Kas yra formule?

2004 Gruodžio 29 d. 08:43

Formule 1 tai- tai auksciausio lygio taisykliu formules (formuluotes), patys stipriausi apibrezimai (ivairiu smulkmenu).

2004 Gruodžio 29 d. 09:31

"Jei kalba pakrypo apie NASCAR aerodinamika, kam teko matyt po avarijos besisukanty ar atbulom beriedantcia NASCAR masina, kai ant jos stogo atsidaro kazkoks liukas, priesinga puse, nei yprasta, leidziantis ora y masinos vidu. Kas ten per dalykas? Ir kam jis reikalingas? Kazkoks greity mazinantis apsaugos elementas ar dar kas?"

Liukas atsidaro, kaip jau pastebejai, Minzz, automatiskai vos tik NASCAR automobilis pradeda ciuozti arba riedeti atbulas. Tiesa sakant, oro i vidu jis neleidzia - liukas itaisytas virs stogo ir po juo plienas. Jo funkcija yra vienintele ir labai paprasta: NASCAR masina vaziuodama i prieki yra aerodinamiska kaip plyta, bet bent jau stabili, taciau kai ji apsisuka ir oras pradeda veikti aerodinaminius elementus is priesingos puses, NASCAR masina paprasciausiai verstusi per galva ir ridentusi kulversciais kol sustotu. "Liukas" atsidarydamas tampa papildomu aerodinaminiu elementu, prispaudzianciu masina prie zemes ir neleidzianciu verstis aukstyn ratais.

2004 Gruodžio 29 d. 09:56

"O del NASCAR aparatu,tiksliai nezinau,bet man atrodo jie nera aerodinamiskai silpni.Jei butu bloga aerodinamika,su 5,7L karburatoriniu varikliu >300km\h neisibegetu..Be to ten visi kebulai vienodi,gaminami pagal viena lekala,nieko neprifantazuosi."

NASCAR variklio galia yra ~750 AG (Daytonoje ir Talladegoje naudojamose "restrictor-plate track" specifikacijose ~600 AG). Su tokiu varikliu Michigano trasoje pasiekti tik 320 km/h yra hm...vargana, ypac atsizvelgiant i tai, kad greitis isvaziuojant i tiese jau siaip ar taip buna 280 km/h. 40 km/h uzdarbis per ilgesne nei kilometras tiese, manyciau, pasako pakankamai apie NASCAR aerodinamika.

Kebulai nera vienodi, taciau laisve fantazijai yra minimali. Beveik viskas yra grieztai nurodyta specifikacijose ir galima keisti tik labai smulkias detales, kurios nedaro esminio skirtumo, kaip rieda masina. Is esmes toks ir buvo NASCAR tikslas - vienodu automobiliu lenktynes, kuriose lemiamas faktorius yra lenktyninko pastovumas riedant 3-5 valandas, pripazinkim, ne ypac idomia trasa.

2004 Gruodžio 29 d. 10:27

chemic>>> tikrai kad ne i tema :D

2004 Gruodžio 29 d. 12:02

Na paziurejus i si bolida (Taip ir neissiaiskinau, bet liktais Indi) matosi kad sparnai ant ratu buvo labai netoli tikslo :)
http://public.fotki.com/Formule-1/f-1/untitled.html

2004 Gruodžio 29 d. 12:47

carnifex>Man patiko "liuko" paskirties isaiskinimas.;)Taip varyk ir toliau..
ONIS>Nebloga "Antilope Gnu" istraukei.

2004 Gruodžio 29 d. 12:49

"Antilope Gbu" :D

2004 Gruodžio 29 d. 13:11

O-N-I-S>>> kelintu cia metu bolidas

2004 Gruodžio 29 d. 14:00

Vytia, cia ironija ar rimtai? :D Siaip aiskinimas tikrai ne mano galvoje gimes ;)

2004 Gruodžio 29 d. 14:37

BRM>>>Ankstyvi 70 speju, bet ce ne f-1, o man atrodo indi

2004 Gruodžio 29 d. 15:20

O-N-I-S>>> nu sita tai supratau kad ne F-1 nes tokiu bolidu F-1 niekada nebuvo

2004 Gruodžio 29 d. 18:18

carnifex>Siaip tai ironija:)Nezinau kaip atsidares liukas gali papildomai spaust prie zemes,juk jo padetis atsidarius ne "spaudziancioji",o "keliancioji".;)Va pristabdyt ciuzima atgal kazkiek gali,nes atsiranda papildomas oro pasipriesinimas..O ir del tos aerodinamikos,600-700ag gal ir gali kazkam pasirodyti daug,bet nereikia uzmirsti kad tos banduros pusantros tonos sveria.O su tokiu svoriu esant blogai aerodinamikai tikrai toli nenuvaziuosi.

2004 Gruodžio 29 d. 21:50

Tarkim, NASCARo nosis kaireje, vaziavimo kryptis i desine (tik tokiais atvejais yra pakeliamas liukas, paziurekit tiek lenktyniu, kiek paziurejau as, gal netycia pastebesit, kad jis naudojamas TIK kai automobilis ciuozia atbulas). Jo stogas tada atrodo lygiai sitaip: __ \__

1. Kuo si padetis yra "keliancioji"?
2. Kam reikalinga "keliancioji" padetis kai kaip tik reikia kuo daugiau prispaudziamosios galios?
3. Jei as klystu (pas okulista eiti?:/), ir jei stogas atrodo __/ __, ar nemanai, kad tokia skarda nulektu po velniu vos tik automobiliui apsisukus?

O dabar mano atsakymai:
1. Niekuo. Skarda yra 45 laipsniu kampu i horizonta ir (remiantis elementariais fizikos desniais) vienu metu spaudzia automobili i zeme ir stabdo.
2. Tai butu idiotiska. Kai automobilis ciuozia, kaip tik reikia MAKSIMALIOS spaudzianciosios galios.
3. 300+ km/h greiciu vaziuojant taip pritvirtinta skarda be jokios abejones nulektu salin.

Taigi, Vytia. Apibendrindamas tik dar karta galiu pasakyti: ATIDZIAI pasiziurek, i kuria puse atsivercia "liukas". Tada pulk argumentuotai priestarauti man, nes as esu giliai isitikines, kad su NASCAR esu susipazines mazumele daugiau ir issamiau, negu tu. Taip truputuka. Vos vos pastebimai. Tik keliais metais. Pala... Jau astuonis metus???

2004 Gruodžio 29 d. 21:53

Heh, uzmirsau apie aerodinamika pakalbeti. Taip, jei lyginsi su Golfuku, aerodinamika NASCARe yra milijona kartu geresne. Bet mes, regis, lyginom su GT, Formule, IRL, CART ir pan. Paziurejus is tos puses, niekas kitas, tik "plyta" ir teateina i galva.

2004 Gruodžio 29 d. 23:17

carnifex>Gerai,del liuko nesigincysiu,pats tiksliai nezinau,sakysim taip ir yra..nors man tas-virstu kulversciais,tai:)
Toliau, lygint NASCAR Cx su F1,IRL ar CART,man liezuvis neapsiverstu,atviros komponuote bolidas visais atvejai tures daug didesni Cx,nei dengtais ratais.Ir is vis,as nemates priezasciu,kodel NASCAR aparato Cx turetu buti blogas..priekis nuozulnus,langas tai pat,oro atitrukimui isskyrus galini spoileri-ner kur atsirasti.

P.S kai kita karta karta kalbesi kiek kas ka ziuri,pagalvok,kad kad kai kam 8m gali atrodyti visai nedaug;)

2004 Gruodžio 30 d. 00:39

Nezinau, padariau tokia drasia prielaida, nes kazkaip nepanasu pasirode. Jei yra ne taip, ir as dabar diskutuoju su nuosirdziu NASCAR fanu, kuris ja domejosi nuo pat vaikystes, labai atsiprasau.

Virstu kulvirscias yra ne :) , o gana realus dalykas, nes NASCAR is galo ne toks aerodinamiskas, kaip is priekio. Talladegoje ir su atsistojusia skarda jie visai smagiai pakulvirsciuoja, jei ir to nebutu, tai kiekviena syki apsisukes galu NASCAR automobilis realiai rizikuotu verstis net ir ne tokioje greitoje trasoje.

Del open-wheeleriu ir NASCAR aerodinaminio lyginimo, ka gi, visi isvardinti open-wheeleriai yra bent du kartus zemesni uz standartini NASCAR automobili. Taip, pats profilis yra ganetinai aptakus, bet pats automobilio aukstis garantuoja didelius aerodinaminius maisus uz jo. O be ju Michigane jokiu lenkimu mes nematytume... Apie Talladega ir Daytona nekalbu, ten yra restrictor-plate specifikacija, galinis spoileris uzlauztas maksimaliu kampu, tai nera ko noreti, kad visas lenktynes sudaro tik draftinimas paskui priesininka ir lenkimai igavus didesni judejimo momenta nei oponentas. Ten isretinto oro uz automobilio tai ohoho...

Ir dar viena mintis pabaigai. Korpusas aptakus, su tuo negalima nesutikti, taciau ar tik ne ausinime didziausia visu aerodinaminiu sprendimu problema? Boliduose ausinimas akivaizdziai iskeltas virs piloto galvos, bet ar nemanai, kad tos ausinimo angos, kurios yra NASCAR priekyje, kenkia aerodinamikai ne ka maziau ir netgi daugiau, nes yra zymiai didesnes? As vis tiek manau, kad NASCAR aerodinaminiu poziuriu lyginant su kitais yra ganetinai "plyta". Va jei kalbesime apie prototipines masinas, o ne vadinamasias "Stock cars", ten visai kita sneka... Net neabejoju, kad ju aerodinamines savybes lenkia F-1 ir kitus bolidus, nes ju aukstis panasus, o orui, kaip kad tu sakai, uzkliuti tikrai nera kur...

2004 Gruodžio 30 d. 08:14

Jei teisingai suprantu, palyginkit visu minetu automobiliu pasipriesinimo koeficientus ir zinosit kieno geresne aerodinamika. Beje, turbut visi jau zinot, bet F1 bolidas isibegejes kiek daugiau nei 100 km per valanda galetu vaziuoti lubomis ir nenukrist ( Tik va nezinau su kokiu setupu..turbut su Monako :) )

2004 Gruodžio 30 d. 10:32

carnifex>O prie ko aukstis ir Cx.Greitieji traukiniai kur Japonijoj >300km\h laksto tris kart aukstesni uz bet kuri automobili,bet tai dar nereiskia kad ju aerodinamika bloga.Esme ne aukstyje o aptakume.F1 bolidai zemi,bet pagrindini aerodinamini pasipriesinima duoda atviri ratai su pakabos detalem.O del kulversciu Talladegoj..tai gal jos virsta del to kad sonu ant zoles uzciuozia?Ar del to kad galu apsisuka?:)

2004 Gruodžio 30 d. 11:53

Vytia, o stai as dabar emiau ir pagalvojau, ar esme yra pasipriesinimo koeficiente (kuris is esmes priklauso nuo ploto, kuri veikia oro srautas, aptakumas ta plota tik sumazina, ir todel jis is esmes turetu buti NASCAR >= F-1) ar pasipriesinimo ir prispaudziamosios galios santykyje? NASCAR jis yra tiesiog pasibaisetinas, nes prispaudziamaja galia generuoja mazas skardos lakstelis bolido gale ir "liukas", kai NASCAR vaziuoja atbulas, ir reikia aerodinaminio stabdzio, kad sustabdytu ta pusantros tonos milzina ir palaikytu jo stabiluma. Visa likusi prispaudziamoji galia gaunama is to, kad ovalo posukis yra su milzinisku (arba nelabai) banking'u. O Formule, kai vaziuoja daugiau kaip 100 mph (160 km/h) tikrai gali vaziuoti aukstyn kojom (be jokios abejones, su Monte Carlo setupu ;)).

Dar mintis apie aerodinamika: kiek man teko pastebeti, bet dauguma priekiniu sparnu sonuose turi skardas, kurios nukreipia aerodinamini srauta virs rato ir tokio jau labai didelio pasipriesinimo pakaba tikrai negeneruoja. Galiu prisiekti, kad analogiskas skardas, nukreipiancias srauta i virsu, esu mates ir pries galinius ratus.

2004 Gruodžio 30 d. 12:00

Hm... Jei gerai atsimenu, siemet Elliott Sadler sugebejo pasiskraidyti ir priekiu vaziuodamas, uzteko grybsteleti zolyte, uzkliuvo uz grumsto ir pakilo. Talladega isvis griuvesiu kruva, kurioje skraidoma 350 km/h. Zole infielde vos ne kaip bulviu laukas, asfaltas lopytas perlopytas...Nepatinka man Talladega kaip ovalas, ja reiketu kaip reikiant renovuoti. Nors lenktynes visada idomios del restrictor-plate'u.

2004 Gruodžio 30 d. 22:32

Carnifes>Va ir radom bendra kalba;)Man Talladega patinka,ten isibeget yra kur.Nemegstu mazu ovalu,man jie mokyklos stadionus primena.

2004 Gruodžio 30 d. 23:13

Vytia> tikrai drasiai galiu patvirtinti kad sparneliai ant Nascar stogo yra skirti tam kad automobilis neapsiverstu. Per Discovery aiskino ir siaip per Eurosport buvau girdejas apie tai. Tad si informacija 100% teisinga. Del Nascar aerodinamikos, tai manyciau kad ji efektyvesne uz Formules-1

2004 Gruodžio 31 d. 00:34

Man labiau patinka Michiganas. Restrictor-plate lenktynes man siek tiek primena loterija, kas atsidurs reikiamu laiku reikiamam sraute ir isvaziuos i prieki. Nors ir tai savotiskai zavi ;) Del tu mazuju ovalu, ka gi, 43 masinos sugrustos i 850 metru trasos (tokio ilgio yra Martinsville) manes visai netraukia. (Cia jau tikrai bendra kalba :D) Vienintelis Phoenix man patinka del savo originalios konfiguracijos, taciau siaip esu labiau linkes ziureti lenktynes pusantros mylios ovaluose.

I atskira kategorija dar papuola Watkins Glen. Idomu, kodel ne jame rengia F-1 etapa? Man jis asmeniskai idomesnis uz Indianapolio Infielda. Trys tieses su staigiais posukiais gale - puikios vietos lenkti. Trigubas "S" i kalna taip pat reikalauja meistriskumo. Ilgis taip pat pakankamas, panasus i Hungaroringo. Jei dar truksta, yra "Boot" sekcija, kuria NASCAR nesivazineja, taip pat idomiai iterpta i miskeli. Vienu zodziu... Ka norejau, pasakiau :)

2004 Gruodžio 31 d. 15:00

Don Romaso>Ne,tai kad jie skirti padidinti stabiluma apsisukus tai as tikiu,bet kad be ju verstusi is kart,tai ne.
carnifex>F1 etapui reikia pinigus kisti,nemanau kad Watkins Glen atitinka visus F1 reikalavimus.Trasele tokia 80tuju tipo. Cia daug niuansu,infrostruktura,saugumo reikalavimai,ir t.t

2005 Sausio 02 d. 00:12

Vytia> versdavosi kaip mieli, tingejau ieskot nuotrauku ar pan, bet patikek manim. O jei netik pasiieskok daugiau info, bet gal sios uzteks:
[url=http://groups.msn.com/LotRNASCARRednecks/therestraints.msnw]roof flaps[/url]

2005 Sausio 02 d. 19:13

DonRomaso, deks, uz linka, tik dabar suzinojau kam tas tinklelis.

2005 Balandžio 27 d. 16:36

kas cia ta tema kure jei to nezino kaip jis sitoj svetaoinej atsirado?

2005 Balandžio 28 d. 15:53

DJ EGIS>> eik pasikapstyk po dar senesnes temas... dar ispejimu gausi... Siaip patarciau persiskaityti visa diskusija, nes cia zmones protingai masto...

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983