Įspūdingasis Eau Rouge

Įspūdingasis Eau Rouge
logo 2002 Rugpjūčio 28 d. 09:56, .
Spa yra žinoma savo įspūdingais posūkiais. Vienas jų, Eau Rouge, yra bene garsiausias iš visų šiuolaikinių trasų posūkių.
Eau Rouge posūkį, įveikiamą maždaug 290 km/h greičiu, labai mėgsta pilotai. Dauguma jų laisvųjų treniruočių metų šį posūkį bando įveikti kuo didesniu greičiu, tačiau ne visada tokie bandymai baigiasi sėkmingai. Savo įspūdingomis avarijomis Eau Rouge posūkyje du metus iš eilės pasižymėjo Jacquesas Villeneuve'as. 1998-ais atstovaudamas "Williams", o 1999-ais atstovaudamas BAR komandai jis visu greičiu rėžėsi į apsauginių padangų sienelę. 1999-ais metais smūgis buvo toks stiprus, kad Jacqueso kontaktiniai lešiai iškrito iš akių. Po 1998-ųjų metų avarijos Villeneuve'as pasakė: "Tai didžiausia mano avarija F-1... tiesiog praradau bolidą, bet iki smūgio dar spėjo kilti mintis - 'tai gali stipriai sužeisti'...“ 1998-ais metais per šeštadienio treniruotes didelę avariją patyrė ir Mika Salo, kuris, praėjus porai valandų po avarijos, nepilnai prisiminė visus įvykius: "Tai įvyko taip staigiai. Bolidas važiavo puikiai abi dienas, tad šioje vietoje važiuodavau kiek įmanoma didesniu greičiu. Tačiau tąkart bolidas tiesiog apsisuko, didžiulis smūgis į sieną. Atsimenu viską gerai tik iki to, kol pamačiau milžinišku greičiu artėjančias saugos padangas..."
Pats posūkis eina aukštyn ir iš šono atrodo kaip tramplinas, tad 1999-ais metais naujokei BAR komandai šis tramplinas virto realybe - bandydami kuo didesniu greičiu įveikti Eau Rouge posūkį, į orą pakilo tiek J.Villeneuve'o, tiek R.Zonta'os pilotuoti bolidai. Avarijos buvo didžiulės, tačiau pilotai rimtų traumų išvengė.
Daug kartų buvo bandoma modifikuoti Eau Rouge posūkį atsižvelgiant į saugumo reikalavimus. Ypač daug kalbų buvo po vos tragiškai nepasibaigusios 1993-ais metais įvykusios A.Zanardi avarijos. Posūkis buvo kiek modifikuotas, tačiau vėliau vėl buvo grįžta prie įprastinės versijos. Po 1999-ais metais įvykusių avarijų D.Coulthardas taip pat agitavo atlikti pakeitimus: "Mes nenorėtume čia nesugrįžti, tai mėgstamiausia mano trasa, tačiau Eau Rouge ir Blanchimont turi būti modifikuoti, nes saugos zonos yra aiškiai per mažos.“ Į šiuos ir panašius pilotų pasakymus buvo atsižvelgta ir 2001-ais metais saugos zonos buvo praplatintos, žvyras pakeistas asfaltu, sustatyta daugiau eilių saugos padangų. Būtent kelios saugos padangų eilės išgelbėjo L.Burti gyvybę D.Coulthardo minėtame Blanchimont posūkyje.
Šiais metais pilotai apie Eau Rouge kalba kaip apie patį įspūdingiausią F-1 trasų posūkį, negalvodami apie jokius pavojus. "Eau Rouge yra tikras testas, "- tokie J.P.Montoya'os žodžiai atspindi visą tikrovę. Drąsiausi pilotai per savaitgalį keletą kartų pabando įveikti Eau Rouge posūkį neatleisdami iki galo nuspausto akceleratoriaus. Tačiau "Toyota“ piloto M.Salo nuomone, pilotai, norintys pagerinti rato įveikimo laiką, neturėtų Eau Rouge posūkį įveikti neatleidę akceleratoriaus.
"Daug yra diskutuojama, ar įmanoma įveikti Eau Rouge neatleidus akceleratoriaus,"- sakė Mika. "Ypač daug apie tai kalbama sekmadienį per pilotų rikiuotę: kas kvalifikacijoje važiavo neatleidę akceleratoriaus, o kas ne. Siekiant būti greitam visame rate, neįmanoma tokiu būdu įveikinėti Eau Rouge, nes norint, kad bolido dugnas nedrožtų trasos dangos kalno pradžioje, bolidas turėtų būti kiek kilsteltas, o tai reikštų, kad jis taptų neefektyvus kitose trasos dalyse."
Kiek pilotų, tiek nuomonių, tačiau visi pilotai nesiginčija dėl vieno dalyko - Spa yra tikro lenktynininko trasa, kurioje yra pats įspūdingiausias F-1 posūkis.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140