Antrasis 2021-ųjų etapas Italijos Imolos trasoje, vietoje, kur už kiekvieną klaidą lenktynininkai ir jų atstovaujamos komandos verčiamos susimokėti aukščiausia kaina, veiksmo netrūko. Buvo visko: incidentų, sustabdžiusių lenktynes, saugos automobilio fazių, draudžiamų lenkimų, pasivažinėjimų už trasos ribų, sudaužytų bolidų, apdaužytų bolidų, kurie sukdami ratus turėjo klibėti iki techninio aptarnavimo juostoje laukiančių mechanikų, baudų, trasos ribų pažeidinėjimo, atkaklios kovos spaudžiant ik pirmojo posūkio ir lietaus, kuris visada sumaišo visas kortas, kai nebegalioja reikalavimas panaudoti du skirtingus padangų mišinių komplektus.
Drama buvo užprogramuota 4,9 km trasos konfigūracijoje: lenktynininkų laukė ilgiausia sezone techninio aptarnavimo juosta, kurioje apsilankymas vidutiniškai turėjo trukti 27 sekundes, viena DRS zona, tiesa, šiek tiek prailginta, siekiant suteikti daugiau galimybių lenkimams.
Misija pirmuosiuose lenktynių ratuose: „surasti“ sukibimą ir priversti „inter“ (tarpines) padangas dirbti tinkamai
Veiksmas, kaip įprasta tokiose lenktynėse prasidėjo dar apšilimo rate. „Ferrari“ lenktynininkas C. Leclercas nesuvaldęs savojo bolido kitų bolidų keliamuose vandens pursluose išlėkė už trasos ribų ir turėjo skubėti „atsiimti“ savo prarastas pozicijas iki bus kertama pirmoji saugos automobilio linija - kitu atveju jam būtų tekę startuoti iš techninio aptarnavimo juostos.
Lenktynės prasidėjo. Pirmą kartą Imoloje startavęs iš „pole“ pozicijos septyniskart F-1 čempionas L. Hamiltonas buvo pasiruošęs skirtingas strategijas pasirinkusių „Red Bull“ pilotų spaudimui. Laukti ilgai neteko, nes gerai startavęs iš 3-osios pozicijos M. Verstappenas „prisiklijavo“ prie L. Hamiltono bolido šono ir puikiai užsiėmė poziciją. Posūkyje vietos dviem bolidams neužteko, dėl to L. Hamiltonas pasišokinėdamas įveikė posūkį ir apgadino priekinį savo bolido sparną, ir kaip buvo spėjama - dugną. Šį kartą M. Vestappenas, palikęs už nugaros visus bandančius išgyventi lietingoje trasoje, gerokai atsiplėšė nuo kitų ir lenktyniavo kitoje lygoje, demonstruodamas greitį, kurį vis dar bando „pasivyti“ „Mercedes“.
Įprastomis sąlygomis, su pažeistu bolidu sukti ratus ir bandyti apginti savo poziciją tokioje trasoje būtų sudėtinga, bet nuojauta visiems kuždėjo: „įvykių, įnešančių sumaišties, bus. Klausimas tik kada.“
Ir įvykių buvo. Tame pačiame „Acque Minerali“ posūkyje, kuriame už trasos ribų atsidūrė ir jaunasis monakietis, apsilankė „Williams“ pilotas N. Latifi. Grįždamas į trasą jis neįvertino (ar nematė) artėjančio tiesioginės jų konkurentės turnyrinėje lentelėje „Haas“ komandos lenktynininko N. Mazepino ir po kontakto dar kartą išlėkęs iš trasos ribų atsitrenkė į apsauginę sienelę. Taigi, sumaištis buvo sukelta. Į trasą išvažiavo saugos automobilis, suteikdamas galimybę pasinaudoti „pigiu“ apsilankymu techninio aptarnavimo juostoje. Nesibaigus saugos automobilio fazei, kitas „Haas“ lenktynininkas M. Schumacheris nesuvaldęs bolido, bandydamas išlaikyti darbinę „inter“ padangų temperatūrą, slystelėjo ir trenkėsi bolido nosimi į techninio aptarnavimo juostos išvažiavimo apsauginę sienelę. Techninio aptarnavimo juosta buvo „uždaryta“ - apsilankymai joje negalimi dėl didelio nuolaužų, kurios turėjo būti pašalintos, kiekio.
Saugos automobilis pasitraukė iš trasos 6-ojo rato pabaigoje, o 11-ame rate M. Verstappeną ir L. Hamiltoną skyrė jau 5 sekundės. „Red Bull“ diena klostėsi puikiai, jeigu atmesime tą faktą, kad 2-oje vietoje startavęs S.Perezas prarado kelias pozicijas. Kaip įprasta „Red Bull“ komandai, lenktynėse jie pasikliauti gali vienu bolidu. Ne išimtis buvo ir lenktynės Imoloje. Dar trasoje esant saugos automobiliui, S. Perezas išlėkė iš trasos ir prarado kelias pozicijas už jo važiavusiems lenktynininkams, tačiau nenorėdamas su tuo susitaikyti jis „atsiėmė“ savo pozicijas vos tik sugrįžęs į trasą - tai draudžiama ir lenktynių teisėjai skyrė narsiajam meksikiečiui 10-ties sekundžių baudą (STOP&GO) apsilankant techninio aptarnavimo juostoje.
Trasoje slidinėję, bet greitį atgavę „Ferrari“ ir konkurencingumą demonstravę „McLaren“ - kova, kuri buvo neišvengiama
Norėdami išnaudoti savo turimą greitį ir pamatyti, ką L. Norrisas galėtų padaryti važiuodamas „švariame ore“, „McLaren“ komanda pranešė D. Ricciardo, kad jis užleistų vietą greitesniam savo komandos draugui. Didžiulis išbandymas kiekvienai komandai. Dažnai savo rezultatais besirūpinantys lenktynininkai pamiršta paisyti komandos taisyklių, tačiau D. Ricciardo netrukdė komandos planams ir netrukus po gauto instruktažo, praleido L. Norrisą (startavusį iš 7-osios pocijos: viena pozicija žemiau nei D. Ricciardo), kuris turėjo vytis priekyje važiuojantį (jau su 10 sekundžių bauda) S. Perezą ir jo priekyje važiuojantį C. Leclercą, kurio „Ferrari“ greitis (nors ir atgautas) tiesiojoje „McLaren“ ekipai turėjo būti išgliaudomas kaip riešutas.
Galiausiai „McLaren“ džiaugėsi pirmuoju sezono podiumu, o „Ferrari“ 4-5 vietomis, geru pasiekimu po sunkių lenktynių ir blogiausio per paskutiniuosius 40-ties metų 2020-ųjų sezono. Gal visa tai tik viena iš daugelio ilgo sezono vizitinių kortelių? Grįžtanti intriguojanti kova tarp „McLaren“ ir „Ferrari“?
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Valode | 3073 |
2. | mantioras | 3070 |
3. | fandom | 3063 |
4. | D27 | 3060 |
5. | Darius Linkevicius | 3039 |