„Pirelli“ darbas su 18 colių padangomis atliktas 90 proc.

„Pirelli“ darbas su 18 colių padangomis atliktas 90 proc.
logo 2021 Gegužės 12 d. 10:42, Pirelli

Nuo kito sezono „Formulė-1“ ne tik radikaliai keičia bolidų važiuoklės reglamentą, bet ir pereina prie visiškai naujų padangų. Po kelių dešimtmečių su tais pačiais 13 colių ratlankiais ir padangomis F-1 lenktynių sportas gaus visiškai naują kokybę perėjus prie žemo profilio 18 colių padangų.

Tokios padangos jau antri metai naudojamos „Formulėje-2“ ir iki šiol yra laikomos labai neįprastomis. Šią savaitę Barselonoje „Pirelli“ rengia eilines 18 colių padangų bandymų dienas, kur dalyvauja trys komandos. Tuo tarpu kompanijos automobilių sporto direktorius Mario Isola teigia, jog didžio dalis darbo jau yra padaryta ir projektas yra finišo tiesiojoje.

„Jei kalbėsime apie darbų eigą, tai dabar mes jau praktiškai apsisprendėme su naujųjų padangų konstrukcija, - sakė M. Isola. – Pasakyčiau, kad darbas jau atliktas 90 proc., todėl dabar užsiimame tinkamiausių gumos mišinių padangoms paieška“.

Lenktynėms skirtų padangų gamybos technologija yra tokia, kad iš pradžių gamintojas ieško optimaliausios kordo geometrijos, o po to pradeda parinkinėti tinkamus gumos mišinius.

„Mes jau turime vieną mišinį, kuris yra naudojamas. Tai C3b, kuris neblogai užsirekomendavo, - tęsė M. Isola. – Tai bus pirmasis mišinys kitą sezoną, kurį mes tieksime komandoms. Charakteristikos atitinka tas, kurių pageidavo lenktynininkai savo kreipimesi į mus. Padangos turėtų kur kas mažiau perkaisti nei dabartinės. Aišku, kad mums dar reikės viską užtvirtinti naudojant galutines 2022 m. reglamento bolidų versijas“.

„Pirelli“ padalinio vadovas pridūrė, kad dabar bandymams naudojami vadinamieji bolidai „muliažai“ – sena važiuoklė su perdirbta pakaba ir tai neleis šiemet komandoms surinkti pakankamai naudingos informacijos, nes kitų metų automobiliai bus visai kitokie.

„Dabar mes naudojame „muliažus“,- sakė M. Isola. – Tai leidžia pakankamai tiksliai atkartoti kitų metų sąlygas, tačiau mes suprantame, kad bolidai bus visai kitokie.

Yra ir dar vienas faktorius – bandymuose mes negalime sukurti važiavimo oro maiše sąlygų. Per mūsų bandymus trasoje dirba viena mašina, geriausiu atveju – dvi. Natūraliai bolidų grūsčiai sudaryti to nepakanka.

Todėl, kurdami naujas padangas, mes darome kai kurias teorines prielaidas, visų pirma galimą padangų perkaitimą. Neabejojame, kad su nauja aerodinamika įtaka nuo priekyje važiuojančio bolido bus kur kas mažesnė. Prispaudžiamosios jėgos praradimas oro maiše turėtų išnykti visai, arba neviršyti 10 proc. Tai esminis skirtumas nuo dabartinės situacijos, kai bolidas tokiomis sąlygomis praranda apie 50 proc. prispaudžiamosios jėgos ir suprantama, ima smarkiai slidinėti. Tačiau tiksliai sužinoti, kaip viskas bus, galėsime tik kitais metais“.

„Pirelli“ 18 colių padangų bandymų programa yra numatyta visiems 2021 metams, o pasibaigus čempionatui Abu Dabyje įvyks paskutinė bendra visoms komandoms padangų bandymų sesija.



Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794