NASCAR. Ford 400

NASCAR. Ford 400
logo 2005 Lapkričio 21 d. 14:53, NASCAR
Paskutinės 2005 metų sezono lenktynės neatnešė NASCAR gerbėjams jokių netikėtumų - Tony Stewarto sukauptos persvaros prieš varžovus daugiau nei pakako, kad finišas penkioliktoje vietoje jam atneštų jau antrąjį NASCAR čempiono titulą.
Carlas Edwardsas kvalifikacijoje iškart parodė, kad nėra nusiteikęs nuleisti rankų nepaisant nemažo taškų skirtumo tarp jo ir T.Stewarto, ir iškovojo pirmąją startinę poziciją. Deja, jau antrajame rate šalia startavęs Ryanas Newmanas prasprūdo pro šalį ir ilgam užsiėmė vietą rikiuotės priekyje.
Šešioliktame rate Scottas Wimmeris apsisuko įvažiuodamas į antrąjį posūkį, prieš pat Jimmie Johnsono nosį. Denny Hamlinas, ryškiai sužibėjęs paskutinėse keliose lenktynėse, taip pat nesuvaldė automobilio ir užkabino J.Johnsono komandos draugą Brianą Vickersą. Lyderiai pasinaudojo proga ir pasuko į boksus, lenktynėms vadovauti palikdami antrojo sąstato lenktynininkus Jimmy Spencerį ir Dave'ą Blaney'ų. Šie užsifiksavo kaip lyderiai ir jau kitame rate patys pasuko į boksus - taktika, gana dažnai naudojama silpnų lenktynininkų, norint iškovoti bent keliais taškeliais daugiau. Dėl to Ryanas Newmanas, kuris pasipildė tik kuro atsargas, pakartotinio starto metu vėl buvo pirmas. Deja, ilgai lenktynės nesitesė - Kyle'as Buschas 23 rate šonu brūkštelėjo betoną, o po dviejų ratų galutinai prarado priekinę dešinę padangą ir rėžėsi į sieną išvažiuodamas iš antrojo posūkio.
Antrojo pakartotinio starto metu Jeffas Gordonas sugebėjo spurtuoti ir aplenkė Ryaną Newmaną. Šis neliko skoloje ir kitame rate atsakė tuo pačiu. Visgi keturis kartus NASCAR čempionui J.Gordonui nepritrūko atkaklumo, ir jis vėl prasmuko pro varžovą ir pradėjo sparčiai tolti. Carlas Edwardsas, kuris nebuvo atsilikęs per daug toli, taip pat aplenkė R.Newmaną, bet palaikyti J.Gordono tempo negalėjo. Ilgai dėl to liūdėti šio sezono sensacija vadinamam C.Edwardsui neteko - Bobby Labonte apsisuko pirmajame posūkyje, sukeldamas saugos fazę, ir mechanikai, žaibiškai aptarnavę automobilį, išleido C.Edwardsą jau pirmoje vietoje.
Tony Stewartas per tą laiką sugebėjo iškopti iš rikiuotės galo iki penkioliktos vietos, o netrukus aplenkė ir keturioliktoje buvusį J.Johnsoną bei tryliktoje tūnojusį Elliottą Sadlerį. Kaip po lenktynių sakė pats Tonis, jo pagrindinis tikslas buvo tiesiog išlaikyti situacijos kontrolę, todėl jis nusprendė per daug nespausti iš savęs ir nesiveržti į priekį. Akivaizdu, tokia lenktynių strategija jam kuo puikiausiai pasiteisino.
Nuo devyniasdešimtojo rato prasidėjo antra saugos fazių banga. Pirmasis vėliavos mosuotojui darbo davė Davidas Stremme, važiuodamas pats vienas sugebėjęs apsisukti. Visiems suskubus į boksus, Carlas Edwardsas be vargo išsilaikė priekyje. Pavažiavus vos tris ratus, Scottas Riggsas pasekė D.Stremme pavyzdžiu ir taip pat apsisuko bei kabino sieną. Tuo pasinaudojęs Jeffas Gordonas ūmai tapo lenktynių lyderiu.
106 rate lenktynės vėl buvo paleistos. Jau netrukus visų dėmesys nukrypo į realiausius šansus kovoti su T.Stewartu turėjusį Jimmie Johnsoną, kuris pradėjo prarasdinėti vieną vietą po kitos. Situacija vis blogėjo, ir 127 rate pasiekė kulminaciją galinės dešinės padangos ir visų čempionato vilčių sprogimu. Mechanikai dar mėgino pataisyti automobilį, tačiau greitai metė bergždžią darbą, ir Jimmie Johnsonui beliko stebėti kovą dėl čempiono titulo iš boksų.
Tolimesnis lenktynių scenarijus jau buvo daugmaž aiškus. Tony Stewartas tvirtai laikėsi antrojo dešimtuko viduryje, išlaikydamas pakankamą teorinį taškų pranašumą prieš Carlą Edwardsą, nors jis didžiąją laiko dalį buvo pirmas. Šiek tiek susijaudinti privertė tik atkarpa nuo 163 iki 165 rato, kai T.Stewartas smuktelėjo žemyn per dvi vietas iki šešioliktosios, ir tarp jų liko vos 12 taškų teorinis skirtumas. Deja, 168 rato saugos fazėje C.Edwardso mechanikai nebesublizgėjo, jis nukrito į trečiąją vietą, kai T.Stewartas sugebėjo atgauti vienuoliktąją vietą, ir jau nebegalėjo nieko padaryti. Likę beveik šimtas ratų praėjo santykinai ramiai, niekas nesiėmė pernelyg rizikingų veiksmų, tad Gregas Biffle'as galėjo ramiai vesti savo tris „Roush Racing“ komandos draugus į pergalę, o Tony Stewartas galėjo ramiai atsiimti savo čempiono taurę.
"Homestead-Miami Speedway"
Tai yra tikriausiai daugiausiai pasikeitimų per šį dešimtmetį patyrusi NASCAR trasa. Pradžioje, kai 1996 automobiliai pirmą kartą išvažiavo į šį ovalą, jį sudarė du visiškai plokšti besikeičiančio spindulio posūkiai - įvažiavimas ir išvažiavimas iš jų būdavo aštresni, nei vidurinė dalis. Nors tai vairavimo požiūriu ir buvo įdomu, tačiau netrukus paaiškėjo, kad tokia trasos konfigūracija netinka geram lenktyniavimui, nes efektyvi buvo tik vienintelė trajektorija. Tad jau po metų abu posūkiai pasidarė nesikeičiančio spindulio, nors ir liko plokšti.
2004 metais trasos savininkai nusprendė, kad žiedas vis dar nėra puikus ir pakėlė posūkių pasvirimo kampą nuo šešių iki dvidešimties laipsnių. Negana to, jie išbandė dar nė vienoje trasoje nemėgintą naujovę - kintamą pasvirimo kampą. Posūkio papėdėje jis buvo šiek tiek mažesnis ir link sienos augo iki pat 25 laipsnių reikšmės. Šio manevro tikslas buvo suvienodinti išorinę ir vidinę trajektoriją greičio požiūriu. Tenka pripažinti - bandymas pasiteisino, ir paskutiniuosius du metus NASCAR čempionato finalai Majamio trasoje yra tikrai gniaužiantys kvapą, nes pilotams yra suteikta plati veiksmų laisvė.
Dienos citata:
"Lipk per tvorą! Lipk per tvorą! Lipk per tvorą!“ - gerbėjų skanduotė Tony Stewartui. Tris iš penkių pergalių jis atšventė užsiropšdamas ant tinklo barjero, skiriančio trasą nuo žiūrovų.
Finišo rikiuotė:
1. #16 Gregas Biffle'as Roush-Ford (+5 tšk)
2. #6 Markas Martinas Roush-Ford (+5 tšk)
3. #17 Mattas Kensethas Roush-Ford
4. #99 Carlas Edwardsas Roush-Ford (+10 tšk)
5. #41 Casey'us Mearsas Ganassi-Dodge (+5 tšk)
6. #07 Dave'as Blaney'us Childress-Chevrolet (+5 tšk)
7. #12 Ryanas Newmanas Penske-Dodge (+5 tšk)
8. #29 Kevinas Harvickas Childress-Chevrolet (+5 tšk)
9. #24 Jeffas Gordonas Hendrick-Chevrolet (+5 tšk)
10. #19 Jeremy Mayfieldas Evernham-Dodge
Likusieji „Chase for the Nextel Cup“ dalyviai:
13. #2 Rusty Wallace'as Penske-Dodge
15. #20 Tony Stewartas Gibbs-Chevrolet
40. #48 Jimmie Johnsonas Hendrick-Chevrolet
Kurtas Buschas lenktynėse nedalyvavo, nes buvo savo komandos vadovo Jacko Rousho pašalintas paskutinėms dviems sezono lenktynėms už incidentą su kelių policija.
Galutinė čempionato rikiuotė:
"Chase for the Nextel Cup"
1. Tony Stewartas - 6533 / 5 / 17 / 25
2. (+2) Gregas Biffle'as - 6498 / 6 / 15 / 21
3. Carlas Edwardsas - 6498 / 4 / 13 / 18
4. (+1) Markas Martinas - 6428 / 1 / 12 / 19
5. (-3) Jimmie Johnsonas - 6406 / 4 / 13 / 22
6. Ryanas Newmanas - 6359 / 1 / 8 / 16
7. Mattas Kensethas - 6352 / 1 / 12 / 17
8. Rusty Wallace'as - 6140 / 0 / 8 / 17
9. (+1) Jeremy Mayfieldas - 6073 / 1 / 4 / 9
10. (-1) Kurtas Buschas - 5974 / 3 / 9 / 18
Likę čempionato dalyviai
11. Jeffas Gordonas - 4174 / 4 / 8 / 14
12. Jamie McMurray'us - 4130 / 0 / 4 / 10
13. Elliottas Sadleris - 4084 / 0 / 1 / 12
14. Kevinas Harvickas - 4072 / 1 / 3 / 10
15. (+1) Dale'as Jarrettas - 3960 / 1 / 4 / 7
Duomenys pateikti formatu „taškai / pergalės / finišai pirmajame penketuke / finišai pirmajame dešimtuke"


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1174
2. Tadux15 1155
3. Giriby 1151
4. mantioras 1151
5. Modetas99 1140