Vandeniliu varomi automobiliai - aplinkai žalos nedarančios transporto priemonės (31)

Vandeniliu varomi automobiliai - aplinkai žalos nedarančios transporto priemonės
logo Balandžio 28 d. 12:00, Pexels.com

Vandenilį naudojančios transporto priemonės yra itin efektyvios, o juose sumontuoti vandenilio kuro elementai gali pasiūlyti daugybę privalumų: įveikiamus didelius atstumus, lengvai ir itin greitai užpildomus degalų bakus, beveik nulinę taršą aplinkai, ir degalus - vandenilį - kurių šioje planetoje niekada nepritrūks - jis Žemėje labiausiai paplitęs cheminis elementas.

Šios transporto priemonės (jei vandenilis išgautas ekologiškai) yra ne tik „švariausi“, tačiau ir patogūs naudotis. Vandenilį naudojantys automobiliai (juose skylantis vandenilis paverčiamas elektros energija, varančia automobilį) - aplinkai nekenksmingos transporto priemonės. Per išmetimo vamzdį į aplinką, kaip šalutiniai produktai, išskiriami tik vanduo ar deguonis.

Vandeniliu varomoms transporto priemonėms skirtos infrastruktūros plėtra jau vyksta. Vakarų Europoje progresas kur kas spartesnis. Dabar prisipildyti bakus vandeniliu įmanoma 122-ejose stotelėse, o dar daugiau nei 40 – pakeliui

Automobilių gamintojai vis dažniau užsimena apie automobilius, kurie nebeturės vidaus degimo variklių, o mokslininkai teigia, kad artimiausioje ateityje vyraus dvi pagrindinės alternatyviąja energija paremtos technologijos: elektra varomi automobiliai ir vandeniliu varomi automobiliai (juose skylantis vandenilis paverčiamas elektros energija, varančia automobilį).

Toyota Mirai

Inovatyvus vandeniliu varomas „Toyota Mirai“ modelis su vienu vandenilio pripildytu baku gali nuvažiuoti iki 650 km, į aplinką neišmesdamas nė gramo teršalų.  „Toyota“ įsitikinusi, kad vandenilis turi daugybę potencialo kuriant nulinės taršos transporto pramonę. Antrajai „Mirai“ kartai panaudota GA-L platforma, pasiskolinta iš „Lexus“, leido padidinti erdvę automobilio viduje. Į šio komfortiško penkiaviečio, varomo galiniais ratais trijų degalų bakus telpa 5,6 kg vandenilio. Užpildyti degalų bakus yra itin paprasta, o tai padaryti trunka iki 5 minučių. Automobilis pasiūlys 174 AG/128 kW ir patikimumą net spaudžiant 30 laipsnių šalčiui.

 „Toyota“ sugalvota naujovė – katalizatoriaus tipo filtras, sumontuotas į oro įsiurbimo angą. Kai į automobilį įsiurbiamas oras, tiekiamas vandenilio kuro elementams, susidaręs elektros krūvis filtro audinyje sulaiko mikroskopines teršalų daleles kaip sieros dioksidas (SO2), natrio oksidai (NOx) ir kitas. Sistema efektyviai (90–100 proc.) iš oro, pasiekiančio kuro elementus, išvalo 0–2,5 mikrono dydžio teršalų daleles. Vanduo – vienintelis šalutinis produktas, gaunamas automobiliui naudojant vandenilį. Jis automatiškai pašalinamas per išmetimo vamzdį, o vairuotojas šį procesą gali aktyvinti H2O mygtuko pagalba.

 Kuro elementų bloko maksimali galia siekia 114 kW (155 DIN AG). Šis agregatas pasižymi 3,1 kW/l galios tankio rodikliu. 100 km/h greitis išvystomas per 9,6 sekundės, o maksimalus išvystomas greitis - 178 km/h  išvystomas greitis.

Fisker Karma 

Hibridinių ir elektrinių automobilių kompanija ruošiasi pristatyti modelį, kuris pats sau gamins elektrą iš vandenilio, kurį irgi gaminsis pats. Naujas prototipas naudos nenaujus vandenilio gamybos metodus ir vairuotojams vis tiek tektų lankytis degalinėse. Ten automobilio bakai būtų užpildomi metilo alkoholiu. Metanolis (CH₃OH) „Karma“ automobilyje būtų skaidomas, o išgautas vandenilis būtų jungiamas su deguonimi ir galiausiai virstų elektros energija  automobilio varikliams. Ši sistema - tai netiesioginis metanolio kuro elementas.

Hyundai Nexo

Ekologiškas, vandeniliu varomas Hyundai Nexo modelis. Kompanija teigia, kad jis yra toks švarus, kad į aplinką išskiria tik vandenį ir deguonį. „Hyundai“ teigia, kad per mėnesį nuvažiavęs 560 km, šis Hyundai Nexo automobilis gali išvalyti apie 900 kg oro – maždaug tiek oro vienas suaugęs žmogus suvartoja per 60 dienų. Automobilyje sumontuoti 95 kWh kuro elementas ir 40 kWh akumuliatorius, pasiūlysiantys 161 AG ir 291 Nm. Teigiama, kad 100 km/h greitis išvystomas per 8,4 sekundės.

Honda Clarity

Dėl  „Honda Clarity Fuel Cell“ automobilyje įmontuoto 70 MPa aukšto slėgio vandenilio bako,  juo įveikiamas atstumas - 700 km. Prie to prisideda ir efektyvi varančioji pavara bei sumažintos automobilio energijos sąnaudos.

Sumažinusi varančiosios pavaros užimamą vietą, „Honda“ sugebėjo tiek padidinti automobilio salono talpą, kad jame, kaip ir įprastiniu kuru varomame sedane, gali patogiai susėsti penki suaugusieji. Pritaikius patobulintas „Honda“ technologijas, kuro elementų paketas ir energijos generatorius sumažinti iki V6 variklio dydžio.

Šio automobilio elektrinio variklio galia - 130 kW (177 AG ir 300 Nm), o galios tankis - 3,1 kW/l. 100 km/h greitis išvystomas per 9 sekundes, o pasiekiamas maksimalus greitis - 165 km/h.


Komentarai (31)
beglys
IP: 4bb32ec | 04/30 14:00 Atsakyti
:/
04/30 09:36

Na problema labiau ne technologijose, o iš kur paimti energiją. Vandenilis nėra energijos šaltinis, jis labiau jos saugojimo būdas, kaip baterija. Kad kiekviena vandeniliu varoma mašina veiktų ta energija galų gale (ar pradžių pradžioj) ateis iš kažkokio šaltinio. Su elektra dabar yra rimta šikna, tie "žalieji" propeleriai tik kraštovaizdį sudarko, o pagamina mizerį. Ne sprendimas. Prieš branduolinę energetiką yra nuteikta visuomenė, naujų nebestatoma. O kito švaraus sprendimo aš nemačiau kad būtų pasiūlyta.

Aš ir nesakiau, kad vandenilis yra energijos šaltinis. Jis panašiau į akumuliatorių (kaip ir kažkuriam savo komentare minejau, tai tarsi hidroakumuliacinė elektrinė).
Aš tik sakau, kad tikriausiai HV automobiliai man asmeniškai patraukliau atrodo, nei elektromobiliai. Ir jei iš tikro mes atsisakome iškastinio kuro, bei galiausiai užtikriname tą vadinamą "žaliają" energija, tai vandenilis bus ateitis, nes tikrai nemanau, kad prie kiekvieno stulpo bus padaryta rozetė, kad pakrauti visus elektromobilius.
:/
IP: 609e5db | 04/30 09:36 Atsakyti
beglys
04/29 13:17

Taip sutinku, kad nuostoliai šiam momentui yra vis dar didoki. Bet jei neklystų, šiuo metų efektyvumas vandenilio ir benzino yra labai panašus, kai prieš dešimtmetį dar vandenilio nuostoliai buvo kur kas didesni. Beto neužmiršk, kad benzino variklis buvo vystomas virš 100 metų, tuo tarpu vandenilinės technologijos dar tikriausiai tik apie 50 metų.
Šiaip kiekvienai technologijai reikia tam tikrų naujų technologių atsiradimo, kad būtų pasiekiamas efektyvumas. Manau būtent dabar ateina tas laikas, kai vandenilinės technologijos tik tobulės.

Na problema labiau ne technologijose, o iš kur paimti energiją. Vandenilis nėra energijos šaltinis, jis labiau jos saugojimo būdas, kaip baterija. Kad kiekviena vandeniliu varoma mašina veiktų ta energija galų gale (ar pradžių pradžioj) ateis iš kažkokio šaltinio. Su elektra dabar yra rimta šikna, tie "žalieji" propeleriai tik kraštovaizdį sudarko, o pagamina mizerį. Ne sprendimas. Prieš branduolinę energetiką yra nuteikta visuomenė, naujų nebestatoma. O kito švaraus sprendimo aš nemačiau kad būtų pasiūlyta.
YZF
IP: 20135ae | 04/29 16:44 Atsakyti
tai
04/28 23:00

gal gali paaiskint,kaip tapti tuo ,,pirmuoju savininku be kodo,,?
YZFIP: 20135ae | 04/17 16:24 Jeigu jis oficialiai yra pirmasis savininkas LT, kodo jis negali tureti. Nes jis pirmasis.

As jau paaiskinau senesneje temoje. Eik ten ir skaityk. Nesiruosiu kiekvienam obuolmusiui kartoti ta pati per ta pati.
beglys
IP: 4bb32ec | 04/29 13:17 Atsakyti
:)
04/29 08:21

Kalba ėjo apie vis sistemą, bakas kuro celė motoras + visa infrastruktūra kuro gamybai ir išskirstymui. Kaip pvz žaliavą benzinui išsipompuoji iš žemės ir išsigrynini. O vandenilį gaminant reikia naudojant 100% energijos kiek po to iš jo atgausi.

Taip sutinku, kad nuostoliai šiam momentui yra vis dar didoki. Bet jei neklystų, šiuo metų efektyvumas vandenilio ir benzino yra labai panašus, kai prieš dešimtmetį dar vandenilio nuostoliai buvo kur kas didesni. Beto neužmiršk, kad benzino variklis buvo vystomas virš 100 metų, tuo tarpu vandenilinės technologijos dar tikriausiai tik apie 50 metų.
Šiaip kiekvienai technologijai reikia tam tikrų naujų technologių atsiradimo, kad būtų pasiekiamas efektyvumas. Manau būtent dabar ateina tas laikas, kai vandenilinės technologijos tik tobulės.
beglys
IP: 4bb32ec | 04/29 12:56 Atsakyti
Telemetrijus
04/28 22:18

Aš nieko prieš energijos alternatyvų gausą, tiesiog sakau, kad, bendraja prasme, EV yra racionalesnė alternatyva lyginant su HV.
Beje pirmi HV konceptai pasirodė dar mid-90s...
HV technologija jau išdirbta, tik reikia pradėti masiškai gaminti, sandėliuoti, bei transportuoti vandenilį. Tuo tarpu el. tinklai jau egzistuoja ir yra daug skirtingų būdų tai elektrai pagaminti ir el. įkrovimu stotelių tinklinio kūrimas iš esmės yra mažesnė investicija, nei pvz vandenilines infrastruktūros kūrimas.

Iš esmės vėl gi klysti. investicijos tikriausiai būtų labai panašios. Tiesiog viena HV užpildymo stotelė atstotų tikriausiai tūkstančius pajungimo stotelių. Infrastruktūra jau yra kažkas analizavę. Realiai dabartines degalines pakankamai lengvai perdaromos į HV užpildymo vietas. Tuo tarpu EV stotelių reikia tūkstančių (jei visi persėstų į EV). Vienintelės tikriausiai didelės investicijos būtų į gamybos įmones. Bet jei žiūrint į tai kad EV statė baterijų giga fabrikus, tai klausimas ar investicijos nebūtų panašios.

Beja EV pirmieji automobiliai pasirodė 1880 metais. Taigi palyginus HV pirmus konceptus ir EV automobilių evoliuciją, elektromobiliai smarkiai pralaimi.
Elektromobilius aš palyginčiau su plančetiniais kompiuteriais: kuriuos lengva nešiotis, žiūrėti vaizdus, bet labai nepatogu dirbti.
Aha
IP: a41c255 | 04/29 11:23 Atsakyti
Vandenilio technologija nėra nauja ar stebuklinga, Dar 2000 metais praktiškai visi didieji automobilių gamintojai turėjo paruoštas gamybai vandenilio jėgainių technologijas, kurios ilgiems metams atgulė į gilius stalčius. Tuo metu pagrindinis argumentas prieš HV jėgaines buvo tai, kad nei vienas gamintojas negalėjo garantuoti saugumo avarijos atveju (na kad realiame gyvenime nebūtų kaip Holivudo filmuose). Įdomu kaip dabar tas saugumas traktuojamas ir kaip tai išsprendė?
:)
IP: 609e5db | 04/29 08:21 Atsakyti
beglys
04/28 21:42

Šiek tiek klysti. Elektriniu variklio energijos efektyvumo koeficientas yra kur kas aukštesnis nei vidaus varikliu (ar tai būtų benzinas ar dyzelis). Bet vieni pliusai neatsveria kitų minusų. Čia reikėtų apie tai kalbėti.

Kalba ėjo apie vis sistemą, bakas kuro celė motoras + visa infrastruktūra kuro gamybai ir išskirstymui. Kaip pvz žaliavą benzinui išsipompuoji iš žemės ir išsigrynini. O vandenilį gaminant reikia naudojant 100% energijos kiek po to iš jo atgausi.
don Pedro
IP: 8318e6b | 04/29 05:47 Atsakyti
PSI_
04/28 17:54

... seniai jau sukurti vandenilio varikliai, tik naftos magnatai ir lobistai savo purvinas rankas buvo įkišę, kad neišeitų į masinę gamybą...

nu electrocarai sukurti dar seniau - beveik pries 150 metu, ir tai buvo pirmi auto isvis, bet kazkaip neprigija iki siol..
tai
IP: 4dd5329 | 04/28 23:00 Atsakyti
YZF
04/28 20:16

As jau rasiau, bet kad esi dauztas tai niekaip tau ir nedaejo:

https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/transporto-priemones/transporto-priemoniu-savininku-deklaravimas-nuo-geguzes-1-d/nuosavybes-pasikeitimo-situacijos/uzsienietis-lietuviui-parduoda-automobili-uzsienyje

Tik automobili uzsienyje perka ne lietuvis o perekupas bet oficialiai padaro kad perka lietuvis. Schema apeita

gal gali paaiskint,kaip tapti tuo ,,pirmuoju savininku be kodo,,?
YZFIP: 20135ae | 04/17 16:24 Jeigu jis oficialiai yra pirmasis savininkas LT, kodo jis negali tureti. Nes jis pirmasis.
Telemetrijus
IP: 09e3a02 | 04/28 22:22 Atsakyti
YZF
04/28 20:16

As jau rasiau, bet kad esi dauztas tai niekaip tau ir nedaejo:

https://www.regitra.lt/lt/paslaugos/transporto-priemones/transporto-priemoniu-savininku-deklaravimas-nuo-geguzes-1-d/nuosavybes-pasikeitimo-situacijos/uzsienietis-lietuviui-parduoda-automobili-uzsienyje

Tik automobili uzsienyje perka ne lietuvis o perekupas bet oficialiai padaro kad perka lietuvis. Schema apeita

O kaip padaryti, kad užsieninė pirkimo-pardavimo sutartis turėtų tas pačias pavardes?
Čia kaip minimum atkrenta vietiniai pardavimai.
×

TOP naujienos

F-1.lt pulsas