„Formulės-1“ užkulisiuose spėliojama, kokia iš tiesų yra angų „
Red Bull“ bolido nosies laiptelyje paskirtis.
Automobilio kūrėjo Adriano Newey teigimu, per ertmę patenkantis oras yra nukreipiamas į kokpitą ir vėsina ten sėdintį lenktynininką. Toks paaiškinimas atrodo logiškas, tačiau kartu ir pernelyg paprastas.
„Pilotai lietaus atveju permirks“, – taip iš „Red Bull“ technikos guru teiginių pasijuokė vokiečių „Auto Motor und Sport“ cituojamas neįvardintas kitos komandos inžinierius.
„Aš, asmeniškai, netikiu Adriano Newey paaiškinimu, kad anga skirta lenktynininkų vėsinimui. Jei jiems to tikrai reikia, tuomet Sebastianas Vettelis ir Markas Webberis greičiausiai vairuoja pusiau miegodami“, – pasišaipė ne vienoje „Formulės-1“ komandoje anksčiau dirbęs ispanų inžinierius Jose Villadelpratas.
Spėjama, kad per angą patenkantis oras gali būti nukreiptas link bolido galo, kur apipūstų ten esantį difuzorių ir sukurtų prispaudžiamąją galią, ženkliai sumažėjusią dėl šiemet įsigaliojusio išmetamųjų dujų panaudojimo šios dalies apipūtimui draudimo.
Specialistų dėmesį patraukė ir plika akimi sunkiai matomos angos po bolido nosimi, kurios taip pat gali būti naudojamos oro nukreipimui link galinės dalies. Šioje, tuo tarpu, išradingai išdėstytos ir gerokai prailgintos viršutinės pakabos svirtys, einančios iškart už išmetamųjų vamzdžių angų, taip vertikaliai išplėsdamos dujų srautą, toliau einantį link galinio sparno ir aerodinaminę paskirtį įgavusių stabdžių aušinimo angų.
[picture id=56687]
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).