Ką reiškia M. Binotto žodžiai apie pažangą ir apie atsilikimą?

Ką reiškia M. Binotto žodžiai apie pažangą ir apie atsilikimą?
logo 2021 Balandžio 09 d. 12:59, Ferrari

Kalbėdamas apie Bahreino GP rezultatus, „Ferrari“ komandos vadovas Mattia Binotto gana prieštaringai įvertino jų pasirodymą, pasakydamas, kad iš vienos pusės, jam tapo kur kas ramiau, o iš kitos - „komanda atsilieka visos srityse“.

„Ferrari“ vadovas kiek išvystė savo mintį, teigdamas, jog jų variklis tikrai yra efektyvesnis, bet to, SF21 realioje trasoje pasirodė net geriau, nei rodė skaičiavimai, kurie buvo atlikti Maranelle dirbant su simuliatoriumi. Bet visi šie pliusai yra tik sąlyginiai, kadangi iki podiumo komandai dar toli.

Pirmame sezono etape Charlesas Leclercas užėmė 6 vietą, į priekį praleidęs tik dviejų „top“ komandų lenktynininkus bei Lando Norrisą iš „McLaren“, o tai galima laikyti nebloga pradžia ir jei italų komanda tikrai žino visas savo silpnąsias puses ir teisingai apsispręs su modernizacija, tai yra tikimybė, kad jau 2021 m. „Ferrari“ galės pakovoti dėl trečios vietos Konstruktorių taurės įskaitoje. Žinoma, jei planas bus sėkmingai realizuotas.

Binotto žodžiais tariant, su duomenų koreliacija viskas yra normalu ir bolidas trasoje elgiasi taip, kaip buvo prognozuojama. Išeitų, kad komandai ne tik pavyko padidinti jėgainės galią, bet ir išsiaiškinti su problemomis, susijusiomis su aerodinamika – būtent ji pernai trukdė C. Leclercui lenktyniauti aukštame lygyje. Sebastiano Vettelio atveju į sunkumų sąrašą, matyt, dar reikia įtraukti ir jo psichologines problemas.

Beje, psichologija, regis, nebuvo svarbiausia, kai raudonoji mašina pralaimėdavo tiesiosiose dėl maksimalaus greičio deficito – atsiliepė pernelyg didelis priešpriešinis bolido pasipriešinimas ir nepakankama variklio galia. O posūkiuose sportininkams tekdavo kovoti su SF1000, kurios galas buvo itin nestabilus.

Tobulindami bolidą šiems metams, Maranello komanda išnaudojo abu tobulinimo taškus (tiek maksimaliai leido reglamentas) pavarų dėžės korpuso perdarymui, kuris tapo kiek ilgesnis, o tai leido prie šio mazgo galinių taškų tvirtinti apatines galinės pakabos trikampes svirtis. Inžinieriai tai laiko gana protingu sprendimu ir dabar „Ferrari SF21“ galinė pakaba mažai kuo skiriasi nuo „Mercedes“ analogiško mazgo.

Taip pat atnaujintame „Ferrari“ diferencialas sumontuotas kiek aukščiau, tai leido šoninius ortakių kanalus padaryti labiau gilesnius. Potencialiai tai leidžia padidinti prispaudžiamąją jėgą, kuri generuojama galinėje važiuoklės dalyje, o tai yra labai svarbu šiame sezone, nes dėl reglamento pasikeitimo aerodinaminis efektyvumas yra suprastėjęs.

Italų komandos konstruktoriams pavyko neblogai susitvarkyti su užduotimis, keltomis šiems metams, dėl to pagerėjo bendras mašinos balansas, o C. Leclercas pažymėjo, kad vairuoti automobilį tapo kur kas paprasčiau.

Binotto pabrėžė, kad pasiekti progreso pavyko visose srityse: „Mes pagerinome ne tik variklį: efektyvesnė yra važiuoklė, aerodinamika, koreliacija taip pat pagerėjo. Sunku pasakyti, kiek mes pagerėjome dėl jėgainės, kadangi čia reikia lyginti su varžovais, o tai ne absoliutūs rodikliai ir aš nežinau, kiek į priekį pasistūmėjo konkurentai. Mes bolidą turime vertinti kompleksiškai“.

Vis dėlto Leclercas Bahreino kvalifikacijoje „pole“ laimėtojui pralaimėjo apie 0,6 sek., o lenktynių distancijoje nugalėtojui nusileido apie minutę. Būtent dėl to komandos vadovas kalba apie atsilikimą visose srityse, bet kartu tvirtina, kad ekipa jau juda teisinga kryptimi ir galima tikėtis, kad kitais metais pasieks lyderių lygį.

Ekspertų vertinimu, „Ferrari“ variklis tapo galingesnis apie 20 AG, o to nepakanka, norint lygiomis kovoti su mašinomis, naudojančiomis „Mercedes“ ir „Honda“ jėgaines, mat pernai deficitas buvo apie 65 AG.

Viltys su tolimesne pažanga susijusios su tuo, kad 2022 m. „Ferrari“ motoristai žada pereiti prie koncepcijos, kurią nuo 2014 m. naudoja „Mercedes“, o dabar prie jos perėjo ir „Honda“: turbokompresoriaus komponentai yra išskirstyti ir montuojami tiek bolido variklio priekyje, tiek ir gale. Nuo kitų metų tokios pat koncepcijos žada laikytis ir „Renault“ variklių kūrėjai.

Suprantama, kad už nugaros – tik vienas etapas, kuris, kaip ir žiemos bandymai vyko toje pačioje Sakhiro trasoje. „Ferrari“ iš tiesų pademonstravo pažangą, bet lieka atviru klausimas, ar sugebės jie stabiliai gerai važiuoti ir kitose trasose. Be to, kur kas paaštrėjusioje kovoje toje grupėje komandų, kuri yra už dviejų lyderių – „Mercedes“ bei „Red Bull“.

Scuderia Ferrari
Komanda: Scuderia Ferrari 2024 sezono taškai: 151
Variklis: „Ferrari“ Važiuoklė: F1-75
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983