Rinktis elektromobilį skatins ne tik subsidijomis ir privilegijomis, bet didinamu taršos mokesčiu

Rinktis elektromobilį skatins ne tik subsidijomis ir privilegijomis, bet didinamu taršos mokesčiu
logo 2021 Spalio 02 d. 21:29, pexels.com

Iki 2030 metų Lietuva tikisi gerokai išplėsti elektrinių automobilių parką – nuo dabar registruojamų 6,5 tūkst. iki 240 tūkst. Šį siekį lydi ir planai gerokai padidinti bendro naudojimo elektromobilių įkrovimo stotelių skaičių: nuo šiuo metu esančių 360 iki 7000.

Susisiekimo ministerija teigia, kad norint pasiekti užsibrėžtus tikslus planuojama:

  • toliau skatinti gyventojus įsigyti elektromobilius subsidijomis. Šiuo metu taikoma 5 tūkst. eurų subsidija naujam ir 2,5 tūkst. eurų naudotam elektromobiliui (M1). Taip pat gyventojams papildomai skiriama 1 tūkst. eurų suma, kai yra sunaikinamas senas taršus automobilis.

  • toliau elektromobilių savininkams teikti įvairias privilegijas: galimybę važiuoti viešojo transporto (A) juosta Vilniuje, nemokamą elektromobilių statymą didžiuosiuose Lietuvos miestuose, o taip pat bendrojo naudojimo prieigose, įrengtose panaudojant Europos Sąjungos (ES) fondų investicijas, 5 metus nuo jų įrengimo elektromobilius įkrauti nemokamai.

  • didinamais automobilių taršos mokesčiais atgrasyti nuo taršių automobilių naudojimo. 2023-iais turėtų įsigalioti naujasis automobilio registracijos mokestis ir metinis automobilio taršos mokestis – jie elektromobiliams nebūtų taikomi. Nuo 2023-iųjų planuojama įvesti ne tik naujus mokesčius, bet didinti dyzelino akcizą.


Komentarai (0)
Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas