Naujų automobilių į saloną užsukę pirkėjai gali išgirsti tai, ko nesitikėjo (4)

Naujų automobilių į saloną užsukę pirkėjai gali išgirsti tai, ko nesitikėjo
logo 2022 Lapkričio 01 d. 17:45, Vytautas Pilkauskas

Stringančios tiekimo grandinės, vėluojanti gamyba, mažinamos užsakymų kvotos ir laukimas – dalykai, su kuriais šiemet susidūrė automobilių pramonė. Ir konkurso „Lietuvos metų automobilis 2023“ komisijos nariai neslepia: net tie, kurie tiksliai žino, ko nori, turi tam pinigų ir galimybių, užsukę į saloną gali išgirsti tai, ko pastaruosius porą dešimtmečių negirdėjo niekas.

Vitoldas Milius, konkurso komisijos narys ir žurnalo „Auto Bild Lietuva“ vyriausiasis redaktorius, pasakoja, kad tokios padėties, kokia automobilių rinkoje yra susiklosčiusi paskutinius metus, neprisimena.

Dabar pirkėjai, užsukę į saloną norimo modelio, gali išgirsti tą, kad, taip, užsisakyti automobilį jie gali, bet nei kada jis bus, pažadėti niekas negali, nei kiek jis kainuos, niekas negali pasakyti“, – sako ekspertas.

Anot jo, net tais atvejais, kai parduodamas modelis, kuris jau pristatytas Lietuvos rinkoje, paskelbtos jo kainos, pirkėjui norimos transporto priemonės gali tekti palaukti metus ar net daugiau. Ir, kai automobilis jau pasieks Lietuvą, jis gali pabrangti – ir ne tiek jau mažai. Net tie, kurie ilgai svarsto prieš užsisakydami automobilį, gali pralošti, mat per pusmetį, o kai kuriais atvejais net ir per metų ketvirtį, automobilio kaina gali išaugti 5-10 proc.

Tokios situacijos paskutinį dvidešimtmetį naujų automobilių rinka nėra mačiusi“, – konstatuoja pašnekovas.

Pasak jo, kokie gamybos, pristatymo ir pardavimo terminai, nežino niekas – nei importuotojas, nei gamintojo atstovas, nei pats gamintojas. Tad pasisekti gali tiems, kuriems tiesiog reikia naujo automobilio, nesvarbu, kokio. Tokį dar galima aptikti ir sėsti prie jo vairo greitai. Kitais atvejais vertėtų nusiteikti, kad teks laukti. Pasak eksperto, jeigu kažkas gali automobilį pagaminti per 4 mėnesius – jau gerai, mat daug kas užsakymus gali įvykdyti tik per 12 mėnesių ar net ilgesnį laiko tarpą.

Pokyčių yra ir daugiau

Tarp pokyčių, su kuriais gali susidurti naujų automobilių pirkėjai, yra nemažai technologinių. Pavyzdžiui, sako geriausio „Lietuvos metų automobilio“ ieškantys ekspertai, jeigu norisi galingo automobilio, būsimas savininkas turi būti pasiruošęs jį įkrauti. Priežastis paprasta: galingų benzininių ir dyzelinių variklių vis mažėja, o jų vietą užima iš tinklo įkraunami hibridai.

Tie, kurie naują automobilį paskutinį kartą pirko prieš penkerius ar daugiau metų, turėtų nusiteikti tam, kad pasikeitė vairavimas. Kitaip tariant, automobilio saugumo sistemos bei vairuotojo pagalbos asistentai vis labiau kišasi į daugelį vairavimo aspektų, pradedant agresyviomis pastangomis laikytis eismo juostos ribų, baigiant itin jautriai veikiančiu autonominiu stabdymu.Pasikaitė ir pats važiavimo jausmas: jei prieš 5-7 metus pirktas automobilis, greičiausiai, yra su nedideliais ratlankiais ir pakankamai „riebiomis“ padangomis, dabar ratlankiai vis didesni, o padangos aukštis – mažesnis. Tad arba reikėtų pasirengti primokėti už pneumatinės pakabos opciją perkamame automobilyje, arba susitaikyti, kad važiavimas nauju automobiliu bus mažiau komfortiškas nei senajame.

Užsisako „dėl viso pikto“

V. Milius pasakoja, kad nepaisant neapibrėžtumo, metai automobilių rinkoje nebuvo prasti. Pavyzdžiui, šiais metais automobilių pardavėjai galėjo tik rankomis skėsčioti, mat negavo iš gamintojų tiek automobilių, kiek buvo užsakę. Pardavimai sekėsi taip, kad jei jie būtų turėję daugiau automobilių, būtų pardavę ir juos.

Matydami šių metų praktiką, beveik visi, nė nepaisydami to, kad kitąmet prognozuojama recesija, visi užsisako daugiau automobilių. Taip dėl to, kad nepaisant to, kiek automobilių prašoma, gali nutikti taip, jog atkeliaus vos pusė. Ir tikrai ne viename automobilių salone laikomasi strategijos, kad užsisakoma daug daugiau, o jei atkeliaus tik pusė, galbūt būtent tiek ir reikės pirkėjams“, – aiškina pašnekovas.Be to, sako V. Milius, nepaisant visų liūdnų ekonominių prognozių, dauguma automobilių pardavėjų planuoja, kad ateinantys metai laukia geri. Visų pirma dėl to, kad jau šiemet daugybė naujų automobilių parduota ir pasieks pirkėjus kitąmet.

Augimas laukia jau vien iš to, kas padaryta šiemet. O juk kitais metais, kaip bebūtų, rankų sudėjęs nesėdėsi, per metus parduosi ir dar daugiau“, – prognozuoja žinovas.

Tęsis mėnesį

Spalio pabaigoje iškilmingai startavęs konkursas „Lietuvos metų automobilis 2023“ tęsis kone visą mėnesį.

Per šį laiką visi automobiliai bus detaliai išbandyti Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos (VAVM) autodrome bei slidžių dangų poligone, modeliai su visais varančiaisiais ratais bus patikrinti specialioje platformoje Lietuvos sporto centro komplekse „Druskininkai“. Būtent čia, Druskininkuose, visai savaitei lapkričio viduryje įsikurs tradicinė konkurso bandymų stovykla. Kad bandymų sąlygos būtų vienodos, visi konkurso dalyviai bus „apauti“ vienodomis žieminėmis „Continental“ padangomis.



Komentarai (4)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
ddt
IP: 6dbf2c7 | 11/02 21:58 Atsakyti
YZF
11/02 18:25

Pardavejai jokiu pirkimo-pardavimo sutarciu net nesiulys pirkejams pas... skaityti daugiau

Ir iš vis, jei kada būtum pirkęs naują automobilį, būtum bent jau protingai patylėjęs, nes jei ir diletantas, visvien praėjęs tokį procesą žinotum, ant ko dedi parašus ir kokie įsipareigojimai, pagal LT teisės aktus, yra pas pardavėją :) Civilinis kodeksas, teko kada apie tokį girdėt?
ddt
IP: 6dbf2c7 | 11/02 21:46 Atsakyti
YZF
11/02 18:25

Pardavejai jokiu pirkimo-pardavimo sutarciu net nesiulys pirkejams pas... skaityti daugiau

Kokie teisės aktai Lietuvoje kalba apie "preliminarias kainas"? Kas būna, kai protingas žmogus kokioje Maximoje mato kainas etiketėje vienokias, o kasos čekyje - kitokias?
Tik tau gali atrodyti, kad pardavėjai kvailiai. Tikrai ne. Pardavėjai ieškos kvailių ir visą laiką visų pirma tokių ir ieško. Čia aukso puodas jiems, visokie yzf. Būtent apie tai rašiau. Nekvaili - suprato. Kvaili - "palaikino" paties nelabai ką supratusį (kvailą, ką jau čia slėpt) komentarą. Ir... Susimokės už savo kvailumą, jei dės parašus ant tokių sutarčių. Kaip ir sakiau, LT dileriams yra iš ko mokytis, žiūrint rutube. Kaip ir klientams, jei nors kiek smegenų turi.
YZF
IP: 20135ae | 11/02 18:25 Atsakyti
ddt
11/02 16:46

Milius ruošia visus lietuvius gyvenimui pagal rusiškus autodilerių ... skaityti daugiau

Pardavejai jokiu pirkimo-pardavimo sutarciu net nesiulys pirkejams pasirasyti. Geriausiu atveju pasirasys preliminaria sutarti kurioje bus pilna punktu apie 'preliminaria kaina' ir viskas. Suprantu kad tau noretusi jog pardavejai imtu ir aklai kistu rimtas sutartis, lyg butu visiski kvailiai ir patys nesuprastu jog tokiu budu jie gali prarasti kruva pinigu. To nebus ir tiek
ddt
IP: 6dbf2c7 | 11/02 16:46 Atsakyti
Milius ruošia visus lietuvius gyvenimui pagal rusiškus autodilerių poniatkes? Čia tik Rusijoje yra (tiksliau, iki karo - buvo) įmanoma, kada pasirašius pirkimo-pardavimo sutartį, kol pristatydavo automobilį, jis "pabrangdavo" 15-20 proc. Lietuva - teisinė valstybė (norėtųsi tikėti bent jau), ir jei sudarai pirkimo pardavimo sutartį - ją privalai vykdyti. Jei tik kas nors sugalvos "pabrangint" po metų pristatytą automobilį, teismai turės darbo. Vienok panašu, kad Miliui galime dėkoti - dabar protingesnis žmogus nepagailės keleto šimtų eurų teisininkui, kuris perskaitys pirkimo pardavimo sutartį, kad pardavėjas neprirašinėtų "smulkiu šriftu" nesąmonių apie "pabrangimą". Tai yra pardavėjo rizika, ne pirkėjo.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. Ayrtons 407
2. tevez 403
3. Tomas Gaida 395
4. pofke261 393
5. kylius1978 392