Lietuvoje didinamos subsidijos įsigyjant elektromobilius (22)

Lietuvoje didinamos subsidijos įsigyjant elektromobilius
logo Gegužės 01 d. 13:15, Pexels.com

Siekdama mažinti neigiamą transporto keliamos taršos poveikį klimatui, Aplinkos ministerija numatė kompensacines išmokas gyventojams už įsigytą elektromobilį ir sunaikintą taršÅ³ automobilį. Teigdama, kad elektromobiliai – neišvengiama lengvojo transporto ateitis, ministerija siekia paspartinti elektrinių transporto priemonių skaičiaus augimą Lietuvoje. 

Kompensacinėms išmokoms gyventojams už elektromobilį šiemet, kaip ir pernai, iš Aplinkos ministerijos Klimato kaitos programos skirta 5 mln. eurų. Tačiau bus išmokama didesnė subsidija už kiekvieną įsigytą elektromobilį: 5 tÅ«kst. eurų už naują (1 tÅ«kst. eurų daugiau nei pernai), 2,5 tÅ«kst. eurų už naudotą (500 eurų daugiau nei pernai).

Papildoma 1 tÅ«kst. eurų kompensacija bus skiriama už kiekvieną sunaikintą taršÅ³ automobilį. Tam reikės sunaikinti savo M1 klasės transporto priemonę, ją išregistruoti iš Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registro ir įsigyti mažiau taršÅ³ automobilį, elektrinį motociklą ar elektrinį motorolerį.

Kompensacinės išmokos bus skiriamos pagal Elektromobilių įsigijimo fiziniams asmenims skatinimo tvarkos aprašÄ…, kuris baigiamas tikslinti ir bus patvirtintas artimiausiu metu. Kvietimą teikti paraiškas kompensacijoms skelbs Aplinkos projektų valdymo agentÅ«ra (APVA). Norintieji gauti išmokas prašymą turės pateikti elektroniniu bÅ«du – per APVA informacinę sistemą APVIS.

Pernai tokioms kompensacinėmis išmokomis pasinaudoję gyventojai įsigijo 2535 mažiau taršius automobilius, iš jų 968 – buvo nauji.

Primename, kad balandžio pradžioje internete pasklido informacija apie numatomas tÅ«kstantines taršos mokesčio sumas, tą kartą ministerija paneigė tokią informaciją, bet neatmetė to fakto, kad taršių automobilių savininkams kitais metais gali tekti mokėti daugiau. Ministro teigimu, dabartinis taršos mokestis turi bÅ«ti keičiamas, nes jis nesprendžia taršos klausimo



Komentarai (22)
mariusis
IP: 7ad5add | 05/08 15:22 Atsakyti
ddt
05/08 13:10

Čia kas, svetimas kaltės jausmas dėl Vesrtappenų iš Pranūcijos pradėjo patį griaužt? Žurnalistai turi išeitį - gerinti kokybę, jei yra kritikos. Bet tai visiškai nesusiję su šio straipsnio tematika ir mano komentaru. Kuris patį sujaudino iki širdies gelmių iki tiek, kad per vieną post'ą pratrūkai savo vidiniu pasauliu. Ačiū, bet tas nei man įdomu, greičiausiai neįdomu ir kitiems.

Visgi grįžai, tai gali eiti vėl iš kur parėjęs. Geros dienos.
ddt
IP: 21ec4ad | 05/08 13:10 Atsakyti
mariusis
05/08 10:07

Tai visgi ten nenuėjai ar jau grįžai? Tu seniai jau šviesoje, su savo uknisančiu klaidų taisymų ir rodymu koks esi protingas, ir pirmas visus pamokyti, parodyti savo erudiciją 😝

Čia kas, svetimas kaltės jausmas dėl Vesrtappenų iš Pranūcijos pradėjo patį griaužt? Žurnalistai turi išeitį - gerinti kokybę, jei yra kritikos. Bet tai visiškai nesusiję su šio straipsnio tematika ir mano komentaru. Kuris patį sujaudino iki širdies gelmių iki tiek, kad per vieną post'ą pratrūkai savo vidiniu pasauliu. Ačiū, bet tas nei man įdomu, greičiausiai neįdomu ir kitiems.
mariusis
IP: 7ad5add | 05/08 10:07 Atsakyti
ddt
05/08 09:02

Gosh, kitu atveju dar reiktų paieškot žmogaus, kuris taip paprastai save patį į dienos šviesą ištrauktų.

Tai visgi ten nenuėjai ar jau grįžai? Tu seniai jau šviesoje, su savo uknisančiu klaidų taisymų ir rodymu koks esi protingas, ir pirmas visus pamokyti, parodyti savo erudiciją 😝
ddt
IP: 21ec4ad | 05/08 09:02 Atsakyti
mariusis
05/07 22:45

Tūpas tu esi, nes taip ir nesupratai, kad aš ne apie straipsnį kalbėjau, o apie vieno komentuotojo komentarą. Dėl to pradžioje ir sakiau, kad nesusikalbėsim ir ne į tą pusę einama. Ui kaip įsižeidei dėl varguolio, matomai toks ir esi. Nieko, stiprybės tau.
P.s. Jei paminėjai scala, tai ji kažkuom ir įstrigusi. O tu galvoji man rūpi kaip turi įpirkti. Tu čia vaizduoji protingą, gali pasidalinti mintimis, gal kas perskaitys ir padėsi gyvenime.
P.s. Žinai kaip Norge gerai yra tau pasakęs, tai pasakysiu ir aš, su visa pagarba valink nak***, ,,erudite”. Va mano kostiumas ir treningas, tuo pačiu. Dar nueik delfi straipsnio klaidas ištaisyk, nes naktį neužmigsi. 😗

Gosh, kitu atveju dar reiktų paieškot žmogaus, kuris taip paprastai save patį į dienos šviesą ištrauktų.
mariusis
IP: 7ad5add | 05/07 22:45 Atsakyti
ddt
05/07 21:51

Bet kai išlindo treningai iš po tavo kostiumo, dar kad tik vokeliai nepradėtų iš kišenių krist. Taip ir maniau, kad techniniame C.1 ne tavo kredencialai įrašyti, didysis nevarguoli. Man nesvarbu, kas ką ir kaip vairuoja, įskaitant tavo atvejį, bet svieto lygintojo tokiais atvejais vaidinti nereikėtų.
Dar kartą bet paskutinį. Straipsnis ir aš kalbam apie EV įperkamumo didinimą, o ne apie prieinamumą visiems. Ko tu ten apie varguolius pradėjai, tai matau ir pats nebesuriši.
p.s.
Ačiū, bet Scala nėra ir nebuvo mano žavesio objektas. Man tik įdomu, kaip vidutinis statistinis žmogus tavo manymu turėtų įpirkt auto, kuris su tricilindriu 1.0 kainuoja daugiau, nei normaliai pakomplektuotas Golf prieš 3 metus.

Tūpas tu esi, nes taip ir nesupratai, kad aš ne apie straipsnį kalbėjau, o apie vieno komentuotojo komentarą. Dėl to pradžioje ir sakiau, kad nesusikalbėsim ir ne į tą pusę einama. Ui kaip įsižeidei dėl varguolio, matomai toks ir esi. Nieko, stiprybės tau.
P.s. Jei paminėjai scala, tai ji kažkuom ir įstrigusi. O tu galvoji man rūpi kaip turi įpirkti. Tu čia vaizduoji protingą, gali pasidalinti mintimis, gal kas perskaitys ir padėsi gyvenime.
P.s. Žinai kaip Norge gerai yra tau pasakęs, tai pasakysiu ir aš, su visa pagarba valink nak***, ,,erudite”. Va mano kostiumas ir treningas, tuo pačiu. Dar nueik delfi straipsnio klaidas ištaisyk, nes naktį neužmigsi. 😗
ddt
IP: 21ec4ad | 05/07 21:51 Atsakyti
mariusis
05/07 20:05

Aš tau dar kartą sakau mano mintis, kad ne visi gali būti direktoriais, kaip čia vienam atrodė, kas liepia žmonėm būti varguoliais.
O tu nemanai, kad man pof.ik ką tu galvoji ar ten neabejoji. Baba užrašyta techniniam pase, kitame bočius, o scala yra varguolių ir vadybininko mašina, bet kiek ji kainuoja aš puikiai žinau, nes automobiliais ir jų rinka bei kainom manau domiuos daugiau nei tu,tad abejones pasilik sau, protingesnis sau ir kitiems atrodysi 😉
P.s. Kaip scala važiuoja per žvyrkelį, kaip skarbonkėje nesijauti nuo akmenukų barškesio?

Bet kai išlindo treningai iš po tavo kostiumo, dar kad tik vokeliai nepradėtų iš kišenių krist. Taip ir maniau, kad techniniame C.1 ne tavo kredencialai įrašyti, didysis nevarguoli. Man nesvarbu, kas ką ir kaip vairuoja, įskaitant tavo atvejį, bet svieto lygintojo tokiais atvejais vaidinti nereikėtų.
Dar kartą bet paskutinį. Straipsnis ir aš kalbam apie EV įperkamumo didinimą, o ne apie prieinamumą visiems. Ko tu ten apie varguolius pradėjai, tai matau ir pats nebesuriši.
p.s.
Ačiū, bet Scala nėra ir nebuvo mano žavesio objektas. Man tik įdomu, kaip vidutinis statistinis žmogus tavo manymu turėtų įpirkt auto, kuris su tricilindriu 1.0 kainuoja daugiau, nei normaliai pakomplektuotas Golf prieš 3 metus.
mariusis
IP: 7ad5add | 05/07 20:05 Atsakyti
ddt
05/07 18:46

Na kaip viską žinodamas, tu gali piktintis, kad naktinis sargas neįperka elektromobilio? Jis lygiai taip pat neįpirks jokio naujo automobilio. Taip kad visa tavo beleatristika buvo grynas laiko švaistymas nes a) argumentacija nenuosekli, b) straipsnis visiškai ne apie tai, kaip padaryti įperkamą tam sluoksniui, kuris to negali padaryti. Jis apie tai, kaip juos padaryti konkurencingais kainomis su VDV automobiliais.
p.s.
net neabejoju, kad Scala kainą pasižiūrėjai po šios diskusijos, nes drįsčiau spėti pagal paties žinojimo apimtis, kad paties automobilio techniniame pase pats nesi įrašytas nei kaip jo savininkas, nei kaip naudotojas.

Aš tau dar kartą sakau mano mintis, kad ne visi gali būti direktoriais, kaip čia vienam atrodė, kas liepia žmonėm būti varguoliais.
O tu nemanai, kad man pof.ik ką tu galvoji ar ten neabejoji. Baba užrašyta techniniam pase, kitame bočius, o scala yra varguolių ir vadybininko mašina, bet kiek ji kainuoja aš puikiai žinau, nes automobiliais ir jų rinka bei kainom manau domiuos daugiau nei tu,tad abejones pasilik sau, protingesnis sau ir kitiems atrodysi 😉
P.s. Kaip scala važiuoja per žvyrkelį, kaip skarbonkėje nesijauti nuo akmenukų barškesio?
ddt
IP: 21ec4ad | 05/07 18:46 Atsakyti
mariusis
05/07 08:53

Tu neskaitai matomai tų mano raidžių ir nesuvedi veikėjo pasakymo kas verčia būti žmonėms varguoliais į ką aš vedu. Dėl to nebevedu diskusijos, nes matau vienas kito nesuprantam 😕 p.s. Turiu aš ir visiškai naują pirktą automobilį ir antrą 10 metų senumo, tai kiek visokios scalos kainuoja aš žinau.

Na kaip viską žinodamas, tu gali piktintis, kad naktinis sargas neįperka elektromobilio? Jis lygiai taip pat neįpirks jokio naujo automobilio. Taip kad visa tavo beleatristika buvo grynas laiko švaistymas nes a) argumentacija nenuosekli, b) straipsnis visiškai ne apie tai, kaip padaryti įperkamą tam sluoksniui, kuris to negali padaryti. Jis apie tai, kaip juos padaryti konkurencingais kainomis su VDV automobiliais.
p.s.
net neabejoju, kad Scala kainą pasižiūrėjai po šios diskusijos, nes drįsčiau spėti pagal paties žinojimo apimtis, kad paties automobilio techniniame pase pats nesi įrašytas nei kaip jo savininkas, nei kaip naudotojas.
asxmachkala
IP: 1353dd0 | 05/07 17:56 Atsakyti
o bliamba matai....pasirodo jeigu dirbsi dirbsi dirbsi dirbsi....galesi uzsidirbti kam tik nori...

oho nobelio premijos niekas nesiule ?
mariusis
IP: a279885 | 05/07 08:53 Atsakyti
ddt
05/07 07:53

Kada paskutinį kartą tu žiūrėjai kiek kainuoja įprasti automobiliai? Aš vėl pasikartosiu - daug raidžių rašai, bet panašu net neįsivaizduoji, kiek kainuoja kokia Skoda Scala, jei ne kibirineje komplektacijoje. Joks pensininkas ar kasininkė nei elektrinio, nei paprasto su VDV taip lengvai neįpirks.
Dviračių takus vysto, nebent pas jus ten prie Nemuno situacija blogesnė, paspirtuku pro senamiestį nelabai pravažiuosi nenulipęs, paupys tik dabar ateidinėja į kažkokį vaizdą. Pas mus prie Neries visai net nieko. Aš irgi į darbą jei tik oras leidžia, paspirtuku važiuoju, nes problemos su parkingu ir automobiliu ne visada paprasta, net jei esi didelis direktorius.
O iš nenaujo automobilio niekas senukų nevaro. Po 10-15 metų antrinėje rinkoje bus tonos nudrožtų elektromobilių, ir naujoji pensininkų karta drąsiai galės jais važinėt.

Iki Lietuvos deja dar neatėjo tas modelis, pagal kurį pvz amerikiečiai ima naujus automobilius (dažnu atveju net be pradinio įnašo, be užstato, be nieko). Britai šitą jau irgi gan seniai naudoja, ir tame yra esmė, o ne atlyginimo dydyje. Šiais laikais vienetai perka automobilius atėję su lagaminėliu į saloną, bet tik tiek kad Lietuvos lizingo kontoros ar patys pardavėjai dar nesiryžta pritaikyti tokių pardavimo modelių, kurie yra kitose šalyse.

Tu neskaitai matomai tų mano raidžių ir nesuvedi veikėjo pasakymo kas verčia būti žmonėms varguoliais į ką aš vedu. Dėl to nebevedu diskusijos, nes matau vienas kito nesuprantam 😕 p.s. Turiu aš ir visiškai naują pirktą automobilį ir antrą 10 metų senumo, tai kiek visokios scalos kainuoja aš žinau.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas