Šių metų sausio pradžioje Aplinkos ministras Simonas Gentvilas pasidalijo žinia, kad naujasis automobilių taršos mokestis gali būti taikomas jau kitais metais. o šią savaitę internete pasirodė informacija su nutekintu dokumentu, kuriame pateikti nauji registracijos mokesčio įkainiai.
Aplinkos ministerija, reaguodama į pasklidusią informaciją pateikė oficialų atsakymą, kad toks dokumentas neegzistuoja, tačiau Aplinkos ministras Simonas Gentvilas nepaneigė žinios, kad taršias transporto priemones vairuojantiems gyventojams gali tekti mokėti daugiau, nes taršūs automobiliai yra per pigūs, todėl jų savininkai turėtų tikėtis ir didesnių mokesčių.
Minėtą dokumentą, kuriame numatyti kelis kartus didesni įkainiai, išplatino įmonės „Deals on Weels“ įkūrėjas ir vadovas Laurynas Bogusevičius.
Jame aiškiai matoma, kad benzininiams automobiliams, kurie išmeta nuo 191 g/km CO2, taikomas bazinis tarifas bus 90 eurų, o automobilio taršai didėjant kas 10g/km, taršos mokestis taip pat proporcingai kils.
Vairuojantiems dyzelinius automobilius taikomas bazinis tarifas – 180 eurų. Tai reiškia, kad pagal šiuos skaičiavimus, 300 g/km CO2 išmetančių benzininių automobilių savininkams tik už taršos mokestį reikėtų mokėti 1080 eurų, o pasirinkusiems varomus dyzelinu – 2160 eurų.
Šiuo metu taršos mokestis taikomas, kai išmetamo CO2 kiekis viršija daugiau nei 130 g/km.
Į taršos mokesčio apskaičiavimo bazę yra įtrauktas CO2 išmetimo faktorius ir transporto priemonės naudojamas degalų tipas. Nuo CO2 išmetimo dydžio ir transporto priemonės naudojamas degalų tipo priklausomą registracijos mokesčio dydį galite sužinoti automobilio taršos mokesčio skaičiuoklėje.
Baik tu bajerius, čia ne tos sumos kad kažką biudžete pakeistų. Ir ta skola ne tragedija, pažiek kiek procentaliai nuo BVP skolos pas kitas ES valstybes, ir kokia tų skolų istorija (kiek laiko tęsiasi), truputį pradėsi kitaip žiūrėt į makaronus, kuriuos tau ant ausų kabina politikai :)
Dėl biudžeto, tai neišspręs. Bet tai būtų metinis mokestis ir ne iš.. o į... Suma nemenka susidarytų, aišku dalis tik registruotų, nevažiuojančių...kiti nepapuola į apmokestinimą.
Iš viso įregistruotų M1 klasės lengvųjų automobilių skaičius (iki 2021 m. balandžio 1 d.)
Dyzelinas - 1 073 752
Benzinas - 364 921
Benzinas / Dujos - 99 592
Benzinas / Elektra - 28 655
Elektra - 2 721
Manau, kai valstybės skola tik didėja, tai anksčiau ar vėliau (dėl coronos lukters) turėtų tą kortą (kasmetinis) išsitraukti...
Aha. Neįsiskaičiau. Gaila, galėtų būti metinis. Visvien Belgijos dydžiai, net jei ir vienkartinis, t.y. kosmosas :)
Aha. Neįsiskaičiau. Gaila, galėtų būti metinis. Visvien Belgijos dydžiai, net jei ir vienkartinis, t.y. kosmosas :)
Koks dar metinis mokestukas? :D
Tik registruojant lengvuosius ir lengvuosius krovininius automobilius (M1 ir N1 kategorijos) taikomas taršos mokestis... ;)
Kas galite paaiskinti logika, dabartinio regitros skaiciuokles CO2 registravimo mokesti: Benzininiam apskaiciuoti imama MASE ir GALIA, o Dyzeliniam tik MASE, ir nera nei galios nei motoro kubaturos?
Tai gi 8 klasės chemija. Angliavandeniliai iš kuro, deguonis iš oro. CO2 molekulėje, vienas anglies atomas iš sudeginto kuro ir kiti du - deguonies iš oro. Sudega HC iš degalų ir O2 iš oro, pasigamina iš to H2O ir CO2.