Komandos ir „Formulė-1“ ginčijasi dėl kompensacijų (10)

Komandos ir „Formulė-1“ ginčijasi dėl kompensacijų
logo Balandžio 07 d. 10:52, Red Bull Content Pool / Getty Images

„Formulės-1“ vadovas Stefano Domenicali jau anonsavo, kad per Didžiosios Britanijos GP etapą Silverstoune bus išbandytas naujas lenktynių savaitgalio formatas, kuriame bus šeštadienio sprinto kvalifikacijos lenktynės. Bet galutinis sprendimas dar nepriimtas – komandos ir FOM kol kas nesusitarė dėl išlaidų kompensacijų, kurios bus patirtos dalyvaujant sprinto varžybose. Vokiečių „Auto Motor und Sport“ sužinojo kai kurias detales.

Bahreine pirmaujančios komandos pareikalavo iš „Formulės-1“ kompensuoti išlaidas, kurias jos patirs dalyvaudamos 100 km ilgio lenktynėse.

Pagrindiniai komandų argumentai yra tie, kad šių varžybų metu kai kurie automobilio mazgai bus labai stipriai apkraunami, kur kas smarkiau nei per treniruotes, todėl po sprinto lenktynių dalį detalių reikės keisti. Todėl išaugs išlaidos transportuojant papildomas atsargines detales, kurių reikės į GP vežtis kur kas daugiau, bet to, reikės turėti detalių, jei mašina bus apgadinta per šeštadienio lenktynes. Visas šias atsargines detales reikės iš anksto pasigaminti, o tai taip pat didins išlaidas.

„Mercedes“ komandos vadovas Toto Wolffas įvertino papildomas išlaidas sprinto kvalifikacijai 300-400 tūkst. JAV dolerių. Su tokia suma nesitinka „Haas“ vadovas Guentheris Steineris: „Neįmanoma išrašyti sąskaitos iš anksto. Toto bus teisus, jei viskas eisis ne pagal planą, bet jei sprinto lenktynėse mašina nebus sudaužyta, išlaidos bus mažesnės“.

Tuo tarpu S. Domenicali nedega noru kompensuoti sprinto lenktynių išlaidų, kad nebūtų sukurtas precedentas: „Skirtumas tarp išlaidų nebūtų toks didelis. Jei pradėsime mokėti kompensacijas už viską, ką norime išbandyti vieną kartą, tai tuomet mes nieko neišbandysime. Neturime prarasti situacijos kontrolės apskritai“.

Kaip argumentą, kad kompensacijas mokėti būtina, T. Wolffas mini tą faktą, kad įvesto biudžetų apribojimo sąlygomis komandos turi taupyti kiekvieną dolerį: „Mūsų biudžetas sudarytas taip, kad skirtumas tarp limitų gali būti ne didesnis nei kelios dešimtys tūkstančių. Mes paprasčiausiai neturime galimybės papildomai išleisti 100 tūkst. dolerių ar dar daugiau“.

Su T. Wolffu sutinka ir „Red Bull“ vadovas Christianas Horneris: „Jei atsiras toks didelis finansinis skirtumas, jį reikia kompensuoti“.

Tačiau neįvardytos komandos atstovas pažėrė kontrargumentą: „Šiais metais mes vietoje Kinijos važiuojame į Imolą, o tai leis sutaupyti krūvą pinigų. Todėl nėra reikalo keisti įvesto biudžetų apribojimų ir dalinti įvairiausias kompensacijas“.


Komentarai (10)
kart
IP: ff4c1cb | 04/07 22:53 Atsakyti
maxpower
04/07 21:46

Ir sutinku ir ne :)
Suprasčiau Hassai pradėtų skųsti bet kai su didžiausiu biudžetu esantys Mersai pradeda skųstis tai :)))))

Čia net ne pinigų trūkumo klausimas yra, tad tas dydis nelabai svarbu.
maxpower
IP: 04ccbd5 | 04/07 21:46 Atsakyti
kart
04/07 16:41

Kiek supratau, tai čia kalbama būtent dėl šio sezono, nes biudžetai jau suplanuoti ir visi F1 sezono eksperimentai, kurie kainuos papilodmas išlaidas išlips iš biudžeto rėmų. Nuo kitų sektorių karpyti pinigų tokioje sezono stadijoje, jau paprastai nebegalima. Tad, jeigu tai išlips iš biudžeto rėmų, tokių eksperimentų kompensavimas būtinas.

Ir galų gale, ne komandos kaltos, kad organizatoriai iš anksto neapsisprendžia, kas bus ir ko nebus. Praėjusio sezono metu ar bent jau po sezono tokius dalykus reikėjo tvirtinti tam, kad komandos būtų atitinkamai suplanavę savo biudžetus.

Ir sutinku ir ne :)
Suprasčiau Hassai pradėtų skųsti bet kai su didžiausiu biudžetu esantys Mersai pradeda skųstis tai :)))))
kart
IP: ff4c1cb | 04/07 19:51 Atsakyti
Alienzoo
04/07 19:20

Niekada nesuplanuosi tokios organizacijos biudžeto metams, ypač, kqi vienos lenktynės atšaukiamos, kitos, arčiau padaromos ir t.t.

Nesvarbu. Atsakingos įmonės planuojasi biudžetą į priekį. Likutį perkelia į kitus metus, o trūkumą pasidengia rezervu, akcijų išleidimu, paskolomis ir panašiai.

Ir esminis dalykas šioje situacijoje yra tai, kad papildomos išlaidos atsiranda dėl F1 organizatorių sprendimo, ne dėl įmonės/komandos. Taip, dažnai komandų biudžetai būna suplanuoti su nenumatytais gedimais nuo to kažkiek lieka, bet kaip ir sakiau, atsakingos įmonės taip finansų netvarko, jog paimtų pinigus iš vienur ir pervestų kitur.
Alienzoo
IP: 051b90d | 04/07 19:20 Atsakyti
kart
04/07 16:41

Kiek supratau, tai čia kalbama būtent dėl šio sezono, nes biudžetai jau suplanuoti ir visi F1 sezono eksperimentai, kurie kainuos papilodmas išlaidas išlips iš biudžeto rėmų. Nuo kitų sektorių karpyti pinigų tokioje sezono stadijoje, jau paprastai nebegalima. Tad, jeigu tai išlips iš biudžeto rėmų, tokių eksperimentų kompensavimas būtinas.

Ir galų gale, ne komandos kaltos, kad organizatoriai iš anksto neapsisprendžia, kas bus ir ko nebus. Praėjusio sezono metu ar bent jau po sezono tokius dalykus reikėjo tvirtinti tam, kad komandos būtų atitinkamai suplanavę savo biudžetus.

Niekada nesuplanuosi tokios organizacijos biudžeto metams, ypač, kqi vienos lenktynės atšaukiamos, kitos, arčiau padaromos ir t.t.
kart
IP: ff4c1cb | 04/07 16:41 Atsakyti
maxpower
04/07 11:54

Ispyzdejo kai bernis išėjo :)

Kiek supratau, tai čia kalbama būtent dėl šio sezono, nes biudžetai jau suplanuoti ir visi F1 sezono eksperimentai, kurie kainuos papilodmas išlaidas išlips iš biudžeto rėmų. Nuo kitų sektorių karpyti pinigų tokioje sezono stadijoje, jau paprastai nebegalima. Tad, jeigu tai išlips iš biudžeto rėmų, tokių eksperimentų kompensavimas būtinas.

Ir galų gale, ne komandos kaltos, kad organizatoriai iš anksto neapsisprendžia, kas bus ir ko nebus. Praėjusio sezono metu ar bent jau po sezono tokius dalykus reikėjo tvirtinti tam, kad komandos būtų atitinkamai suplanavę savo biudžetus.
Alienzoo
IP: 051b90d | 04/07 13:17 Atsakyti
Kuo turtingesni, tuo labiau pinigų neturi ir reik didesnių kompensacijų
maxpower
IP: 04ccbd5 | 04/07 11:54 Atsakyti
Ispyzdejo kai bernis išėjo :)
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas