Savaitgalį kartu su šventine panevėžiečių, mininčių miesto įkūrimo 519-ąsias metines, kolona
finišavo „Vilduja istorinių automobilių ralis Prezidento Antano Smetonos keliais“.
Ralio uždaryme ir gerbėjai, ir varžovai negailėjo ovacijų bendrosios įskaitos nugalėtojams
Andriui Vaitekūnui ir Domantui Kaminskui, vairavusiems legendinį „Volkswagen Transporter“
ir iškovojusiems pagrindinį prizą – naujitelaičių „Goodyear“ padangų komplektą.
Nugalėtojai visoje 200 km distancijoje ir slalomo varžybose surinko mažiausiai baudos taškų ir
šventė pelnytą pergalę.
„Šio ralio rengėjo, VšĮ „Saugus ratas“ organizuojamuose istorinių automobilių raliuose
dalyvaujame nuo pat 2017-ųjų. Kaip užsikabinome, taip ir negalėjome sustoti, kol pagaliau
šeštuoju bandymu įrodėme, jog sukaupta patirtis nenuėjo perniek“, - sakė A. Vaitekūnas.
„Mūsų pergalės pagrindinis faktorius – patirtis, - jam antrino ekipažo partneris D. Kaminskas. –
Tai specifinis ralis, nereikalaujantis be atodairiško lėkimo, o ugdantis nuovoką ir skatinantis
kelyje priimti teisingus sprendimus.
Tačiau didžiausia jo vertybė yra ta, kad istorinių automobilių ralis teikia ne tik galimybę
daugeliui grožėtis nagingų restauratorių antrai jaunystei prikeltais garbaus amžiaus senoliais, o
pačius renginio dalyvius vilioja naujomis pažintimis su šalies istorija, giliau joje įsirėžusiais
įvykiais ir atskirų regionų žmonėmis“.
Viso to nestokojo ir ką tik pasibaigęs ralis. Net nuolatiniai dalyviai neprisimena kad jų išlydėti
susirinktų tokia mina smalsuolių kaip Balninkuose, kad taip tektų palaužyti galvą bandant įspėti
Ukmergės rajono piliakalnių paslaptis ar sprendžiant specialias užduotis kraštotyros muziejuje.
O ralio dalyviai bene vienbalsiai rekomenduotų ne vienos kavinės ar užeigos tikrais meistrais
save tituluojantiems kibinų kepėjams nuvažiuoti į Balninkus ir pasidomėti, kaip tą ir su kokia
išmone daro šio nedidelio miestelio bendruomenės moterys – tikros kulinarinio paveldo meistrės.
„Džiaugiuosi, kad įvertinote mūsų kartu rėmėjais pastangas suteikti jums galimybę ne tik
lenktyniauti, - renginio uždaryme kalbėjo pagrindinis istorinių automobilių ralių organizatorius,
VšĮ „Saugus ratas“ vadovas Valdas Juozas Vilūnas. – Jei ir šis mūsų renginys jus paskatins
saugesniam vairavimui, pagarbai bei didesnei atidai vienas kitam kelyje, būsime šį tą nuveikę“.
Tačiau ralis yra ralis, ir varžybiškumo elementas jame labai svarbus.
„200 km maršrute buvo tik trys slalomai, iš pirmo žvilgsnio nesudėtingi ir istorinių automobilių
vairuotojams, - sakė vyriausiasis teisėjas Jaroslavas Polujanskis. – Tačiau daugumai dalyvių šis
riešutėlis pasirodė dar kietokas, o klaidos slalomo trasoje virto baudos sekundėmis, gerokai
žeminusiomis vietą galutinėje įskaitoje“.
Senovinės technikos puoselėtojai, kaip jau įprasta, varžėsi dviejose „Oldtimer“ ir „Youngtimer“
automobilių klasėse.
Pirmojoje, iki 1980 m. gamybos išsaugotų arba atstatytų, išlaikant autentišką išvaizdą bei
konstrukciją ir nenaudojamų kasdieninėms kelionėms automobilių grupėje nugalėjo Darius ir
Vilius Gaidukevičiai, vairavę „Mercedes Benz 280CE“.
Pirmosios vietos laimėtojai pranoko dar vieną šeimyninį Lino Žvinakevičiaus ir Evelinos
Žvinakevičiūtės ekipažą, kuris irgi rinkosi vokišką – „Volkswagen Kaefer“ automobilį.
Trečiąjį nugalėtojų pakylos laiptelį užėmė Tado Vitkevičiaus ir Felikso Krivickij duetas,
vairavęs 1968 metais Zaporižėje pagamintą legendinį ZAZ 965. Tą patį, su kuriuo vieni „Vilduja
istorinių automobilių ralio Prezidento Antano Smetonos keliais“ rėmėjų startavo ir šiemetiniame
Monte Karlo ralyje.
Būtent Monte Karle daugeliui net nematytas, autentiškas vilniečių „zapukas“ susilaukė
išskirtinio publikos dėmesio.
„Dalyvaujame jau ne pirmame istorinių automobilių ralyje, stebinančiame gera organizacija bei
patrauklumu ir kuriame laimėti ne ką lengviau, nei Monake“, - juokavo trečiasis prizininkas T.
Vitkevičius.
Iki 1990 m pagamintos originalios automobilinės technikos „Youngtimer“ klasėje su „Honda
Legend“ savo pranašumą įrodė irgi šeimyninis Žydrūno ir Inos Jatautų ekipažas, pranokęs
pirmuoju starto numeriu pažymėtą „Porsche 911“ vairavusius daugkartinius ralio dalyvius
Donatą Devenį ir Valdą Jurką.
„Yra pavykę ir laimėti šį ralį, o šįsyk trečioji vieta – irgi nebloga, - nenusiminė tretieji
prizininkai Vidmantas ir Janina Kažukauskai, distanciją įveikę su „Mercedes Benz 240D“.
Nugalėtojams ir prizininkams įveiktą ralį primins užimtos vietos, pelnyti originalūs medaliai ar
specialiosios „Liqui Molly“ alyvos, geriausiai tinkančios būtent istorinės technikos motorams ir
kiti specialieji prizai.
Žiūrovai šį, kaip ir ankstesnius tokius ralius, įsimins matytos istorinės, tačiau žvilgančios lyg
vakar nuo konvejerių nuriedėjusios technikos gausa. Todėl nenuostabu, kad tiek ralio starte
Balninkuose, tiek vėlesnėse jo stotelėse Ukmergėje, Taujėnuose, Užulėnyje ir kitose jie
apspisdavo dėmesį traukiančius eksponatus.
Ypatingos atidos susilaukė seniausias, 1955 m. pagamintas BMW 510A automobilis, kurį į ralio
trasas išvairavo vilniečiai Arūnas ir Lina Vasiliauskai.
„Šis senolis prieš dvidešimt metų Lietuvą pasiekė iš Olandijos, tačiau ilgokai prastovėjo garaže.
Dabar jis pilnai restauruotas pagal autentišką išvaizdą“, - būriui smalsuolių aiškino A.
Vasiliauskas.
Ralio rengėjai pasistengė, kad renginyje važiuotų ne daugiau nei po vieną tos pačios
modifikacijos automobilį. Todėl ir akis paganyti buvo tikrai į ką.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | tundrinė | 3754 |
2. | Valode | 3719 |
3. | fandom | 3713 |
4. | Tadas Misevičius | 3703 |
5. | D27 | 3687 |