Iki 2030 metų Lietuva tikisi gerokai išplėsti elektrinių automobilių parką – nuo dabar registruojamų 6,5 tūkst. iki 240 tūkst. Šį siekį lydi ir planai gerokai padidinti bendro naudojimo elektromobilių įkrovimo stotelių skaičių: nuo šiuo metu esančių 360 iki 7000.
Susisiekimo ministerija teigia, kad norint pasiekti užsibrėžtus tikslus planuojama:
- toliau skatinti gyventojus įsigyti elektromobilius subsidijomis. Šiuo metu taikoma 5 tūkst. eurų subsidija naujam ir 2,5 tūkst. eurų naudotam elektromobiliui (M1). Taip pat gyventojams papildomai skiriama 1 tūkst. eurų suma, kai yra sunaikinamas senas taršus automobilis.
- toliau elektromobilių savininkams teikti įvairias privilegijas: galimybę važiuoti viešojo transporto (A) juosta Vilniuje, nemokamą elektromobilių statymą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o taip pat bendrojo naudojimo prieigose, įrengtose panaudojant Europos Sąjungos (ES) fondų investicijas, 5 metus nuo jų įrengimo elektromobilius įkrauti nemokamai.
- didinamais automobilių taršos mokesčiais atgrasyti nuo taršių automobilių naudojimo. 2023-iais turėtų įsigalioti naujasis automobilio registracijos mokestis ir metinis automobilio taršos mokestis – jie elektromobiliams nebūtų taikomi. Nuo 2023-iųjų planuojama įvesti ne tik naujus mokesčius, bet didinti dyzelino akcizą.
Svarbiausių naujienų prenumerata įtraukta. Patvirtinkite prenumeratą paspausdę nuorodą el. pašte (pasitikrinkite šlamšto dėžutę).