Per praėjusius du lenktynių savaitgalius „Formulės-1“ TV transliacijose buvo atliekamas eksperimentas - į lenktynininkų šalmus buvo įmontuotos miniatiūrinės vaizdo kameros, leidžiančios transliuoti realų vaizdą, kokį varžybų metu mato pats pilotas. Tokios kameros jau sėkmingai yra naudojamos kitose lenktynių serijose, pavyzdžiui, „IndyCar“ bei „Formulėje-E“ - sirgaliai viską mato tarsi sportininkų akimis.
Belgijoje tokia kamera buvo sumontuota Fernando Alonso šalme per treniruotes, o Italijoje – George'o Russello šalme per kvalifikaciją ir sprinto lenktynes šeštadienį.
„The Race“ praneša, kad šios 3 gramus sveriančios kameros gali būti pradėtos plačiai naudoti ir jau 2022 metais tapti standartu per „Formulės-1“ lenktynes.
„Norėčiau pasakyti, kad visa tai yra mūsų planuose, bet kol kas vyksta bandymai ir derinimo programos darbai, - kalbėjo „Formulės-1“ vykdomasis prodiuseris Deanas Locke'as. - Tai kol kas tik pirmoji versija. Apskritai, mes visada norėjome naudoti tokias kameras lenktynėse, sprinte ir kvalifikacijose, kadangi manome, jog tai – galingas instrumentas žiūrovams. Visų pirma tada, kai pilotas važiuoja didelėje grūstyje ar kai komanda rengiasi finaliniam važiavimui kvalifikacijoje.
Bet dabar viskas priklauso nuo komandų, kurios turi mums padėti, kol mes visiškai integruosime tokias kameras į mūsų sistemas ir jas suderinsime su transliacijomis. Reikia orientuotis į 2022 metus. Tada turėtų atsirasti galimybė tokias kameras naudoti lenktynėse.
Technologijos vystosi žaibiškais tempais, sportininkų šalmai tampa vis tobulesni ir saugesni, tačiau dar nėra aišku., ar kamerų naudojimas bus leistas FIA, nors mums ir pavyktų sukurti sistemą, kuri atitiktų FIA reikalavimus. Bet tam reikia glaudžiai bendradarbiauti su šalmų gamintojais.“
Šiuo metu „Formulėje-E“ naudojamos miniatiūrinės kameros sveria 2,5 gramo, jos sukurtos kompanijos, kuri įeina į „Racing Force“ grupę – jai taip pat priklauso tokios bendrovės kaip „Bell Helmets“ bei „Zeronoise“. Pirmoji iš jų pasaulyje žinoma labai kokybiškais šalmais, o antroji užsiima šiuolaikiniais technologiniais sprendimais.
Dėl to kameros kol kas atsiranda tik „Bell“ šalmuose. Ar pavys susitarti su kitais gamintojais - „Stilo“, „Schuberth“ bei „Arai“ - kol kas nėra aišku.
Apskritai, „Williams“ komanda liko patenkinta pirmojo eksperimento patirtimi, kuris įvyko Monzoje, o vieninteliu minusu komanda įvardijo tai, kad transliuojamame vaizde labai aiškiai matomas displėjus ant vairo, kurio vaizdo komanda nenori rodyti varžovams. Apie tai kalbėjo ir „Alpine“ po eksperimento Spa trasoje.
Tuo tarpu per „Formulės-E“ transliacijas apatinė vaizdo dalis yra „išplauta“ - šiuolaikinės technologijos tai leidžia padaryti. Bet tai tėra tik smulkios detalės, kadangi svarbiausia yra tai, kad būtina priimti kolektyvinį sprendimą dėl šios naujovės.
Pilotas: | Fernando Alonso | 2024 sezono taškai: | 12 |
Komanda: | Renault | Amžius: | 43 m. |
Pilotas: | George‘as Russellas | 2024 sezono taškai: | |
Komanda: | Mercedes | Amžius: | 26 m. |
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | mantioras | 2905 |
2. | Valode | 2900 |
3. | D27 | 2883 |
4. | Darius Linkevicius | 2872 |
5. | Tadas Misevičius | 2852 |