Nauji KET pakeitimai, kurie galėtų įsigalioti nuo kitų metų (7)

Nauji KET pakeitimai, kurie galėtų įsigalioti nuo kitų metų
logo Kovo 27 d. 10:00, Pexels.com

Ruošiami Kelių eismo taisyklių pakeitimai numato atskiras gatves dviratininkams, atskirus šviesoforus viešajam transportui, pokyčius automobilių ir elektromobilių vairuotojams ir užmojį panaikinti kai kuriuos dabar egzistuojančius kelio ženklus.

Dviračių gatvė ir paspirtukų eismo ribojimas

Planuojami pokyčiai:

  • KET papildyti nauja sąvoka „dviračių gatvė“ bei naujais kelio ženklais, kurie žymės tokios gatvės pradžią ir pabaigą;
  • Dviračių gatvėje dviratininkams nebus taikomas taisyklėse nustatytas reikalavimas važiuoti kuo arčiau eismo juostos dešiniojo krašto;
  • Dviračių gatvėje bus draudžiama važiuoti didesniu kaip 30 km/h greičiu bei lenkti transporto priemones;
  • KET siūloma papildyti ir nauju kelio ženklu „Motorinių dviračių eismas draudžiamas“, kuriuo būtų galima riboti motorinių dviračių bei elektrinių paspirtukų eismą tose miestų vietose, kur yra intensyvus pėsčiųjų eismas ar kur eismo sąlygos to reikalauja. 

Atskiri šviesoforai maršrutiniam transportui ir pakeitimai važiuojantiems „A“ juosta

Planuojami pokyčiai:

  • Žadami atskiri šviesoforo signalai maršrutiniam transportui. Tuo būtų siekiama suteikti prioritetą ir lanksčiau reguliuoti maršrutinio transporto eismą;
  • Gali atsirasti dvi juostos – „A“, kurioje gali važiuoti tik maršrutinis transportas (su galimybe jose naudoti atskirus šviesoforo signalus, skirtus vien tik maršrutiniam transportui) ir  „A+“ juosta, kurioje būtų leidžiama važiuoti transporto priemonėms, kurioms suteikta tokia teisė - motociklams, dviračiams, mopedams, taksi automobiliams, automobiliams, kuriuose važiuoja 4 ir daugiau žmonių, elektromobiliams, automobiliams, pažymėtiems skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“, kuriuose neįgalieji važiuoja į švietimo įstaigą ar dienos užimtumo centrą;
  • Naujasis KET paketas numatys, kad ženklas „Užsisek saugos diržą“ turės būti pavaizduotas priešais kiekvieną autobuso sėdynę, ant sėdynės arba šalia jos matomoje vietoje. Rekomenduojama, kad prieš pradedant važiuoti keleiviai apie reikalavimą naudotis saugos diržais būtų informuojami žodžiu arba garso ir vaizdo priemonėmis.

Pokyčiai automobilių ir elektromobilių vairuotojams

Planuojami pokyčiai:

  • Planuojama tikslinti KET punktą, kuris nustato eismo tvarką daug ginčų keliančioje situacijoje, kai vienas vairuotojas ne sankryžoje suka į kairę, o kitas jį lenkia. Siūloma aiškiai įvardinti, kad vairuotojas, sukdamas į kairę ar apsisukdamas ne sankryžoje, privalo duoti kelią ne tik priešinga kryptimi tiesiai arba į dešinę važiuojančioms transporto priemonėms, bei ir jį lenkiančioms transporto priemonėms, kur toks lenkimas yra leidžiamas;
  • Siekiant didesnės saugos geležinkelių pervažose siūloma papildyti KET nauju papunkčiu, kuris draustų eismo dalyviams geležinkelio pervažoje delsti ar stoviniuoti, taip pat užtrukti ilgiau nei reikia ją pereiti ar pervažiuoti;
  • Sprendžiant elektromobilių įkrovos stotelių stovėjimo vietų užėmimą, kai jose paliekami elektromobiliai be tikslo juos pakrauti arba baigę krovimą elektromobiliai laiku nepatraukiami, siūloma KET papildyti nauju punktu, įpareigojančiu elektromobilio vairuotoją baigus krovimą nedelsiant patraukti savo transporto priemonę iš elektromobilių įkrovimo vietos.
  • Siekiama suvienodinti taksi ir pavežėjų veiklos sąlygas, pakeičiant sąvoką „aptarnaujantysis transportas“ ir nustatyti, kad juo taip pat laikomi lengvieji automobiliai, kuriais teikiamos keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą paslaugos, atvežantys į draudžiamaisiais kelio ženklais pažymėtą zoną keleivius arba atvykstantys jų paimti.

Kai kurių kelio ženklų panaikinimas

Planuojami pokyčiai:

  • Siūloma nuo 2022 m. atsisakyti kelio ženklų „Radijo stotis“ ir „Internetas“. Susisiekimo ministerijos nuomone, šiais kelio ženklais perteikiama informacija nėra aktuali ir būtina eismo dalyviams, o informacija lengvai pasiekiama kitais būdais.

    Daugelis naujųjų pakeitimų įsigaliotų nuo 2022 m. sausio 1 dienos, jeigu juos reglamentuojantį įstatymą priimtų Vyriausybė. 


Komentarai (7)
Laurynas Sabaliauskas
IP: a687352 | 03/28 16:36 Atsakyti
Alienzoo
03/28 10:40

Iš naujo paskaityk naujieną 😀

Yra tokių, kur galima

Nerandu
Alienzoo
IP: eba8b7b | 03/28 10:40 Atsakyti
Laurynas Sabaliauskas
03/27 14:04

Tai sankryzose ir negalima lenkti

Iš naujo paskaityk naujieną 😀

Yra tokių, kur galima
ddt
IP: 21ec4ad | 03/27 22:04 Atsakyti
Alienzoo
03/27 10:30

Viskas gerai, tik vieną dalyką aš daryčiau atvirkščiai. Lenkimas sankryžoje. Kiek avarijų įvyksta, kai areliai lenkia sankryžose, uždrausti lenkti visose sankryžose ir baigta. Na kur tu priskubėsi? 5 sekundėm greičiau namo grįši, tai ilgiau gyvensi ar kas?

O tu matyt negirdėjai apie bylą, kada bičas lenkęs per ištisinę ir dar sankryžoje, iki šiol neprarado vilties gauti išteisinimą?

https://www.lrytas.lt/lietuvosdiena/kriminalai/2021/03/10/news/kraupi-10-metes-zutis-apaugo-itarimais-del-pazinciu-klanu-pareigunai-stojo-chuliganiskai-vairavusio-verslininko-pusen-18587779/
Laurynas Sabaliauskas
IP: a687352 | 03/27 14:04 Atsakyti
Alienzoo
03/27 10:30

Viskas gerai, tik vieną dalyką aš daryčiau atvirkščiai. Lenkimas sankryžoje. Kiek avarijų įvyksta, kai areliai lenkia sankryžose, uždrausti lenkti visose sankryžose ir baigta. Na kur tu priskubėsi? 5 sekundėm greičiau namo grįši, tai ilgiau gyvensi ar kas?

Tai sankryzose ir negalima lenkti
Alienzoo
IP: 57b992d | 03/27 10:30 Atsakyti
Viskas gerai, tik vieną dalyką aš daryčiau atvirkščiai. Lenkimas sankryžoje. Kiek avarijų įvyksta, kai areliai lenkia sankryžose, uždrausti lenkti visose sankryžose ir baigta. Na kur tu priskubėsi? 5 sekundėm greičiau namo grįši, tai ilgiau gyvensi ar kas?
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas