Už vietas mokantys pilotai – neatskiriama F-1 istorijos dalis

Už vietas mokantys pilotai – neatskiriama F-1 istorijos dalis
logo 2012 Vasario 19 d. 10:00, f1racing.hu
Šiuo metu dažnai piktinamasi, kad norint debiutuoti ar net išlikti „Formulėje-1“ būtina solidi rėmėjų parama, tačiau kartu pamirštama, kad taip buvo beveik visą šio sporto istoriją, o už pradžią lenktynėse susimokėjo ir daug garsių pilotų.
Pirmuosiuose pasaulio čempionatuose apskritai susirinkdavo bemaž vien tik solidų finansinį kraitį bei, dažnai, net ir kilmingųjų statusą turintys lenktynininkai. Vėliau, atėjus rėmėjams, sportas pamažu tapo atviresnis ir, turtinio cenzo prasme, demokratiškesnis.
Nepaisant to, visą laiką brangumą išlaikė visas kelias iki „Formulės-1“ – vietos kainuoja ir žemesnėse kategorijose, kylant aukštyn jų kaina taip pat atitinkamai didėja. Norint parodyti savo sugebėjimus paskutiniame laiptelyje prieš aukščiausiąją autosporto lygą, dažniausiai tenka pakloti daugiau nei milijoną eurų.
Visa sistema veikia tikintis, kad geriausi lenktynininkai visuomet, anksčiau ar vėliau, užsitikrins rėmėjų, finansuosiančių jų tolimesnę karjerą, paramą. Ekonomikai šuoliuojant į priekį, pinigų sporte dažnai netrūksta, o buksuojant, kaip dabar, balansas gali šiek tiek išsikreipti. Būtent todėl už vietą mokančių dalis sporte dabar yra kiek didesnė, tačiau vėliau, padėčiai gerėjant, jų skaičius turėtų mažėti.
Kas moka už vietas šiemet?
Šių metų rikiuotėje už vietą moka bent ketvirtadalis visos rikiuotės – 6 lenktynininkai iš 24. Žemiau pateikiame visų jų sąrašą.
[table]
Lenktynininkas|Komanda
---|---
Romainas Grosjeanas|Lotus
Sergio Perezas|Sauber
Pastoras Maldonado|Williams
Bruno Senna|Williams
Vitalijus Petrovas|Caterham
Narainas Karthikeyanas|HRT
[/table]
Prie mokančių už vietą kartais paminimas ir Paulas di Resta iš „Force India“. Manoma, kad už škoto priėmimą į komandą ši gavo didelę nuolaidą „Mercedes“ varikliams.
Be to, neaišku, kaip traktuoti „Toro Rosso“ komandos lenktynininkus. „Red Bull“ būtent dėl jaunų pilotų bandymo ir vystymo nusipirko ekipą – jei ne tai, kompanija greičiausiai remtų sportininkų karjeros pradžią kitų komandų gretose, kaip tai darė anksčiau „Sauber“ ir „Arrows“ ekipų atvejais.
Už vietas susimokėjusios žvaigždės
Už pirmuosius laiptelius „Formulėje-1“ savo ar rėmėjų lėšomis mokėjo ir ne vienas garsus lenktynininkas. Žemiau pateikiame kelių tokių sportininkų pavyzdžius.
Michaelis Schumacheris. Šiais piktinimosi dėl mokančių už vietą lenktynininkų laikais gali būti sunku suvirškinti faktą, kad tokiu būdu į „Formulę-1“ pateko bent rezultatų prasme sėkmingiausias lenktynininkas istorijoje – Michaelis Schumacheris. Už prototipų serijoje tuo metu važiavusio vokiečio vienerias lenktynes „Jordan“ komandoje 1991 m. „Mercedes“ šiai sumokėjo net 150 tūkst. JAV dolerių. Po to pilotą greitai persiviliojo „Benetton“, o vokiečių automobilių gamintojo investicija tiesiogiai taip ir neatsipirko.
Niki Lauda. Aštrios kritikos kitų lenktynininkų atžvilgiu nevengiantis Niki Lauda už vietą mokėjo net du pirmuosius savo sezonus sporte. Turtingoje šeimoje užaugęs austras, tėvams paprieštaravus jo karjerai autosporte, paėmė paskolą banke ir nusipirko vietą „March“ gretose. Po nesėkmingo pirmojo sezono pilotas net galvojo apie savižudybę, tačiau nusprendė dar labiau rizikuoti, paėmė dar vieną paskolą, už pinigus gavo vietą BRM ekipoje, įrodė savo sugebėjimus ir buvo pakviestas į „Ferrari“, kur jau gavo atlyginimą ir galėjo grąžinti skolas.
Adrianas Sutilas. Dabar jau už „Formulės-1“ ribų atsidūręs Adrianas Sutilas yra vienas didžiausių pastarųjų metų sporto siurprizų. Gavęs vietą „Spyker/Force India“ mainais už krepšį pinigų, vėliau jis tapo jos lyderiu ir užtikrintu taškų rinkėju. Nepaisant to, kaip manoma, net ir pernai jis uždirbo gerokai mažiau, nei komandai sumokėjo jo asmeniniai rėmėjai.


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 1005
2. mantioras 1001
3. Tadux15 1000
4. Kęstutis Šimkus 991
5. Giriby 983