Seimas trečiadienį įvykusio posėdžio metu priėmė svarbų sprendimą – nusprendė nesvarstyti pataisų dėl automobilių taršos mokesčio, kurios būtų įsigaliojusios nuo 2023-ųjų metų.
Balsavimo metu už motorinių transporto priemonių taršos mokesčio įstatymo projektą pasisakė 42 Seimo nariai, tuo tarpu 35 buvo prieš šį pasiūlymą, o 15 nusprendė nuo šio sprendimo susilaikyti.
Posėdžio metu įvyko dar vienas balsavimas, kurio metu 74 Seimo nariai pritarė tam, jog būtų šios pataisos grąžintos jų iniciatoriams patobulinti teikiamą pasiūlymą.
Priminsime, jog Lietuvos Respublikos Aplinkos ministerija pateikė siūlymą pradėti rinkti mokestį nuo 2023-ųjų metų. Iš pradžių jis būtų per pusę mažesnis, o visas dydis įsigaliotų tik dar po dvejų metų – 2025-aisiais metais.
Pats Aplinkos ministras Simonas Gentvilas buvo teigęs, kad 54 procentų Lietuvos gyventojų turėtų mokėtų iki 100 eurų siekiančią sumą, tuo tarpu 35 proc. asmenų tektų mokėti nuo 100 iki 200 eurų.
CO2 kiekis, g/km | Dyzelinas, Eur | Benzinas, Eur | Dujos, Eur |
---|---|---|---|
0-115 | 0 | 0 | 0 |
116-130 | 0 | 0 | 0 |
131-140 | 33.24 | 16.62 | 14.96 |
141-150 | 66.48 | 33.24 | 29.92 |
151-160 | 99.72 | 49.86 | 44.87 |
161-170 | 132.96 | 66.48 | 59.83 |
171-180 | 166.20 | 83.10 | 74.79 |
181-190 | 199.44 | 99.72 | 89.75 |
191-200 | 232.68 | 116.34 | 104.71 |
201-210 | 265.92 | 132.96 | 119.66 |
211-220 | 299.16 | 149.58 | 134.62 |
221-230 | 332.40 | 166.20 | 149.58 |
231-240 | 365.64 | 182.82 | 164.54 |
241-250 | 398.88 | 199.44 | 179.50 |
251-260 | 432.12 | 216.06 | 194.45 |
261-270 | 465.36 | 232.68 | 209.52 |
271-280 | 498.60 | 249.30 | 224.37 |
281-290 | 531.84 | 265.92 | 239.33 |
291-300 | 565.08 | 282.54 | 254.29 |
>300 | 598.32 | 299.16 | 269.24 |