Liepos mėnesį pristačiusi naująjį taršos mokesčio reformos projektą, Vyriausybė netrukus gyventojams sudarė ir transporto priemonės taršos mokesčio skaičiuoklę, kurioje kiekvienas gali pasitikrinti, kokia suma nuo 2023-ųjų gali tekti paploninti piniginę.
Šią savaitę Premjerė Ingrida Šimonytė patikino, kad nuo 2023-ųjų planuojama ne tik įvesti naują taršos mokestį, bet didinti ir dyzelino akcizą. Premjerė tokį sprendimą motyvuoja tuo, kad dabar dyzelino akcizai yra mažesni nei benziną, o tai skatina vairuotojus rinktis taršesnius automobilius. Atsižvelgiant į tai, kad akcizai sudaro beveik pusę degalų kainos, tai dyzelino kaina nuo 2023-ųjų gali kilti beveik 50 proc.
Šį sprendimą priimti taip pat paskatino realiomis eismo sąlygomis Vilniuje matuota automobilių tarša, kurios rezultatai atskleidė: labiausiai orą teršia dyzelinu varomos transporto priemonės.
Vyriausybės sprendimui pritaria ir Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacija (EBPO), kuri šią savaitę pristatė Lietuvos transporto analizę. Jos išvados ir rekomendacijos aiškios: didžiausia problema Lietuvoje išlieka taršūs dyzeliniai automobiliai, dėl to reikia švaresnių degalų ir automobilių.
Naująjį taršos mokesčio projektą Vyriausybė Seimui svarstyti pateiks jau spalį.
Atidaryti taršos mokesčio skaičiuoklę.
# | Vartotojas | Taškai |
---|---|---|
1. | Kęstutis Šimkus | 450 |
2. | Giriby | 441 |
3. | mantioras | 440 |
4. | Gudas | 435 |
5. | f1a | 433 |