Hidraulika

Jūs esate čia:
2006 Birželio 19 d. 22:10

daytona> [= tai sakai skysčiai nespūdūs? ir tau vienodai kad 1_p ir aš sakau priešingai?

2006 Birželio 19 d. 22:18

official> Tai jei sakai, kad zinai daugiau ir kad 1_P neteisus, tai isdestyk teisinga nuomone. Kadangi as nezinau daug tu subtilybiu, tai noriu zinot kaip yra is tikruju, taigi prasyciau pataisyt 1_P teorija, jei radai ten klaidu, o ne vaziuot ant kitu diskusijos dalyviu.

2006 Birželio 19 d. 22:23

Beje, del tavo pirmojo komentaro. Sakei, kad visiska nesamone, kad skysciai nekeicia turio. O tai tukstantoji dalis cia jau spudumas skaitosi? Teoriskai gal, bet praktiskai - ne.

2006 Birželio 19 d. 22:46

tiek to-pasikandžiokim. 1P primeni mokytoją gerai prisimenantį iškaltą dalyką, bet nelabai-jo esmę. Nemanyk, kad kabinuos prie gramatikos, nes perskaičiau visus tavo postus ir visur ta pati Gramatinė klaida-jei gerai supratau pagal tave viską valdo hidraulika-o pagal mane- hidraulinės sistemos, kurių dauguma nė velnio nesusijusios tarpusavyje(pagal tave tai viena sistema)- vairo, stabdžių-jos atskiros nepriklausomos sistemos, Vytia čia įkalė ir vožtuvus(dujų paskirstymo), kurie aplamai priklauso nuo Variklio tepalo siurblio slėgio kaip ir alkūninio indėklų tepimas, ką jau kalbėt apie vairą, kuris maitinamas visai kitokiais skysčiais ir yra varomas atskiro siurblio. Nebetęsiu, nes neskaitysit-jei reiks papildysiu

2006 Birželio 19 d. 22:49

oficial> susimovei eilinį sykį, čia mokytus žmones 9 klasės kurso siuntinėji kartotis nors pats žalio supratimo fizikoj neturi, ponas sociologe. Padorus žmogus tavo vietoj ačiū pasakytų kad žmonės savo laiką gaišta ir nežinančius šviečia, bet tesugebėjai ateiti, apšmeižti, o paskui uodegą sukti.

2006 Birželio 19 d. 22:51

ir dar- Vytia pokšt(stūmoklis pasigauna vožtuvą) įvyksta nuo Per Didelio slėgio(pavyzdžiui strigus redukciniam vožtuvui arba į pusnį įlėkus ir be proto akseleruojant)o ne kritus jam-tada alkūninis užkala

2006 Birželio 19 d. 22:59

official - praktiniu požiūriu nespūdūs. Ką tu ten paaiškinai apie skysčių spūdumą tai daugiau nei juokinga. Nėra nė vieno skysčio, kuris veikiamas kad ir didžiausio slėgio prarastų bent vieną šimtąją procento savo tūrio. Greičiau jau indas na drėbėzgi...

2006 Birželio 19 d. 23:48

Teisutis> Ačiū, o Teisingasis, neįtikėtinai nuoširdžiai lenkiu savo tupą galvą prieš Tamstos išmintį. Tikiuosi mano bukumas pernelyg nieko neįžeidė ir Gerbiamieji nekreips dėmesio į mano kliedesius.

2006 Birželio 20 d. 00:17

Eikit šikt chebra - jau ir technineme forume pjausimės.... Baigiam - turėkim bent vieną normalią vietą...
saab > netvirtinu, kad žinau tiksliai, bet spėju, kad skirtingos komandos elgesi skirtingai. Argumentus dėl atskirų žiedų išdėščiau. Beje dažniausiai tokia info išlenda iš Minardžių, Stiuartų ir kitų ale super agurki. Lyderiai visad savo sistemas slepia. Kadaise buvo toks nuostabus saitas F1mech.co.uk ale jau pora metų kaip neveikia. Ten išdėstyta giliau nagrinėjant.
Eliuks klausė ką gali reikšti hidraulikos problemos - paaiškinaau ką veikia hidraulika ir ką gali reikšti jos gedima. Tai kad pas vienus vairo žiedas atskirtas, o pas kitus kartu, taj jau komandos reikalas - tik jie dizainuoja ir skaičiuoja kas apsimoka, ką gali daryti.... Principai tie patys.

2006 Birželio 20 d. 00:21

cituoju 1_P "Kadangi važinėjai su Citrujonu tai turi žinoti, kad hidraulinė sistema yra visa susijusi - stabdžiai, pasikėlimas, vairas ir pan.... sugedus vienam pastringa viskas...
Taip ir formulėje - kadangi hidraulika valdo daug mechaniozmų jos gedimas gali atsiliepti stabdžiams, vairui, kokiom kitam valdomam mechanizmui ir pan. Bet visa tai bus įvardinta kaip hidraulinės sistemos gedimas".tai man labai idomu, o kaip tarkim tad uztikrinamas saugumas,kad stabdziai visad veiktu ir bolida butu galima bet kokiu atveju stabdyti...nes skaitant ne tarp eiluciu,o fizikoj as tikrai daug nenusimanau,tai taip iseitu,kad sugedus kazkam hidraulinej sistemoj, tai nei vairas valdosi, nei priekinaii nei galiniai satbdziai stabdo...nelogiska...

2006 Birželio 20 d. 00:40

Viki> Taip jau yra. Na siaip vairas tai manau valdosi. 1_P turejo galvoj vairo stiprintuva tikriausiai. Ratu sukiojimas, tai cia jau manyciau yra mechanika, o ne hidraulika.

2006 Birželio 20 d. 00:52

Viki > nu kaip žinai sugedus hidraulikai bolidai dažnai stoja pakelėse... Kartais važiuoja į boksus, nes pavaros neperjungia...značit pastrigo tik pavarų perjungimas, o jei yra atskiras žiedas tai netvarka tame žiede. Kitur slėgio značit liko, jei stabdžiai veikia. Be abejo gali atsakyti ir viskas. Be tai tam ir dedami vožtuvai ant išeinančių žarnų, kad blokuotų ištekantį skystį atsiradus nuotėkiui - ištekės tik iš pažeistos dalies iki vožtuvų ir mechanizmų.
Stabdyti gali ir varikliu, stabdžiams atsakius. Be to yra blokavimo mechanizmai...
Official > dar pridėsiu apie elektroniką. Studinau ne fiziką - Visiukuose jos nėra. tačiau buvo ir tokia mokslų dalis, Kaip ir teorinė mechanika, medžiagų atsparumas... Visgi jei nori sužinoti kas turi didesnę jėgą ar skysčiu varomas cilindriukas ar el.magnetas, tai siūlau paimti 2 vienodo dydžio šiuos prietaisus ir išbandyti. Viską rasi vienoje mašinoje. Prmiausiai užrakink mašiną ir nuspausk pypsiką, o tada centriniu atrakink. Patikrink pirštą ar stipriai užsigavai. Po to eik prie hidraulikos. Nusiimk ratą, užkišk pirštą užkaladėlės ir paprašyk draugo kad nuspaustų stabdžius... Nuvalyk pirštą nuo stabdžių disko.... kreipkis į greitąją, kad užsiūtų... Bandymas baigtas....
Dėl užvėlavimo yra kitas neblogas eksperimentas. Kiek pamenu žinių radijas retransliuoja TV3 žinias. Įsijuk televizorių ir radiją kartu. pamatuok laiką per kiek skiriasi ateinantis signalas. beje signalas eina šviesos greičiu 300.000 km/h. Vilniuje tokio atstumo berods ir nebus net visas mikroschemas sudėjus, ale užvėlavimas l. didelis... Kodėl spėk? siauri kanalai mikruškėse, ilgas signalo kelias...iš televizijos į siūstuvą, o kita kryptis į žinių radiją. Tie per savo aparatus irgi į siūstuvą... Berods nedaug dasidėjo, o va vėluoja...ką televizija jau baigė, tą radijas tik pradeda.... Tokia ta elektra lėta... Dėl to ir reikia lempinius stiprintuvus pirkt, kad signalo kelias trumpas būtų ir niekas jo neiškaraipytų (beveik)...
Dėl ilgų postų nepyk - teorija irgi baisiai ilga.... daug knygikių...

2006 Birželio 20 d. 01:51

1_P> šviesos greitį tai "truputį" užstabdei ;)

2006 Birželio 20 d. 08:03

1_Protingas > Aha - kai pripratęs važinėtis km/h tai ir drėbiau - pamiršęs kad kai kas gali ir km per sek. :)

2006 Birželio 20 d. 08:52

Nu, vaikinai, su elektra čia tai užlankstėt...Kas kas, bet signalo vėlavimo čia jau tikrai nėr (koks vėlavimas prie šviesos greičio ????)Problema yra jėgos perdavime. Jei pasukant vairą, spaudžiant stabdį perduodama mechaninė tavo rankų ir kojų jėga, sustiprinta stiprintuve, vėlavimas yra, pvz., lengvajame automobilyje ir pagal technines normas yra duodama 0,1 sek (jei tiksliai prisimenu) stabdžių sistemos suveikimui nuo pedalo paspaudimo iki kaladėlių prigulimo, tai prie elektros mes geriausiu atveju galime kalbėti apie elektromechaninę sistemą, t.y., paprasčiausia būtų stovi elektromagnetas, prie gaunamo impulso atsiranda elektromagnetinė jėga, kuri prispaudžia, sakysim, stabdžių kaladėlę prie disko. Vėlavimas - ne signalo perdavime, bet mechanizmo suveikime. Atgalinio ryšio kaip ir nėra. Judėjimas tik tiesiaeigis. garantuoti negaliu, bet sukuriama jėga prie tų pačių energijos sąnaudų mažesnė, kas turi irgi didelę reikšmę.

2006 Birželio 20 d. 09:33

nu del sugedimo ir stabdziu praradimo galima prisiminti ta pati citroena - ten padaryta, kad ugedus is pradziu kratysies (be pakabos), po to ir vaira sunku bus sukt (stiprintuvas) ir tik tada stabdziai. O siaip ir pasitaiko, kad kam nors dingsta stabdziai (UK GP '99 ar koks kitas) tik ta retokai suzinome...

2006 Birželio 20 d. 18:21

A-Martin > šviesos greitis 300.000 km/s yra vakume. Toliau priklauso nuo medžiagos tankio. Duotu atveju reikia skaičiuoti silicyje ir kokiuose sidabriniuose laiduose spėju, bet visvien tai medžiagos turinčios varžą. Bet be abejo - pagrindinis dalykas yra jėga...Vienareikšmiškai, o užvėlavimas tik dar vienas pagrindas imti hidrauliką...

2006 Birželio 20 d. 18:37

Tai cia dabar kas yra kieno klonas? :)

1_Protingas 2006 06 20 08:03:03
1_Protingas > Aha - kai pripratęs važinėtis km/h tai ir drėbiau - pamiršęs kad kai kas gali ir km per sek.

2006 Birželio 20 d. 19:03

1_Protingas> elektrinio lauko greitis yra toks pat kaip ir sviesos vakuume, nes sviesa laidais nesviecia, taip kad ar silicyje ar sidabre jokio skirtumo.

2006 Birželio 20 d. 19:55

Yra signalo vėlavimas, tikrai yra. Bet ne ten šaknų ieškote. Pirmiausiai reikia nepamiršti, kad tiek vaizdas, tiek garsas, tiek įsakymai ir komandos aparatūrai, tiek ir visa kita yra perduodami ne kažkaip tiesiogiai, o elektriniais signalais, t.y. juos pirmiausiai reikia paversti elektriniais impulsais, o tada iš tų impulsų duomenis dar ir atstatyti. Paprasčiau tariant, didžiausias "lagas" šiame pasaulyje yra ne pati elektra, o informacijos enkodavimas ir dekodavimas. Jei signalas ir nusklinda šviesos greičiu, tai procesorius, kuris apsiima informaciją tvarkyti ir perkombinuoti į kitokios prigimties signalą (optinį, garsinį, kitokį elektrinį, magnetinį, radijinį ir t.t.), yra palyginus vėžliškas ir gaišta ne vieną dešimtąją sekundės dalį, kol apdoroja informaciją. Sudėkit kelis tokius duomenų vertimus į eilę (vaizdas - elektra - radijo bangos - radijo bangos į palydovą - radijo bangos iš palydovo - radijo bangos - elektra - vaizdas) ir štai jums bent dvi trys sekundės lago.

2006 Birželio 20 d. 20:16

Daytona500> na speju, kad tai kas butu reikalinga (duomenu apdorojimas, perdavimas ir tt.) butu atlikta ne daugiau, kaip per kokias dvi desimtasias, bet esu beveik isitikines, kad tai butu dar trumpesnis laikas. Dvi trys sekundes? Nu baik, cia tai jau nesamone.

2006 Birželio 20 d. 20:26

Na, aš tas dvi tris sekundes ištraukiau iš vėlavimo tarp Lietuvos televizijos ir BBC World, kai vienu metu abi rodė tą patį, tik neatsimenu, ką. Eksperimentiniai duomenys, taip sakant. Gal šiais laikais jau geriau viskas paruošta.

2006 Birželio 20 d. 21:00

Daytona500> Na tada sorry, truputi ne taip tave supratau. Del televizijos tai velevimas tikrai yra. Ypac idomu ziuret krepsinio transliacijas, kai garsas siunciamas tiesiogiai i stoti, o vaizdas turi pereit per palydova. Tada kazkur apie 0.5-1s vaizdas veluoja nuo garso ir gaunasi taip kad vos tik ismetus kamuoli komentatorius jau pranesa apie taiklu metima.

2006 Birželio 20 d. 21:07

1P> vienaip ar kitaip-ateitis (mano subj nuomone) ne hidraulikoj, o būtent elektriniuose varikliuose pradedant stabdžių cilindriukais ir baigiant vairo kolonėlėm, aišku dėžė liks su hidraulika, bet kitur ji mažiausiai reikalinga-yra geresnių sprendimų ir jie jau naudojami lengvuose auto, taigi šiuo atveju f1 jau atsilikinėja, o kad generatoriai nedakraus ir pan -gal geriau nepradėk. Šiaip nesu f1 techninės pusės didelis žinovas, bet man atrodė, kad f1 seniai vožtuvus valdo pneumatika ar pan, o ne hidraulika, maniau kad ir paskirstymo velenėliai iš ten senai išgyvendinti, bet jei taip nėr-tai tikrai tobulėjimas nuėjo neta kryptim. čia tik nuomonė, nes perdaug nežinau

2006 Birželio 20 d. 21:16

saab> mjo, pneumatika voztuvus valdo... Tada gal geriau visai suspaustu oru eitu? :) As kiek girdejau tai >20krpm pasiekt berods tik elektromagnetai paveza? Del varikliuku labai abejociau - judancios dalys, ar pakankama galia?, matmenys ir t.t.

2006 Birželio 20 d. 21:25

Minzz > nu Teisučiui norėjau, Teisučiui, nupeistinaau ne tą...
Kamikadzia > el. signalo greitis superlaidininke norėjai pasakyt? Tokiam, kokio dar nėra...(ir nebus) taip - tada lygus greičiui vakume, ale kūne su varža.....
saab > nu dideliai el. sistemai reikės galingų generatorių. Bet gal ištobulės.... Visgi kol kas hidraulika valdo.... O po 10 metų.......?! gal į kosmosą skraidysim, o gal Kariotiškėse rausimės......
mantiorai > taip yra ir pneumatinių..... Tikrai skaičiau kažkuriam angelskam forume....

2006 Birželio 20 d. 21:38

1-Protingas>kiek pamenu iš mokyklinio fizikos kurso (mokiaus tai gerai), pačios elektros greitis laidininke (ne superlaidininke) yra nedidelis, tai siejama su elektronų judėjimu (nepulsiu aiškinti, kas yra elektra), tačiau jei aš Vilniuje įjungsiu elektrą, tai lemputė Vladivostoke užsidegs veik tuo pačiu metu. Nepamenu jau tikslaus pavadinimo -elektros impulsas?elektros įtampa? - bet tai juda šviesos greičiu vakuume, ir visi elektronai laidininke ima judėti nuo pliuso į minusą. O kadangi srovė kintama, tai blaškosi vargšeliai pirmyn atgal...

2006 Birželio 20 d. 22:26

A-Martin, 1_Protingas> tai yra elektrinis laukas, kuris ir \"stumia\" visus kruvininkus laide, ir jis (elektrinis laukas) sklinda sviesos greiciu, taciau paciu kruvininku (elektronu laide) greitis nedidelis, nes jie praeina dideli kelia atsitrenkdami i kitas laide esancias daleles.

2006 Birželio 20 d. 23:14

Taip, elektrinis laukas sklinda šviesos greičiu laidininkuose. Patys elektronai juda kryptingai labai lėtai (2 cm/s kai kurių vadovėlių duomenimis), nors chaotiškasis judėjimas gan greitas, ir dar lėčiau, jei laidininkas yra su didele varža. Bet laukas, vadinasi, ir signalas, juda šviesos greičiu.

2006 Birželio 21 d. 00:35

kamikadzia > šviesos greičiu sąlyginai - tik superlaidininke. Tokios medžiagos pas mus nėra. Kaip nėra ir vakumo.
A-Martin > Vladivastokas gaus vėliau elektrą. Pabandysiu paklausti kiek, ir tada parašysiu.....

2006 Birželio 21 d. 09:27

hm.. aš matyt per daug bukas kad suvokčiau, gal kas gali man paaiškint - kas bendro tarp palydovinės tv ir f-1 bolido? ir kitas klausimas - jeigu lagina palydovinė tv, ar iš to plaukia kad stabdys ir f-1 bolido elektronika?

2006 Birželio 21 d. 12:16

official>čia nerimtas ginčas apie signalo elektros grandinėje sklidimo greitį. Tiesiog paduotas prastas pavyzdys.

2006 Birželio 21 d. 13:38

Elektrinių sistemų naudojimas yra nesąmonė, nes tam, kad būtų gauta didelė jėga elektromagnete, reikia nežmoniškai didelių elektros sąnaudų, kurių bolide nėra. Hidraulikoje didelį spaudimą galima pasiekti paprasčiausiai darant siurblio gale žarną plačią, o priešingame - labai siaurą, t.y. elementariomis ir pigiomis priemonėmis.

O apie elektrinius signalus mes čia šiaip užsišnekėjom. Su bolidais vargu ar nors kiek susiję.

2006 Liepos 17 d. 16:31

sveiki paskaiciau tikrai nemazai protingu postu, bet mano nuomone kas liecia stabzius, vaira, hidraullikos niekada elektra nepakeis, vien todel, kad hidraulikos pagalba galima greiciau, tiksliau ir efektyviau dozuoti jega tenkancia pvz stabdziu cilindrams, pneumatika naudojama sunkvezimuose, kur taippat yra rezervuarai kuriuose palaikomas didelis slegis, kad sistema veiktu efektyviai, del voztuvu pries metus girdejau kad BMW (ne F-1) pradeda bandymus su pjezo elementais ir elektro magnetais ir bando atsisakyti paskirstymo veleneliu.

2006 Rugsėjo 10 d. 10:00

Ačiū "Daytona 500" 2006.06.21 už gerą patarimą kurį panaudojau darbe

2006 Rugsėjo 11 d. 20:36

cia gal biski ne i tema bet kiek zinau turbo f-1 jau senai uzdrausta bet idomu ar galima formuleje naudoti kompresorius ar ten galima naudoti tik atmosferkes

2007 Kovo 13 d. 23:07

be to ar zinojot kad hidraulinej varikliai pagal gabaritus yra maziausi

F-1.lt pulsas