JAV GP: spaudos konferencija

JAV GP: spaudos konferencija
logo 2004 Birželio 23 d. 08:07
1. Michaelis Schumacheris ("Ferrari"), (1h40:29,914 s)
2. Rubensas Barrichello ("Ferrari"), (+2,950 s)
3. Takuma Sato ("BAR Honda"), (+22,036 s)
TV Konferencija
K: Michaeli, tai buvo dramatiškos lenktynės, įspūdingas pirmasis posūkis ir nepamirštamas incidentas, į kurį pateko jūsų brolis. Kokios mintys jus dabar užvaldo?
MS: Labiausiai nerimavau matydamas Ralfą taip ilgai sėdintį bolide. Kai tai pamačiau, bandžiau sužinoti, ar Montoya dar vis važiuoja trasoje, po to išvažiavo saugos automobilis ir taip toliau. Daugiausiai nervų kainavo matyti jį taip ilgai sėdintį kopkite. Jie nuolat man kartojo, kad yra pastoviai informuojami ir kad viskas nėra taip blogai, kaip atrodo, bet vis tiek - aš tiek daug kartų buvau tai girdėjęs praeityje ir dažniausiai viskas pasibaigdavo blogiau, negu buvo sakoma, bet, kiek man žinoma šiuo metu, Ralfas jaučiasi gerai ir tai viskas, kas man rūpi.
K: Jūs išsiveržėte į priekį po pirmojo pakartotinio starto. Gal galėtumėte apie tai papasakoti ir kaip jums pasisekė išlaikyti lyderio poziciją po dar vienos saugos automobilio fazės ir po sustojimo techninio aptarnavimo zonoje?
MS: Ką gi, po saugos automobilio fazės aš išsiveržiau į priekį vien dėl to, kad saugos automobiliui išjungus šviesas paskutiniame sektoriuje, dėl specifinių trasos charakteristikų tu neturi daug laiko pasiruošti startui. Nebent tiesiojoje atsidurtum iš karto už oponento bolido galo ir, pasinaudojęs vakuuminiu maišu, jį aplenktum. Taip aš ir padariau, aplenkdamas Rubensą. Aš neįsivaizduoju, kas vyko saugos automobilio fazės metu, tuo metu stengiausi kiek galima sulėtėti, kad reikiamu momentu galėčiau pasinaudoti vakuuminiu maišu ir nesidomėjau, kas dedasi aplink mane.
K: Rubensai, papasakokite šiek tiek apie sustojimą techninio aptarnavimo zonoje antrosios saugos automobilio fazės metu.
RB: Ką gi, taip - tai buvo pakankamai paini situacija, tuo metu važiavau už Michaelio ir visas dėmesys buvo sukoncentruotas siekiant pasivyti jį, nes pirmojo pakartotinio starto metu man prasisuko ratai ir aš esu tikras, kad tai leido Michaeliui pasinaudoti vakuuminiu maišu ir aplenkti mane. Aš net įvažiavau blogai į 13 posūkį, buvo sunku sukontroliuoti bolidą, ir, kalbant su jumis sąžiningai, bolidas beveik siekė trasos dugną dėl prispaudžiamosios galios, todėl neturėjau jokių galimybių „uždaryti duris“ ar padaryti kažką panašaus. Po to mes važiavome apylygiais tempais ir gavome informaciją apie saugos automobilį. Jie man šaukė: „važiuok į vidų, važiuok į vidų!”, - taigi aš pakankamai sulėtinau tempą, bet kai įvažiavau, paaiškėjo, kad ten jau stovi Michaelis. Aš nepraradau daug laiko, nes jis tuo metu išvažinėjo, tačiau tai yra sustojimai ir tos kelios sekundės man kainavo nemažai pozicijų. Aš pralaimėjau lenktynes dėl šio sustojimo techninio aptarnavimo zonoje.
K: Bet jūs atsikovojote nemažai pozicijų ir lenktynių pabaigoje važiavote labai gerai.
RB: Taip, bet vis vien tai buvo prastos lenktynės. Nuostabu, kai tavo komandos pilotai vėl užima pirmą, antrą vietas ir mes turime džiaugtis komandos pasiekimu, bet aš esu labai nusivylęs, net labiau nei bet kada anksčiau, pavyzdžiui, Kanadoje. Aš maniau, kad turiu pergalę savo rankose. Aš turėjau greitą bolidą, važiavau gerai, stengdamasis iš jo išspausti viską. Deja, kažkas buvo ant trasos paviršiaus: net neįsivaizduoju, kas, gal popieriaus skiautė, tačiau kai išvažiavau iš ketvirtojo posūkio, ji prikibo prie mano bolido. Aš praradau daugiau negu pusantros sekundės prie mano rato prilipus šiukšlei toje trasos dalyje. Iki sustojimų buvo likę vos keli ratai ir aš visiškai nesupratau, kas atsitiko bolidui. Tai turbūt yra tos kelios sekundės, kurias laimėjo Michaelis.
K: Takuma, iškovojote „Lucky Strike BAR HONDA“ komandai vietą ant podiumo. Tai buvo įspūdingas važiavimas ir įdomus pirmasis posūkis? Fernando Alonso jį įveikinėjo taip pat labai agresyviai.
TS: Taip, tai fantastiškas rezultatas komandai, ne tik žiūrint iš mano, bet ir iš komandos pusės. Mechanikai su HONDA inžinieriais Japonijoje dirbo labai sunkiai, siekdami išspręsti problemas, su kuriomis susidūrėme anksčiau. Ir aš esu labai patenkintas, kad pateisinau komandos viltis. Suprantama, mane labai nustebino „Renault”, pirmajame posūkyje atsiradę dešinėje, dėl ko aš praradau poziciją, tačiau pakartotinis startas pavyko idealiai, bet daug nerimo sukėlė Ralfas, taip ilgai sėdėjęs savo bolide po patirtos avarijos. Pagal naujas taisykles, tu negali stipriai spausti, kai važiuoji saugos automobilio fazės metu, komanda man nurodė sulėtinti tempą ir taupyti kurą. Kai išvažiavau į tiesiąją, ten mėtėsi daug nuolaužų ir Ralfas stovėjo viso to viduryje, taigi, aš turėjau labai sulėtinti tempą, kas labai padėjo Michaeliui. Nepaisant visko, trečia vieta man yra fantastiškas pasiekimas.
K: Kaip bolidas elgėsi likusioje lenktynių dalyje?
TS: Bolidas buvo idealus, jei sąžiningai. Jis važiavo fantastiškai, ir mums pasisekė, kad nesusidūrėme su panašiomis problemomis kaip Kanadoje, važiuojant ilgesnes distancijas. Aš galėjau išspausti iš jo viską, ką galėjau, stengdamasis atsikovoti pozicijas ir aštriai lenkdamas.
K: Michaeli, tai buvo tikrai painios lenktynės, gal galėtume išgirsti jūsų komentarą, kaip jos klostėsi jums, strategijos atžvilgiu, padangų nusidėvėjimas ir bolido pajėgumas lyginant su konkurentais?
MS: Aš neturėjau galimybės susidaryti nuomonės apie konkurentus – aš kovojau su Rubensu. Sunkiausia buvo apsispręsti prieš paskutinį sustojimą techninio aptarnavimo zonoje: stoti dar kartą, ar pranešti, kad tai paskutinis sustojimas. Antrasis padangų komplektas buvo visiškai nevykęs, todėl aš negalėjau būti toks greitas. Po paskutinio sustojimo, kai man pripylė daug kuro, teko spėlioti, kaip klostysis situacija, nes Rubensas buvo greitas ir važiavo netoli. Man pasisekė, kad trasoje mėtėsi kelios nuolaužos, kurios man labai padėjo.
Spaudos konferencija
K: Michaeli, kiek svarbus buvo jums sustojimas antrosios saugos automobilio fazės metu, ir kokį vaidmenį, nulemiant rezultatus, suvaidino pakeista lenktynių strategija?
MS: Geras klausimas. Iš tikro visiškai neįsivaizduoju, man reikėtų pirmiausia peržiūrėti lenktynes, nes tuo metu mūsų padėtis gerokai skyrėsi ir tik gale mūsų strategijos susilygino.
K: Jūs planavote dviejų sustojimų taktiką?
MS: Manau, mes buvome paruošę lanksčią strategiją, jei sąžiningai.
K: Kvietimas sustojimui, tuo momentu nulėmė visų lenktynių eigą?
MS: Taip, taip jau atsitiko. Aš neįsivaizdavau, kodėl išvažiavo saugos automobilis, tik girdėjau, kad prieš pirmąjį posūkį įvyko incidentas ir prisiminus tai, kaip viskas klostėsi, tapo akivaizdu, kad tai buvo lemiamas momentas, nulėmęs visas lenktynes. Galėjai greičiau pravažiuoti per techninio aptarnavimo zoną nei trasa, kurioje mėtėsi nemažai nuolaužų. Takuma minėjo, kad jis privalėjo beveik sustoti dėl avarijos, kurią sukėlė Ralfas.
K: BAR pilotai jus labai stipriai spaudė po saugos automobilio fazės.
MS: Taip - akivaizdu, kad tuo metu jų bolidai buvo pakankamai lengvi, o mes ką tik prisipylėme kuro, taigi natūralu, kad jie mus kurį laiką spaudė.
K: Naujienos, kurias tau pranešinėjo komanda apie Ralfo būklę, - ar tai padėjo tau nusiraminti?
MS: Taip, tai labai padėjo išlikti susikaupusiam. Aš buvau šokiruotas, pamatęs, kad į avariją pateko Ralfas. Žinojau, kad kažkurioje lenktynių dalyje Montoya važiavo gretimoje pozicijoje, ar kažkurioje iš artimų, tik nežinojau apie avariją, į kurią pateko Ralfas, net važiuodamas visą ratą iki incidento vietos. Ir tik tada, kai pamačiau „Williams“ bolidą, man tapo aišku, kad tai Ralfo bolidas. Aš labai sunerimau, pamatęs trajektoriją, kuria bolidas trenkėsi į barjerus.
K: Toje vietoje, kur jis trenkėsi į sienelę, nebuvo išdėstytos padangos.
MS: Aš nemanau, kad padangų sienelė būtų padėjusi. Iš vis nematau tikslo diskutuoti, kaip kas galėjo atsitikti. Toje vietoje geriau palikti sienelę, kad bolidas galėtų ja slysti, panašiai, kaip „Indycar“. Šiuo atveju padangos būtų tik trukdžiusios. Šiuo metu žinau, kad Ralfo būklė yra gera ir tai viskas, kas man rūpi.
K: Rubensai, papasakokite apie startą. Kaip jums sekėsi?
RB: Startas buvo pakankamai geras. Aš fantastiškai startavau, antrą kartą pasitraukus saugos automobiliui. Jau anksčiau minėjau, kad mano bolidas buvo puikiai paruoštas lenktynėms. Vienintelis dalykas, dėl ko man gaila – tai vis vien atsitiko, todėl nebesvarbu – mes visiškai negavome informacijos apie išvažiavusį saugos automobilį ir padangų temperatūra nukrito labai staigiai. Tai (startas po pirmojo saugos automobilio išvažiavimo) būtų atsitikę vienaip ar kitaip, nes Michaelis labai gerai paruošė savo padangas, o manęs laukė nemažas darbas tiesiojoje. Aš šiek tiek per greitai įvažiavau į 13-tą posūkį, tai sudarė galimybę Michaeliui pasinaudoti mano vakuuminiu maišu. Tai būtų atsitikę vienaip ar kitaip, kaip matėte vėliau lenktynėse. Šiandien aš turėjau nuostabų bolidą ir tikrai galėjau laimėti lenktynes, todėl man šiek tiek apmaudu.
K: Jeigu nebūtumėte šešiems ratams „užstrigęs“ už Raikkoneno, ar tai būtų ką nors pakeitę?
RB: Taip, turbūt. Ir taip pat faktas, kaip jau anksčiau minėjau - kaip Michaelis teigė, kad nuo Fisichellos bolido trasoje pasklido nemažai nuolaužų ir jos gulėjo kaip tik išvažiuojant iš posūkio, - kai nieko nematai. Visada - išvažiuodamas iš posūkio, toje vietoje aš stengiausi išnaudoti visą trasos plotį. Bet kartą pajutęs stiprų smūgį, pagalvojau: „viskas - lūžo pakaba", - o ir bolidą traukė į kairę pusę. Pusę rato aš mėginau išsiaiškinti, kas atsitiko, ir dėl to praradau nemažai laiko.
K: Ir tuomet jūs bandėte vytis Michaelį?
RB: Tik tam tikru lenktynių momentu, nes man buvo uždėtos naujos padangos, o Michaelis važiavo su jau kartą naudotomis. Neturėjau net menkiausios galimybės jį aplenkti. Deja, jis sąžiningai uždarė man duris ir nebuvo jokio tikslo tęsti lenkimą. Deja, bet Kanadoje ir JAV surinkau tik 16 taškų, bet aš esu tuo pakankamai patenkintas, nors abu etapus galėjau laimėti ir tikiuosi artimiausiu metu nugalėti.
K: Ar tarp jūsų bolidų buvo kontaktas? Ir Michaeli, ar jus nustebino toks Rubenso pagreitėjimas?
MS: Ne, aš to tikėjausi. Tuo metu aš važiavau su prastu padangų komplektu, o Rubensas buvo ką tik užsidėjęs naujas. Tikėjausi, kad jis sparčiai artės bent vieną ratą, bet tai nebuvo kažkas tokio, ko tikėjausi.
K: Kada jūs susidūrėte su padangų problemomis, ar to buvo tikėtasi?
MS: Aš manau, kad kiekvieną kartą, kai mes užsidedame naujas padangas ir pravažiuojame pora ratų, kai jos būna pakankamai geros būklės, tu privalai sulėtinti tempą ir stipriai nespausti, nes priešingu atveju ant padangų nusitrina nežymios pūslelės. Tu turi leisti padangoms šiek tiek apsitrinti ir tik tada stipriau spausti akseleratorių, kaip tik tuo metu aš susidūriau su panašia problema. Kai Rubensas išvažiavo su naujomis padangomis, jis galėjo stipriai spausti vieną ratą, gal du ar tris, o po to viskas vėl susitvarkė ir jis pradėjo atsilikinėti.
K: Takuma, ką reiškia jums šis podiumas?
TS: Jis reiškia labai daug ne tik man, bet ir visai komandai, personalui, kurie dirbo labai sunkiai, kad tai pasiektume, ir HONDA inžinieriams, kurie dėjo visas pastangas, kad išspręstų problemą, kuri mane kamavo paskutiniuosius du etapus. Aš esu labai patenkintas, kad vėl čia sugrįžau po vakar dienos spaudos konferencijos ir panašioje pozicijoje. Tai buvo tik pirmas žingsnis, tačiau šios lenktynės mums buvo labai svarbios.
K: Takuma, ar turėjote kontaktą su Panis bolidu?
TS: Ne, mūsų bolidai nei karto neturėjo kontakto. Bent jau šiandien.
K: Komanda labai nerimavo, kad bolidas buvo pažeistas ir vėliau iš jo pradėjo kažkas tekėti?
TS: Mes dėl kažko nerimavome? Negaliu atsiminti. Aišku buvo tik tai, kad bolidas važiavo be priekaištų. Komanda, pasinaudodama radijo ryšiu, paklausė manęs, ar viskas tvarkoje su balansu ir padangomis. Aš atsakiau, kad esu labai patenkintas bolidu ir kad jis važiuoja idealiai. Šiandien buvau labai nustebintas fantastiškomis „Michelin“ padangomis. Šiandien mes žengėme dar vieną labai svarbų žingsnį, tobulėdami lenktynėse.
Kviestinių žurnalistų klausimai (rinktiniai)
K: Rubensai, stebėdami lenktynių įrašą pastebėjome, kad tuo metu, kai bandėte iš Michaelio atsiimti poziciją, vienu ratu kabinote žolę, kiek arti trasos krašto jūs važiavote?
RB: Labai arti. Ar tu matei (Michaeliui)?
MS: Ne.
RB: Taip ir maniau. Mes, aišku, juokaujame, tačiau jam pastebėti mane buvo labai sunku, jeigu jis nesitikėjo lenkimo. Aš buvau 100% pasiruošęs atakuoti, tačiau vieną akimirką pamaniau, kad jis manęs galėjo nepastebėti, nes bandė įveikti posūkį šiek tiek išore ir, manau, jam tai būtų pavykę, bet mes būtume atsidūrę labai arti vienas kito. Turėjau užvažiuoti ant žolės, kad išvengčiau susidūrimo.
MS: Kur tai atsitiko?
RB: Ketvirtame posūkyje, vidinėje dalyje.
MS: (Juokiasi) O aš maniau, kad pirmame posūkyje.
RB: Aš žinojau, kad turiu porą kartų pabandyti, nes važiavau su naujomis padangomis ir visur aplinkui mojavo vėliavomis, ir dar tepalas ant trasos, aš mėginau, bet man nepasisekė. Manau, lenktynės buvo pralaimėtos daug anksčiau.
K: Takuma, ar nerimavote dėl to, kad jūsų rato įveikimo laikai dažnai būdavo geresni negu pirmaujančių Ferrari?
TS: Taip. Aš turėjau nuostabų bolidą ir greitai pravažiavau ne tik pirmąjį ratą, bet ir likusią distanciją. Komanda kiekvieną kartą man kartojo „fantastiškas ratas, tu vėl greičiausias trasoje“.
Vertėjai norėtų pareikšti didelę padėką „Eurobasket.lt“ korespondentui Šarūnui Mazalui už pateikiamus klaidų sąrašus ir vertingas pastabas, bei komentarus.
Taip pat vienai iš vertėjų Gintarei Vieraitytei norėtume palinkėti sėkmės egzaminuose ir tikimės, kad ji galės sėkmingai prisijungti, verčiant sekančio etapo spaudos konferenciją.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983