Hibridinių automobilių modifikacijos ir skirtingų gamintojų modeliai

Hibridinių automobilių modifikacijos ir skirtingų gamintojų modeliai
logo 2021 Gegužės 05 d. 12:30, Pexels.com

Hibridinės technologijos – tradicinių degalų - benzino (ar dyzelino) ir elektros naudojimas – gamintojams leidžia kurti ir ekologiškesnius, ir galingesnius automobilius bei itin efektyviai išnaudoti tiek elektros, tiek vidaus degimo variklio generuojamą energiją.

Apžvelkime įvairias hibridinių automobilių modifikacijas:

Lengvieji hibridai („Mild hybrids“)

Šie automobiliai turi papildomą starterį-generatorių, kuris tiekia elektros energiją, kai pagrindinis vidaus degimo (benzininis arba dyzelinis) variklis yra išjungtas, taip pat kartu padeda ir greitai jį užvesti sustojus. Elektrinis generatorius nesuteikia galimybės įsibėgėti važiuojant tik elektra, tačiau sumažina degalų sąnaudas bei CO2 emisiją. Papildoma elektros baterija įkraunama automobiliui lėtėjant ar jį stabdant – tuo metu panaudojama energija, kuri šiaip būtų iššvaistyta.

IMA hibridai („Integrated motor assist“)

Tokią sistemą turinčiuose automobiliuose elektrinis variklis įsiterpia tarp vidaus degimo variklio ir pavarų dėžės. Abu varikliai veikia išvien – vien elektra automobilis gali važiuoti tik lėtėdamas, įjungus neutralią pavarą.

Visiški hibridai („Full hybrids“)

Vidaus degimo ir elektrinis varikliai šio tipo hibriduose gali veikti ir kartu, ir atskirai. Šie hibridai gali kelis kilometrus įveikti naudodami tik elektrą, todėl jų degalų sąnaudos yra mažesnės. Kita vertus, jų kaina dažniausiai būna aukštesnė nei analogiškų tik vidaus degimo variklį turinčių automobilių. 

Įkraunami hibridai („plug-in hybrids“)

„Plug-in“ hibridiniai automobiliai vien elektra įprastai gali nuvažiuoti 50 - 90 kilometrų, o išsikrovus baterijai toliau važiuoti naudodami vidaus degimo variklį. Atrodo labai praktiška ir patogu – tiems, kurių dienos rida neviršija šimto kilometrų, o ilgesnėms kelionėms naudojamas benzininis ar dyzelinis agregatas.

„Plug-in“ hibridus reikia įkrauti – per kelias valandas tai galima padaryti iš bet kuriuose namuose esančio paprasto elektros lizdo. Neįkrautas „plug-in“ modelis veiks tik kaip paprastas hibridinis automobilis – važiuoti tik elektra pavyks, tačiau labai neilgai.

Hibridai su „range extender“

Į kai kuriuos hibridinius automobilius montuojami papildomi benzininiai varikliai, vadinami „range extenders“. Pagrindinei baterijai išsekus, užkuriamas benzininis variklis, kuris galios į ratus neperduoda, jis veikia kaip generatorius, įkraunantis elektrinę bateriją.

Lietuvoje važinėjančių hibridų skaičius išaugo dvigubai

Tokie automobiliai ne naujiena ir lietuviams. Remiantis „Regitros“ duomenimis, registruotų hibridinių lengvųjų automobilių Lietuvoje jau yra 28 tūkst. Ir šis skaičius sparčiai didėja – per du metus jis išaugo beveik dvigubai: nuo 13 tūkst. 2019 m. sausio 1 d. iki 28 251 šių metų sausio 1 d.

Jokio taršos mokesčio:

Hibridiniai automobiliai taupyti padeda ne tik kuro sąskaita – šiais metais liepą įvestas taršos mokestis netuštins tokius automobilius vairuojančiųjų piniginės. Mokestis taikomas tik transporto priemonėms, kurių išskiriamas CO2 kiekis viršija 130 g/km, – o tai gali būti ir naujutėlaitis tik benzinu varomas automobilis. Hibridai dažniausiai taršos ribos neperžengia. 


Skirtingų gamintojų pasirinktos technologijos ir jų hibridiniai automobiliai:

Ford Fusion Hybrid

Šiuose modeliuose veikia  2,0 l keturių cilindrų benzininis variklis ir 88 kW elektrinis motoras, kartu generuojantys 195 AG. Pilnai įkrautas, „Fusion Plug-In Hybrid“ varomas tik elektra gali įveikti 40 km. Su pilnu baku degalų įveikiamas nuotolis iki 982 km. Šio automobilio CO2 emisija: 154 g/km.


Chevrolet Volt

Šiuose modeliuose veikia 1,5 litro benzininis variklis su dviem elektriniais varikliais (111 kW ir 55 kW). Varomas tik elektra, automobilis gali įveikti 85 kilometrus. Pilnai įkrautu ir pilnu degalų baku su šiuo automobiliu įveikiami 676 km. Šio automobilio CO2 emisija: 27 g/km.


Lincoln mkz hybrid

Šiuose modeliuose veikiantys 2,0 l keturių cilindrų variklis, 70 kW elektrinis variklis ir 1,4 kWh ličio jonų baterija sukuria 188 AG bendrą sistemos galią. Pilnai įkrautu ir pilnu degalų baku automobiliu įveikiamas 891 km atstumas. Šio automobilio CO2 emisija: 130 g/km.


Kia Optima Hybrid

Šiuose modeliuose veikiantys 2,0 l keturių cilindrų benzininis variklis ir 38 kW elektrinis motoras sukuria 192 AG bendrą sistemos galią. Varomas tik elektra, jis gali įveikti 45 kilometrus. Pilnai įkrautu ir pilnu degalų baku automobiliu įveikiamas 1000 km. Didžiausias išvystomas greitis 220 km/h. Šio automobilio CO2 emisija: 37 g/km.


Hyundai Ioniq Hybrid

Šiuose modeliuose veikiantys 1,6 l keturių cilindrų benzininis variklis ir 32 kW elektrinis motoras sukuria 139 AG bendrą sistemos galią. Varomas tik elektra, jis gali įveikti 63 kilometrus. Pilnai įkrautu ir pilnu degalų baku automobiliu įveikiami 1125 km. Didžiausias išvystomas greitis 185 km/h. Šio automobilio CO2 emisija: 26 g/km.



Honda Insight

Šiuose modeliuose veikiantys 1,5 l keturių cilindrų benzininis variklis ir elektrinis motoras sukuria 151 AG bendrą sistemos galią. Pilnai įkrautu ir pilnu degalų baku automobiliu įveikiami 887 km. Šio automobilio CO2 emisija: 96 g/km.

 


VW Golf GTE

Šiuose modeliuose veikiantys 1,4 darbinio tūrio TSI benzininis variklis, 75 kW elektrinis motoras ir 13 kWh ličio jonų baterija sukuria 242 AG bendrą sistemos galią. Varomas tik elektra, jis gali įveikti 40 kilometrų. Pilnai įkrautu ir pilnu degalų baku automobiliu įveikiami 940 km. Šio automobilio CO2 emisija: 40 g/km. Didžiausias išvystomas greitis 217 km/h.



Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas