2024 metų sezonas „Aston Martin“ komandai nebuvo visiškai sėkmingas dėl bolido problemų, tačiau pernai buvo padėtas rimtas pamatas ateities sėkmei.
Pilotas |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
F. Alonso |
24 |
9 |
70 |
3 |
5 |
L. Strollas |
24 |
13 |
24 |
8 |
6 |
Aston Martin |
GP |
Vieta |
Taškai |
Geriausias startas |
Geriausias finišas |
2024 |
24 |
5 |
94 |
3 |
5 |
2023 |
22 |
5 |
280 |
2 |
2 |
2022 |
22 |
7 |
55 |
5 |
6 |
2021 |
22 |
7 |
77 |
5 |
2 |
2020 |
17 |
4 |
195 |
1 |
1 |
AMR24 tapo pirmuoju bolidu, pagamintu naujoje „Aston Martin“ bazėje Silverstoune. Bazė dar ne iki galo pradėjo funkcionuoti, bet komanda jau turi visą reikiamą įrangą, naują simuliatorių, o naujuose cechuose dirbti daug patogiau ir maloniau.
„Aston Martin“ iš karto sukūrė visų 2024 m. modernizacijos planą, diegdami atnaujinimus beveik kiekviename etape, o ne dviem kartais, kaip buvo 2023 metais.
Sezonas prasidėjo geriau nei jis baigėsi. Penktoji vieta antrame etape Džidoje teikė optimizmo. Tuo momentu niekas nebūtų patikėjęs, kad šis rezultatas ir bus pats geriausias komandai per visus metus. Vėliau aukštesnė nei šešta vieta nebuvo užimta.
Fernando Alonso vėl užtikrintai aplenkė Lance‘ą Strollą, kvalifikacijose prieš jį laimėjęs rezultatu 19:5 ir uždirbęs 70 taškų, kai kanadietis, komandos savininko sūnus jų gavo 24.
Tačiau bolidas buvo pagamintas nesėkmingas. Jis turėjo valdomumo problemų, buvo nestabilus posūkiuose, jam trūko greičio. Lenktynininkai skundėsi, kad įvažiuojant į posūkius, kildavo perteklinis pasukamumas, kuris apekse išvirsdavo į nepakankamą. Atnaujinimai gerai atrodė simuliatoriuje, bet realioje trasoje būdavo neefektyvūs.
Rudens pabaigoje, kai sezonas jau ėjo į pabaigą,. Komandos technikos direktorius Danas Fallowsas pripažino – komanda taip ir nesugebėjo iki galo išsiaiškinti su AMR24 subtilybėmis, todėl su modernizacijos buvo rimtų problemų. Beje, su tuo 2024 metais susidūrė visos komandos, išskyrus „McLaren“.
Jei „Aston Martin“ 2023 metais uždirbo 280 taškų, tai 2024 m. – tik 94 ir buvo labai toli nuo rezultato, kurio tikėjosi metų pradžioje. Pasekmės – D. Fallowsas paliko technikos direktoriaus postą ir gavo darbą kitame komandos padalinyje.
Pagrindine pernai metų sezono naujiena „Aston Martin“ komandai buvo pasirašytas penkerių metų kontraktas su Adrianu Newey. Ekipos savininkas Lawrence‘as Strollas ilgai įtikinėjo legendinį inžinierių ir pastarasis sutiko, nors turėjo daug kitų pasiūlymų iš kitų komandų.
Spalio mėnesį vykdomojo direktoriaus pareigas pradėjo eiti Andy Cowellas, kuriam kartu su A. Newey reikės reformuoti komandos inžinerinį padalinį.
„Aston Martin“ vadovas Mike‘as Krackas: „Nors ir labai tikėjomės, mes nesugebėjome pasiekti gerų rezultatų ir suteikti lenktynininkams pakankamai gerą automobilį.
Dar reikės suprasti, kodėl taip atsitiko ir išmokti svarbias pamokas. Gali būti, kad mes atnaujinimus gaminome ir diegėme juos trasoje per daug greitai. Bolido techniniai atnaujinimai yra reikalingi visada, bet ne visada su jais reikia skubėti. Dabar reikia įsisąmoninti, jog kokybė yra kur kas svarbiau nei kiekybė.
Beje, kai aš į įvykius stengiuosi pažiūrėti kur kas plačiau, tai galiu pasakyti, kad ne viskas yra taip blogai. Darbas su AMR25 bolidu vėjo tunelyje vyksta vilčių teikiančiais tempais; mums pavyko į komandą pakviesti tokius puikius specialistus kaip Andy Cowellas, Adrianas Newey ire Enrico Cardile – jie yra geriausi visoje „Formulėje-1“.
Newey darbą pradės 2025 metų kovą ir užims naujas vykdomojo techninio partnerio pareigas. Jo pagrindinis tikslas – sukurti išties konkurencingą mašiną 2026 metų sezonui, su kuria komanda galėtų pakovoti dėl čempionų titulo. Tikslas gana ambicingas, bet jo Strollas vyresnysis kartu su Newey gali pasiekti. Taigi, užduotis yra gana reali.