Kodėl „Mercedes“ greitesni posūkiuose Katare?

Kodėl „Mercedes“ greitesni posūkiuose Katare?
logo 2021 Lapkričio 21 d. 12:52, Daimler AG

Per pastarąsias kelias dienas „Mercedes“ komanda ne tik pakeitė jėgų išsidėstymą kovoje su „Red Bull“ dėl pasaulio čempiono vardo – įvykiai Brazilijoje ir Katare primena varžovų žaidimą į katę ir pelę.

San Paulo GP metu visų dėmesį atkreipė didelis „Mercedes“ greičio pranašumas tiesiosiose. Beje, atkreipė dėmesį tiek stipriai, kad „Red Bull“ atstovai pradėjo viešai svarstyti galimybę pateikti protestą dėl W12 bolido galinio sparno legalumo. Toks varžovų aktyvumas privedė prie to, kad jau Kataro GP metu buvo vykdomos papildomos šių detalių patikrinimo procedūros.

Tačiau per pirmuosius važiavimus Losailo autodrome pasaulio čempionų komanda jau neturėjo tokio didelio maksimalaus greičio pranašumo – apie tai su džiugesiu pranešė „Red Bull“ vadovas Chistianas Horneris.

Ekspertai pastebėjo, kad Katare RB16B automobilis sugeba įsibėgėti tik tokio pat greičio kaip ir W12, tačiau austrų ekipos mašina turi pranašumą prispaudžiamosios jėgos lygiu. Teoriškai „Red Bull“ mašina turėtų nusileisti tik dėl didesnio aerodinaminio pasipriešinimo.

Tačiau tai visai nesutrukdė Lewisui Hamiltonui laimėti Kataro GP kvalifikaciją su labai dideliu pranašumu prieš Maxą Verstappeną – beveik puse sekundės. Nežiūrint į didesnį varžovų prispaudžiamosios jėgos lygį, Hamiltonas antrajame sektoriuje prieš olandą sugebėjo atkovoti ketvirtį sekundės. „Jie guldo mums ant menčių 6 ir 7 posūkiuose“, - pripažino C. Horneris po kvalifikacijos.

Tačiau kaip automobilis su didesniu prispaudžiamosios jėgos lygiu gali greičiu nusileisti posūkiuose? „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas spėja, kad „Red Bull“ nepavyko gerai optimizuoti bolido aerodinaminio balanso – tam yra priežasčių.

Yra žinoma, kad šeštadienio treniruotėje „Red Bull“ susidūrė su nemaloniu reiškiniu – galinio sparno viršutinė plokštuma, kuri buvo laikyta optimalia Kataro trasai, išsilenkdavo aktyvuojant DRS sistemą. Tai mažino sparno efektyvumą ir tuo metu didėjo rizika pakartoti Hamiltono atvejį, kai jis buvo diskvalifikuotas po San Paulo kvalifikacijos – juk viršutinės galinio sparno plokštumos išsilenkimas turi įtakos turi įtakos atstumui iki pagrindinės plokštumos – tiksliai reglamente nustatytas atstumas ir buvo priežastis, kodėl buvo nubaustas Hamiltonas.

Dėl to prieš kvalifikaciją Losaile „Red Bull“ savo boliduose sumontavo naujus sparnus, generuojančius didesnį prispaudžiamosios jėgos lygį. Ir galima nuspėti, kad problemų komanda turėjo kvalifikacijoje nustatinėdama aerodinaminį balansą.

Beje, ekspertai turi ir kitą įvykių versiją. Šiame sezone ne kartą buvo galimybė pamatyti, kaip „Red Bull“ nusileidžia varžovams trasose, kuriose greičiau savo susidėvėjimo ribą pasiekia priekinės padangos – pavyzdžiui, Budapešte ir Turkijoje. O ten, kur labiau reikia saugoti galines padangas (pavyzdžiui, Ostine) – atvirkščiai - „Red Bull“ užtikrintai lenkdavo „Mercedes“. Iš pradžių „Formulės-1“ komandų inžinieriai spėjo, kad Kataro autodromą reikia priskirti prie antrojo tipo trasų – tačiau šie spėjimai nepasiteisino.

„Atrodo, kad penktadienį bolidai buvo reguliuojami taip, kad jie saugotų galinę kairiąją padangą, - kalbėjo „Pirelli“ sporto padalinio vadovas Mario Isola. - Tačiau didesnį dėmesį reikėjo skirti priekiniam kairiąjam ratui – būtent jam tenka didžiausios apkrovos. Greituose posūkiuose apkrovos priekiniams ratams yra labai didelės, be to, čia yra nemažai vietų, kuriose reikia stabdyti esant išsuktiems ratams. Ir tai smarkiai atsiliepia priekinių padangų būklei“.

Red Bull Racing
Komanda: Red Bull Racing 2024 sezono taškai: 4
Variklis: Red Bull Powertrains Važiuoklė: RB18
Plačiau
Mercedes-AMG Petronas Formula One Team
Komanda: Mercedes-AMG Petronas Formula One Team 2024 sezono taškai: 0
Variklis: Mercedes Važiuoklė: W13
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Tadux15 565
2. ramasgo 556
3. Dainius Bendikas 556
4. mantioras 554
5. Kęstutis Šimkus 553