Kodėl „Mercedes“ greitesni posūkiuose Katare? (8)

Kodėl „Mercedes“ greitesni posūkiuose Katare?
logo Lapkričio 21 d. 12:52, Daimler AG

Per pastarąsias kelias dienas „Mercedes“ komanda ne tik pakeitė jėgų išsidėstymą kovoje su „Red Bull“ dėl pasaulio čempiono vardo – įvykiai Brazilijoje ir Katare primena varžovų žaidimą į katę ir pelę.

San Paulo GP metu visų dėmesį atkreipė didelis „Mercedes“ greičio pranašumas tiesiosiose. Beje, atkreipė dėmesį tiek stipriai, kad „Red Bull“ atstovai pradėjo viešai svarstyti galimybę pateikti protestą dėl W12 bolido galinio sparno legalumo. Toks varžovų aktyvumas privedė prie to, kad jau Kataro GP metu buvo vykdomos papildomos šių detalių patikrinimo procedūros.

Tačiau per pirmuosius važiavimus Losailo autodrome pasaulio čempionų komanda jau neturėjo tokio didelio maksimalaus greičio pranašumo – apie tai su džiugesiu pranešė „Red Bull“ vadovas Chistianas Horneris.

Ekspertai pastebėjo, kad Katare RB16B automobilis sugeba įsibėgėti tik tokio pat greičio kaip ir W12, tačiau austrų ekipos mašina turi pranašumą prispaudžiamosios jėgos lygiu. Teoriškai „Red Bull“ mašina turėtų nusileisti tik dėl didesnio aerodinaminio pasipriešinimo.

Tačiau tai visai nesutrukdė Lewisui Hamiltonui laimėti Kataro GP kvalifikaciją su labai dideliu pranašumu prieš Maxą Verstappeną – beveik puse sekundės. Nežiūrint į didesnį varžovų prispaudžiamosios jėgos lygį, Hamiltonas antrajame sektoriuje prieš olandą sugebėjo atkovoti ketvirtį sekundės. „Jie guldo mums ant menčių 6 ir 7 posūkiuose“, - pripažino C. Horneris po kvalifikacijos.

Tačiau kaip automobilis su didesniu prispaudžiamosios jėgos lygiu gali greičiu nusileisti posūkiuose? „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas spėja, kad „Red Bull“ nepavyko gerai optimizuoti bolido aerodinaminio balanso – tam yra priežasčių.

Yra žinoma, kad šeštadienio treniruotėje „Red Bull“ susidūrė su nemaloniu reiškiniu – galinio sparno viršutinė plokštuma, kuri buvo laikyta optimalia Kataro trasai, išsilenkdavo aktyvuojant DRS sistemą. Tai mažino sparno efektyvumą ir tuo metu didėjo rizika pakartoti Hamiltono atvejį, kai jis buvo diskvalifikuotas po San Paulo kvalifikacijos – juk viršutinės galinio sparno plokštumos išsilenkimas turi įtakos turi įtakos atstumui iki pagrindinės plokštumos – tiksliai reglamente nustatytas atstumas ir buvo priežastis, kodėl buvo nubaustas Hamiltonas.

Dėl to prieš kvalifikaciją Losaile „Red Bull“ savo boliduose sumontavo naujus sparnus, generuojančius didesnį prispaudžiamosios jėgos lygį. Ir galima nuspėti, kad problemų komanda turėjo kvalifikacijoje nustatinėdama aerodinaminį balansą.

Beje, ekspertai turi ir kitą įvykių versiją. Šiame sezone ne kartą buvo galimybė pamatyti, kaip „Red Bull“ nusileidžia varžovams trasose, kuriose greičiau savo susidėvėjimo ribą pasiekia priekinės padangos – pavyzdžiui, Budapešte ir Turkijoje. O ten, kur labiau reikia saugoti galines padangas (pavyzdžiui, Ostine) – atvirkščiai - „Red Bull“ užtikrintai lenkdavo „Mercedes“. Iš pradžių „Formulės-1“ komandų inžinieriai spėjo, kad Kataro autodromą reikia priskirti prie antrojo tipo trasų – tačiau šie spėjimai nepasiteisino.

„Atrodo, kad penktadienį bolidai buvo reguliuojami taip, kad jie saugotų galinę kairiąją padangą, - kalbėjo „Pirelli“ sporto padalinio vadovas Mario Isola. - Tačiau didesnį dėmesį reikėjo skirti priekiniam kairiąjam ratui – būtent jam tenka didžiausios apkrovos. Greituose posūkiuose apkrovos priekiniams ratams yra labai didelės, be to, čia yra nemažai vietų, kuriose reikia stabdyti esant išsuktiems ratams. Ir tai smarkiai atsiliepia priekinių padangų būklei“.

Red Bull Racing Honda
Komanda: Red Bull Racing Honda 2021 sezono taškai: 541.5
Variklis: „Honda“ Važiuoklė: RB16B
Plačiau
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Komanda: Mercedes AMG Petronas F1 Team 2021 sezono taškai: 546.5
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W12
Plačiau

Komentarai (8)
Jacques
IP: 95969f0 | 11/22 02:37 Atsakyti
Neduok Dieve, Red Bull prakis, tikrai apkaltins FIA, varzovus ir visus kitus ka tik gali is eiles. Ir vel nuskriaustuosius vaidins, svaidysis zaibais ir pasitraukimo is sporto istorijomis.
Nezinau kodel cia reiktu stebetis, jau esam sitas istorijas girdeje.
HOX
IP: 8878638 | 11/21 14:33 Atsakyti
Negalibut
11/21 13:17

Jeigu as nusprendziau kad esu pats protingiausias ir sauniausias, jei kas mane aplenks yra cheateris ir mazu maziausiai turi buti tikrintas ir pertikrintas nes nu gi as jau sukonstravau geriausia bolida, visi kiti yra sukciavimai, tik dar nezinau kur

redbulis cheatina todel ir yra isitikine, kad juos galima aplenkti irgi tik cheatinant :D
HOX
IP: 8878638 | 11/21 14:31 Atsakyti
trasa ziauri, smarkiai padangas drozia, 2 pitai tikrai bus. O lenkimams isvis nematau sansu, kas po pirmo posukio pirmaus tas ir laimes, nebent tures labai dideli pranasuma ir per pitus mercedesai susikakos savo race.
rasytojelis
IP: 85f0e13 | 11/21 13:30 Atsakyti
RB galvoja ką čia dar apskundus, tiesiosios greitis ok, reikia naujų priežasčių ieškot :D.
T-ervis
IP: 2127fb8 | 11/21 13:21 Atsakyti
Stinger
11/21 12:56

Todel kad cheatina.

Pasakei ir šventa…visi rajono specialistai tuo ir tiki. Nuo to pieniaus fanams gal lengviau.
Negalibut
IP: 888a016 | 11/21 13:17 Atsakyti
Jeigu as nusprendziau kad esu pats protingiausias ir sauniausias, jei kas mane aplenks yra cheateris ir mazu maziausiai turi buti tikrintas ir pertikrintas nes nu gi as jau sukonstravau geriausia bolida, visi kiti yra sukciavimai, tik dar nezinau kur
bet
IP: 64cda0a | 11/21 13:08 Atsakyti
žiauru jau daros, įrodymų nėra, bet visi rėkia, kad cheatina, šiaip ir LH geriau pradėjo važiuot, gal steroidus pradėjo nuo vengrijos vartot?
Stinger
IP: ec13005 | 11/21 12:56 Atsakyti
Todel kad cheatina.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas