„Formulės-1“ kvalifikaciniuose važiavimuose šiemet neįveikiama „
Red Bull“ komanda, užėmusi pirmąsias dvi pozicijas ir sekmadienio lenktynėse Malaizijoje, toliau įtariama aktyvios pakabos naudojimu.
Manoma, kad ekipa rado būda kvalifikacijoje prispausti bolidą prie žemės labiau už varžovus, o lenktynėse pakelti, kad jis tinkamai važiuotų su sunkiu kroviniu – pilnu baku degalų. Ir visa tai esą vyksta nepaisant to, kad reguliuoti važiuoklę, įskaitant ir prošvaisą, tarp kvalifikacijos ir lenktynių yra griežtai uždrausta.
Specialistų teigimu, „Red Bull“ savo bolide gali naudoti suspaustomis dujomis užpildytų specialių amortizatorių sistemą, kuri tariamai papildoma prieš kvalifikaciją. Po jos, iki lenktynių, laikui bėgant ar keičiantis temperatūrai, dujos esą savaime palieka sistemą ir automobilio važiuoklė pakyla aukščiau.
Tarptautinė automobilių federacija (FIA) šeštadienio vakarą Sepange apžiūrėjo „Red Bull“ bolidus ir nenustatė taisyklių pažeidimų. Konkurentai, tuo tarpu, toliau įtaria varžovę aktyvios pakabos naudojimu ir ruošia analogiškas savo sistemas. Ekipa ir toliau neigia kaltinimus, o „McLaren“ jau neslepia šį išradimą ketinanti pradėti naudoti jau artimiausiu metu – galbūt net kitose lenktynėse Kinijoje.
„Mes to paprasčiausiai neturime“, - pareiškė „Red Bull“ komandos vadovas Christianas Horneris.
„Jei „McLaren“ turės tai Kinijoje, mes juos užprotestuosime, nes teoriškai tai neatitinka taisyklių“, - pabrėžė ekipos atstovas.
„FIA šeštadienio vakarą gerai apžiūrėjo mūsų bolidą ir liko juo patenkinti. Jiems būtų sunku ką nors rasti, nes to paprasčiausiai nėra“, - sakė jis.
Teigiama, kad FIA gali pamėginti gelbėti situaciją leisdama vieną kartą po kvalifikacijos pakeisti bolidų prošvaisą, tačiau tokiam pokyčiui reikėtų keisti „Formulės-1“ techninį reglamentą, kas sezono metu vargu ar bus įmanoma – tam būtinas absoliučiai visų komandų pritarimas.
Tiesa, „Red Bull“ tikina palaikysianti tokią galimą reguliuojančios institucijos iniciatyvą.
„Aš tai palaikyčiau, nes taip mes greičiausiai sutaupytume šiek tiek pinigų“, - pažymėjo C. Horneris.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).