.
Jei kartais iškiltų tokia situacija, kad įvyktų skilimas taip kaip yra dabar- FIA=F1+Ferrari prieš GPWC+visos likę F1 komandos, nuspėti baigtį yra labai lengva:
eilinis žiūrovas, įsijungęs TV, pamato taip vadinamą F-1, kur važiuoja jam visai negirdėti damsai, ardenai ir kitokie velniai tarp kurių matyta tik Ferrari, o tarp spuoguotų jauniklių su žegirdėtom pavardės veidelių jis teatpažysta vieną Šumacherį (ir tai vargiai, nes Michaeliui tuo metu jau bus laikas į penciją, o ir ne lygis su vaikais konkuruoti). Daug nesiaiškinęs jis jungia pageidavimų koncertą arba lekia į gamtą paiškylauti. Reitingai 0,1%
toliau, kitą savaitgalį tas pats eilinis žiūrovas vėl įsijungia TV ir savo džiaugsmui pamato nuo seno žinomus McLaren, Williams, Mercedes, BMW, Renault, Toyota, JPM, Raikonen ir daugybę kitų vardų... jis vėl atsikemša alaus buteliuką ir patenkintas porą valandų atsipučia po savaitės darbų. Į tai, jog visas šis darinys vadinasi nebe F-1 o GPWC, kad jam vadovauja nebe Bernie o pvz. Denisas, šis eilinis žiūrovas geriausiu atveju atkreips dėmesį po kokių 3 metų, jei iš 99% paprastų žiūrovų tarpo pereis į 1% fanų tarpą. O iki to laiko jis džiaugsis, jog dabar lenktynes rodo net valdiška TV, matoma ir jo kaime be jokio papildomo bliūdo ar kabelio. Reitingai=dabartiniai+bonunai
O po kiek laiko tikiu kad GPWC pradės žiūrėti ir tas likęs 0,1% tokių kaip tu, kuriems svarbus tik pavadinimas o ne tai kas vyksta trasoje- netgi jums bus įdomu pažiūrėti, kas gi ten pas juos dedasi toj aukščiausioj autosporto lygoj, net jei ji ir vadinsis nebe "šventuoju" F-1 pavadinimu, ar ne? :)

2005 Vasario 22 d. 13:15

gpwc tik bandymas numelzti daugiau pinigu is to BE"procio". A-martin>>> vienkartinems ismokoms skirta 300mln SVARU? o F-1.lt straipsnyje rase kad ferrari gavo 100mln DOLERIU. tai paskaiciavus kursa ne taip jau mazai ir lieka kitoms komandoms. kur klaida?

2005 Vasario 22 d. 13:15

F-1 legenda!!! ir joks gpvc neprilygs!!
Ir isvis man rodos kad tik pinigu isviliojimo budas!
Visiem niekada nebus gerai. Ir jie vel kels bangas. va mes *** ir vaziuot nemokam pralaimim.. darom kita lyga kur mes busim visi lygus pfff......

2005 Vasario 22 d. 13:19

ir dar jei kitos komandos iseis i GPWC taip gal "F-1" pamatysim musu ZO! :D

2005 Vasario 22 d. 13:35

Teisutis, nepriestarauju, o aiskinu, kad tai kas zada buti gpwc neisivaizduoju kaip tai galetu buti tas pats F-1, koks skirtumas, kad ten pereitu dauguma, tai butu naujas chempionatas, nauja istorija, o ne naujas puslapis.

2005 Vasario 22 d. 13:57

Nixas>o iš kur ištraukei, kad klaida? Kitos babkės laukia kitų komandų. Dėk parašą, imk babkes. Dėl to ir sakau, kad tai įrankis tų babkių dar daugiau gauti, ne 300, o kokius 400 mln. svarų nuo Bernio ir Co nulupti. Beje, atkreiptinas dėmesys, kad bet kokiu atveju pirmus kelis metus mažiausia, o blogiausiu variantu ir iš viso tiek pinigų, kiek gaunama F-1, GPWC komandos tikrai negaus, visas pelnas pradžioje eina į infrastruktūros derinimą, kas F-1 jau padaryta.

2005 Vasario 22 d. 14:37

A-Martin>>> as irgi sakau kad tai irankis del babkiu.as galvojau gal klaida yra del valiutu,nes 300mln svaru yra~1.5mlrd lt o ferrari is to gaus~260mln lt tai kitoms liks visai padorus 1.24mlrd kuriuos pagal praejusio sezono rezultatus issidalintu likusios komandos.bet jei kokie minardi nori gaut tiek kiek ferrari tai tada tegul svajoja toliau!

2005 Vasario 22 d. 15:09

Taip, maFIA visada duos daugiausiai ferrari. Kaip grazu ir "nekalta".

2005 Vasario 22 d. 16:01

Teisutis>>> Iki galo nei vienas nesate teisus. Svarbu ir tas ir tas. Niekad neivyks visas veiksmas pagal scenariju "i vienus vartus". Va taip ims ir nueis visi susitare i GPWC. Su remejais, trasomis, transliacijomis, pilotais. Kur gi ne. Vyks arsi ir nuozmi kova. Nes kalba eina apie didziulius pinigus. Is F-1 liks tik prisiminimas, bet GPWC, jei ir prasides, tai su didziuliais nuostoliais. Gali ir nepamatyti, nei savo mylimu komandu, nei pilotu. Na, kazkokia dali nebent. Tai gi tas GPWC taps uzuomina ir prisiminimais apie F-1. Taip, kad naudos is to nei formules istikimiem fanams, nei atsitiktiniams ziurovams, manau, nebus.

2005 Vasario 22 d. 16:05

Idomios mintys sioj temoj isdestytos.Tik va mano manymu,dvieju cempionatu nebus.Neuzteks jiems nei komandu,nei remeju.Dabar jau ju trukumas tiesa pasakius.Viskas priklauso nuo to,kokie tikri GPWC tikslai:jei tik nurauti daugiau pinigu is Bernio,kuom as pradedu abejoti,-autokoncernai pasiliks F1,aisku pries tai gerai ispurte seni..O va jei pagrindinis "maisto" tikslas-pradet laimet,tai jie kurs savo lyga,privers Berni parduot aktyvus,F1 lavke uzdarys ir prades atsiminet savo pinigus kurie buvo metai is metu kisami be tikslo.Ir jiems visai nebus reikalinga Ferrari,kuri jiems tiesa pasakius pagrindine kliutis i laime.

2005 Vasario 22 d. 16:07

Tranzenziuzex> ką reiškia "nauja istorija"? Kaip tau atrodo, kokia dalis dabartinių žiūrovų žiūri F-1 tik todėl kad čia kažkada dalyvavo tokios gvezdos kaip Phill Hill ar James Hunt? Manau 0,00...
Beje, analogiška situacija buvo Europos krepšinyje prieš gerus 5 metus- FIBA buvo giliai padėjusi ant daugumos geriausių komandų ir šios neapsikentusios įkūrė savo lygą. FIBA gasdino neleisti žaidėjams žaisti kituose čempionatuose ir kitais biurokratiniais būdais kaišiojo pagalius į ratus- vistiek nieko nepešė- naujasis klubinių komandų čempionatas klestėjo o lygiagrečiai FIBA rengiamas, turintis gilias tradicijas ir istorinį paveldą čempionatas patyrė fiasko, nepaisant to, kad jame dalyvavo FIBA nupirkta (panašiai kaip dabar F-1 Ferrari) geriausia to meto komanda Phanatinaikos.
F-1 turi tris pagrindinius magnetus žiūrovams- geriausios komandos, geriausi lenktynininkai ir garsiausi autogamintojų vardai. Netekusi jų FIA su Bernie neturi jokių šansų išsilaikyti konkurencinėje kovoje.
Aš nesakau, kad GPWC tikrai bus- aš sakau, kad dabartinė FIA ir Bernie pozicija neturi jokios ateities. F-1 yra ne Bernie ir ne FIA, F-1 yra netgi ne pavadinimas ar istorija- F1 yra geriausios komandos ir geriausi lenktynininkai. Kur jie nueis- ten ir bus F-1, kaip mes (jie) tai bevadintume.

2005 Vasario 22 d. 16:14

Teisutis> Teisingai!:)

2005 Vasario 22 d. 16:30

nu paskaiciau cia visas jusu mintis ir nutariau isdestyt savo, nuomone:

Mano nuomone GPWC jeigu ir atsiras tai neisgyvens ilgai, nes jei atsiradus bus visiem papildomu islaidu ir problemu ir todel mano manymu jos turetu susivienyti viska apsvarste, cia kaip minejo krepsini buvosuprolyga ir uleb ir po to susijunge liko tik uleb, bet uleb liko tik todel kad joje zaide stipresnes komandos ir buvo aukstesnis profesionalumo lygis, ir kiek as pamenu tai suprolygos ciampionais tapo macabis, taigi ir cia bus tas pats jei ir atsiras, tai paskui komandos issireikalaus daugiau pinigu ir vel visi draugiskai vaziuos, del ziurejimo, nu tai tikrai ciaa turetu pasiskirstyti 50 : 50, nes jeigu paimti kiek yra ferrarigerbeju ir kitu tai aiskia persvara ferrari gerbeju daugiau, taip kad kitom komandom isejus ferrari gerbejei neis ziureti kur ten kitos vaziuoja, o ziures kaip ju megiami ferrari vaziuoja.

taip kad mano manymu gpwc neturi tokios ateities kokia turi f-1, bet susikloscius tam tikroms aplinkybems per didelius vargusgpwc ta ateiti gal ir galetu susikurti.

2005 Vasario 22 d. 17:47

Teisutis>dėl analogiškumo su krepšiniu tai nesutikčiau. Krepšinio komandos ir be suprolygos, uleb ar kokio NEBL gali pragyventi, kadangi turi pagrindą - nacionalinius čempionatus. Čiagi yra kuriamos komandos tik dėl lenktynių, ir pinigus gali tik iš lenktynių atsiimti, o tai žiūrovai, TV, reklamos, kas stipriai priklauso ir nuo tradicijų. Bet dėl dabartinės Bernio pozicijos sutinku - ateities neturi. na, neveltui gi pradėjo babkes komandoms dalinti, tik kažko atrodo, kad padarė klaidą, pirmiausia duodami Ferrari. Kitos pamatė, kiek maždaug gali išpešti, tad pradėjo kelti reikalavimus ir mojuoti GPWC vėzdu, ko kitaip ten Sauber lįsti, jiems tai F dominavimas greičiau tik reklamą neša, kaipgi, su F motorais važinėja. Niekaip nepatikėsiu, kad Sauber GPWC žada top komanda būti, nešviečia.

2005 Vasario 22 d. 19:03

Realiai pagal argumentus kodel ziureti GPWC geriausiai tiktu DTM - pazistami driveriai, rimti gamintojai, nera Ferrari, yra Rusijos etapas :)

2005 Vasario 22 d. 19:24

Viskas baigsis labai paprastai - Bernie prakish teisma pries bankus. Bankai prakals visus jo holidingus gamintojams. Gamintojai kontrolius Bernie ;)

2005 Vasario 22 d. 21:52

Ydomi diskusija gavosi. Yra apie ka pamastyti. Labai daug nezinomuju, bet kaip visada - reikia tiketis geriausio, bet bus kaip visada, s...dina puse i virsu :)

2005 Vasario 22 d. 23:33

as tikiuosi kad GPWC cempionato nebus nes jei jis ivyks tai manau F-1 zlugs ir nuplauks suniui ant uodegos 50 su virsum metu ispudinga F-1 istorija.
o dar blogiau gali buti jei atsiras GPWC ir isliks F-1 tai tada prasidetu ziauri makalyne ir nebutu aiskus tikrasis pasaulio cempionas. (panasiai kaip buvo su europos krepsiniu kai atsirado Uleb Euroleague o Fiba tuo paciu metu renge analogiska Suprolygos trunyra tais metais taip ir neaiksu kuri komanda buvo stipriausia europoje).

2005 Vasario 23 d. 07:46

Spėliojat,spėliojat,bet nei vienas tiksliai nežinote kas tas GPWC?Aplamai tai tik keturių žodžių junginys kuris kol kas visiškai nieko neturi,nulis.Kaip jis veiks,iš kur kraus kapeikas čempionatui ir tt.Kol kas tik žodiniai pažadai į šviesų rytojų,daugiau nematau nieko išskyrus panašius svaičiojimus kaip pono O.Benderio apie pasaulio centrą pavadinimu "Vasiukai".
O norėtusi matyti neišsigimusį autosporto čempionatą,nesvarbu koks pavadinimas po velnių,nes jeigu F-1 išliks tik su Maxo pranašaujamom taisyklėmis ir vis labiau smirdančia Bernio politika,tai kam ji bus reikalingas,netikiu kad žiūrėsite tik dėl skrajūtės su F-1 ženkliuku?Jau dabar daugelis fanų vis labiau dairosi į kitus panašius čempionatus.Juk reitingai krito jau 2002 metais ir nelabai kas atsižvelgė į čempionato pavadinimą.Žiūrovams reikia azartiškos kiek įmanoma teisingos kovos.
Belieka kantriai laukti ar šis šlykštus politinis karas paliks mums įprastas ir mylimas lenktynes.
jaudrius>Tavo versija man labiausiai patiko :)

2005 Vasario 23 d. 08:34

Manyčiau, kad situacija pakankamai gerai atspindi susidariusią keblią padėtį.Visų pirma, tai Formulė-1 yra labiau gyvybiškai svarbi Berniui ir Co, nes be šio renginio, kurio transliacijų teises pardavineja televizijoms, nebutų jokio biznio.O kam F-1 reikalinga didiesiems automobilių koncernams? Tuo labiau tokia, kur reikia milžiniškų investicijų ir kurios populiarumo dėka gaunama reklama neatsiperka.Ar ne naudingiau butų remti žemesnių lygų komandas bei investuoti į kitokio pobūdžio reklamą? Mane iš tiesų stebina tik Toyota ekipa su savo milžinišku beveik 300 mln. biudžetu.Tačiau apskritai, daryčiau išvadą, kad tiek jau pasitraukusiems Ford, tiek likusiems Mercedes ir Renault ar BMW koncernams bei sklindant gandams apie susidariusią keblią padėtį FIAT stovykloje yra ne patys geriausi laikai dėl problemų automobilių pardavimų rinkoje bei t.t. ir esama padėtis F-1, kam įtakos padarė ir pastarųjų metų ryškus Ferrari dominavimas, jų daugiau nei netenkina.Tuo labiau, kad Maxas ir kompanija, kurdami pačias egzotiškiausias taisykles tikslu “pristabdyti” ar tai “pagreitinti” Ferrari komandą, čia yra užvirę tokią košę, kad komandų savininkai, iš esmės labai priklausomi ir nuo automobilių gamintojų, yra tikrai pasimetę ir kiekvienas, primindamas ir savo kaip trečiosios jėgos Formulėje-1 svarbą, kad be komandų ir lenktyninkų, nieko iš vis nebus, yra tarytum įkaitai.Na gal per stiprai pasakyta, bet kažkas panašaus.O visoje šioje situacijoje GPWC kūrimas tiek automobilių gamintojams, tiek į naują lygą patrauksiančioms komandoms būtų perdaug rizikingas(tuo labiau, kad nors naujasis GPWC turi ir labai daug pinigų, atsižvelgus į visus faktorius, pelno balansas ir nauda visoms pusėms šiame čempionate butų beveik toks pats kaip ir pasiliekant Formulėje-1).Juk atviri lieka klausimai, ar GPWC sugebės būti populiarus, ar neiškils tos pačios “valdymo” problemos kaip F-1, juk Bernie turi sutartis su garsiausiomis pasaulio trasomis ir t.t....?Žiūrint iš šono tai pakankamai didelė rizika.Nesakau, kad neįmanoma ar be perspektyvų, bet didelė.Todėl, mano nuomone, GPWC yra daugiau alternatyvos idėja, kalbanti apie “pasitraukimo galimybę” tiek komandoms, tiek automobilių gamintojams( šiuo atveju yra realus ir viškas pasitaukimas iš F-1 be jokio GPWC kūrimo!), tiek galbūt ir pačio Maxo bei Bernie.Tai yra būtina bet kuriose derybose, nes antraip derybos netenka prasmės.O kaip iš tiesų pasibaigs visa šita istorija labai sunku prognozuoti.Kol kas tikrai neapsiimčiau to daryti.
Aišku tik viena, kad Formulė-1 pasuko šiek tiek labiau ir į Rytus ir tampa labiau “globalizuota”;)Nenorėčiau sutikti, kad F-1 žiurime tik dėl komandų, pilotų ar aršių kovų trasoje.Yra daugybė kitų čempionatų su šauniom komandom, spalvingais pilotais ir amerikiečių komentatoriais rekiančiais “ what a breath taking take over........!!!!” Nenorėčiau, kad “ Formulė-1” taptų vienu iš jų;))) Juk Formulė-1 tikrai turi kažką savito:)

2005 Vasario 23 d. 09:50

labai teisingas Teisucio pavyzdys. Tas pats atsitiko ir su futbolu ir su krepsiniu. Turi buti lyga, kuria butu suintereuosti joje dalyvaujantys ir taisykles kurtu pagrindiniai dalyviai. O cia F-1 ir Bernie priesaky kaip vaiku darzelio direktorius - na vaikai dabar taip ir taip, o dabar taip ir taip.
Gal nauja lyga ir susidurtu su sunkumais, bet ji reikalinga kaip oras.

2005 Vasario 23 d. 10:30

benis, teisutis>> gal ir butu teisingas pavyzdis su kasiu, tik kad dabar tas pats ULEBas susiduria su finansiniais sunkumais ir keli klubai negaudami is jos pazadetu pinigu jau grasina pasitraukti . Ar negali tokia pati situacija pasikartoti ir su GPWC ??

2005 Vasario 23 d. 11:51

Iš kur jūs traukiat tokia info kad GPWC turi daug pinigų?Kaip čempionatas kol kas jis nieko neturi...

2005 Vasario 23 d. 12:00

Viki > kodel tu sakai kad GPWC turi "labai daug" pinigu. Kiek as suprantu, tai jie neturi ne skatiko, o susirinko i "kiemo chebra". Ju metiniai biudzetai nera GPWC kapitalas. Teisingai Gincius sake, tai tik raidziu junginys - GPWC. Visa koshe verda del PINIGU. Pinigai gamina pinigus, dar didesni pinigai gamina dar didesnius pinigus. Kuris autogigantas, kai jo koncepcija yra serijiniu aytomobiliu gamyba ir realizacija, yra pasiryzes velnishkom investicijom rizikuodamas pats sugriuti arba prarasti ishsikovotas pozicijas pasaulio rinkoje, del zodziu junginio GPWC? Mes turbut neysivaiduojame kiek reiktu investiciju tokiam projektui. Kas des didesnes leshas, tas nores ir gauti daugiau. Kas nedes irgi nores gauti. Labai daug interesu priestaravimu. Dabar siek tiek kita linkme. Cia kazkas minejo kad svarbiausia yvaizdi sudaro autogamintoju vardai. Mano manymu yra siek tiek kitaip. Jeigu zmogus vazinejo sukrioshusiu Renault, kuris luzo kas 1000 km, paskui nusipirko Honda, jam ir su ja nepasiseke, tai jis pamates ju logotipus tikrai nesizavi (as kalbu apie eilini ziurova, ne apie sergancius). Komanda, kaip McLaren, Williams, Ferrari (nors ir autogamintojas, bet ishskirtinai sportiniu automobiliu), Porche (sportiniai), Jaguar (kiek daug zmoniu susizavejo atejimu i F-1) zymiai labiau domina ziurova. Yra nemazai kurie kaip tik megsta sirgti ir stebeti uz vidutiniokes arba "uznugari". Todel mano manymu labiausiai zavi kai nera markiu, o yra istorija - Komanda, jos vaziuokle, jos orginalus pavadinimas. Cia ir F-1 klaida buvo ysileisti autogibantus ir leisti jiems tapti komandu valdytojais. Bet kitaip negalima kogero buvo, nes Ferrari irgi autogamintoja. Tik noriu pasakyti, kad nera skirtumo ar vaziuos Renault ar Sauber BMW ar Jaguar. Juk daugelis faktoriu lemia zmogaus apsisprendima sirgti uz viena ar kita komanda ir sitoje vietoje vien autogiganto pavadinimas nera stipriausias faktorius. Todel nei GPWC nei F-1 mano poziuriu cia neturi jokiu pranasumu.

2005 Vasario 23 d. 12:15

Gincius,Cargo>Potencialiai,GPWC turi mase pinigu.Juk tai paciu autogamintoju kurinys,o autogamintoju lesos praktiskai neribotos.Jei jiems reikes,Bernis pinigu maisu bus priplotas.Vienintelis klausimas,ar jiems tikrai to reikes.

2005 Vasario 23 d. 12:17

As manau, kad GPWC yra tik irankis deryboms, bet ne tam, kad gauti didesne vienkartine ismoka. Nes kas tie 100M$ keturiems metams. Ka pakeis 25M$ per metus kai tarkim 2002m. Renault biudzetas buvo 255M $? Turbut GPWC narei siekia, kad is to autosporto kur jie dalyvauja pasitrauktu pagrindinis ju galvos skausmas - Ferrari, o gal siekia pastovesniu taisykliu, o gal nori grazei pasitraukti, o gal jiems pabodo Maxas ar Bernis.

TOP naujienos