M. Hughes‘as: kokios perspektyvos laukia „Aston Martin“ „Formulėje-1“?

M. Hughes‘as: kokios perspektyvos laukia „Aston Martin“ „Formulėje-1“?
logo 2017 Rugsėjo 27 d. 06:00, Red Bull

Nuo kitų metų „Aston Martin“ taps tituliniu „Red Bull“ komandos rėmėju, o ekipos bazės Milton Kinse teritorijoje atsiras naujas techninis centras, kuriame dirbs inžinieriai, kursiantys legendinės britų markės sportinius modelius. „Motorsport Magazine“ žurnalo ekspertas Markas Hughes‘as svarsto apie tokio aljanso perspektyvas.

„Red Bull“ ir „Aston Martin“ partnerystė plečiasi ir nuo 2021 metų komandos mašinose gali būti varikliai su šios britų kompanijos logotipais. Beje, tai yra tik vienas iš scenarijų, o jų yra mažiausiai trys.

Kadangi „Porsche“ jau pilna jėga užsiima variklio „Formulei-1““ gamybos  projektu, „Red Bull“  komandos pirkimas „Volkswagen Group“ yra vienas iš protingiausių būdų ateiti į F-1 pasaulio čempionatą ir iš karto pasiekti aukštą lygį. Tačiau jei „Porsche“ pasirinks alternatyvią strategiją, tai „Red Bull“ ir „Honda“ dalykiniai santykiai (atsiradę dėl pasirašyto kontrakto tarp „Honda“ ir „Toro Rosso“) leidžia spėti, kad „Red Bull“ savo ruožtu gali tapti „Honda“ gamykline komanda. Jeigu, žinoma, „Renault“, kaip laukiama, nutrauks bendradarbiavimą su „Red Bull“.

Vienareikšmiškai toks scenarijus įmanomas esant sąlygai, kad laikui bėgant japonų motoristai gamins konkurencingas jėgaines, ko kol kas nesitikima.

Jeigu 2021 metais „Red Bull“ ir „Aston Martin“ bendradarbiavimas išplis ir į tokią sritį kaip naujosios kartos varikliai, tai šios kompanijos jėgoms yra tik dėti logotipus ant motorų, pagamintų kitų gamintojų. Pavyzdžiui, ant jėgainių „Formulei-1“, kurios šiuo metu yra kuriamos „Cosworth“ specialistų. „Aston Martin“ nėra tokia didelė kompanija ir ji paprasčiausiai neturi nei pinigų, nei resursų, kad pati sukurtų variklį F-1 lenktynėms.

2015 metais privati kompanija „Aston Martin“ dirbo pelningai – pelnas buvo 16 mln. svarų sterlingų. Iki 2016 metų, kol neprasidėjo prekyba DB11 modeliu, jei pavykdavo per metus parduoti viso labai po 1500-1600 automobilių. Dėl naujienos automobilių paklausa gerokai padidėjo, bet pagal „Formulės-1“ mastelius tai yra tik lašas jūroje ir apskritai nesulyginama su investicijomis, reikalingomis sukurti nuosavą jėgos agregatą.

„Cosworth“ galimybės ne kažką didesnės, bet ši kompanija specializuojasi kurdama variklius lenktynėms ir jai nereikia atlikinėti kokių nors milžiniškų reformų, todėl ji, tikėtina, galėtų tapti nepriklausomu tiekėju, kuris galėtų jėgainėmis aprūpinti daugiau nei vieną komandą. Spėjama, kad jų planai maždaug tokie: varikliai, sukurti ir pagaminti „Cosworth“ jėgomis, gali būti tiekiami tiek „Red Bull“, tiek ir „McLaren“. Pirmu atveju jie vadintųsi „Aston Martin“, antru – „McLaren“.

Bet tiek „Aston Martin“, tiek ir „Cosworth“ pabrėžia, kad panašaus projekto realizacija yra įmanoma tik vienu atveju: jei 2021 metų pavyzdžio jėgainės bus kur kas paprastesnės nei dabartinės kartos jėgos agregatai.

„Cosworth“ vadovai pernai pareiškė: „Mes manome, kad mūsų kompanija gali sugrįžti į „Formulę-1“, jei pasikeis reglamentas varikliams, o permainos bus susijusios su antriniu šiluminės energijos panaudojimu, todėl, kad tai yra labai brangus elementas, kurio sukūrimas ir gamyba reikalauja labai didelių sąnaudų“.

Apie tą patį kalba ir „Aston Martin“ kompanijos direktorius Andy Palmeris: „Diskusija dėl jėgos agregatų čempionato komandoms mus domina, bet tik tuo atveju, jei aplinkybės susiklostys palankiai.

Mes nesiruošiame veltis į motoristų karą, jei nebus apribotos išlaidos ir laikas, skirtas stendiniams bandymams. Bet mes tikime, kad FIA sukurs palankias sąlygas, todėl mes esame suinteresuoti“.

Visa tai vyksta derybų tarp jėgainių gamintojų fone ir dabar yra dirbama ties naujuoju reglamentu varikliams. Sunkumas yra tas, kad beveik visi dabartiniai jėgainių gamintojai nori išsaugoti šiluminės energijos rekuperacijos sistemas, t .y. ERS su motoru- generatoriumi MGU-H. Serijinėje automobilių gamyboje tokia technologija kol kas nėra naudojama, ten tyrimai šia kryptimi dar tik atliekami, bet būtent tokia sistema leidžia pasiekti labai aukšto efektyvumo, kuriais pasižymi hibridiniai jėgos agregatai, atsiradę „Formulėje-1“ 2014 metais.

Todėl bręsta konfliktas, kurį reikės išspręsti ir nuo to, kokiu būdu tai bus padaryta, priklausys „Cosworth“ programos realizacija. Ir atitinkamai, „Aston Martin“ bei „McLaren“ variklių atsiradimas, kuriuos tiektų nepriklausomas gamintojas.

Daug kas priklausys nuo „Liberty Media“ pozicijos. Jei automobilių koncernai paims viršų ir naujuose varikliuose bus išsaugotos ERS sistemos su motorais- generatoriais  MGU-H, beliktų vienintelis būdas įtikinti „Cosworth“ (kaip ir bet kurį kitą nepriklausomą gamintoją), kad dalyvauti „Formulėje-1“ jiems apsimoka – tai perėjimas prie standartizuotų MGU-H. Bet net ir tokiu atveju būtų sunku pasiekti bendro jėgainės efektyvumo, todėl tokio gamintojo produkcija vargu ar būtų konkurencinga...



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140