„McLaren“ surado bolido nestabilumo problemos priežastis

„McLaren“ surado bolido nestabilumo problemos priežastis
logo 2022 Vasario 27 d. 12:34, McLaren F1

Per bandymus Barselonoje visos komandos susidūrė su bolidų nestabilumo problema važiuojant dideliu greičiu tiesiosiose. Apie šios problemos esmę jau buvo kalbėta, o taip pat buvo pasakyta, kad „McLaren MCL36“ ir „Ferrari F1-75“ su nestabilumo problema susiduria mažiau.

Pasak „Red Bull“ konstruktorių štabo vadovo Adrieno Newey, „problema egzistavo ir prieš 40 metų, kai žemės efektas pirmą kartą buvo panaudotas „Formulėje-1“. Ji tiesiogiai susijusi su šia aerodinamine koncepcija. Padaryti taip, kad bolidai nesiūbuotų, būtų nesunku. Sunku yra išvengti greičio praradimo tiesiojoje įveikiant ratą“.

Su tuo sutinka ir „Mercedes“ vadovas Toto Wolffas: „Galima padidinti prošvaisą galinėje automobilio dalyje, bet tada jūs prarandate greitį“.

Tas pats vyksta, jei bandote pakabą padaryti kietesne. Tada lenktynininkui būtų itin nepatogu vairuoti bolidą ir jis praras daug laiko lėtuose posūkiuose. Kai mašina dugnu braukia per asfaltą, pojūčiai nėra patys maloniausi.

„Stabdant reikia elgtis labai atsargiai. Jei bolidas pradas prispaudžiamąją jėgą stabdymo metu, tai – menkas malonumas, - vokiečių „Auto Motor und Sport“ cituoja neįvardytą inžinierių.

Vokiečių leidinys rašo, kad „McLaren“ jau surado būdą panaikinti mašinos siūbavimo problemą, kai pas MCL36 prošvaisa yra nedidelė. Galinėje bolido dugno dalyje jie padarė ilgą skersinę įpjovą, kuri skiria dugno kraštą nuo jo pagrindinės dalies. Ši įpjova yra skirta tam, kad per ją eitų oras tuo momentu, kai mašinos klirensas mažėja veikiant prispaudžiamajai jėgai.

Beje, „Haas“ jau antrą bandymų dieną taip pat išbandė panašų sprendimą. Su tuo eksperimentavo ir „Aston Martin“, bet vėliau vietoje to nutarė kiek užlenkti dugno kraštą į viršų, nes tai žadėjo didesnį mašinos greitį.

Žinoma, kad toks „McLaren“ sprendimas turi pasekmių, bet gudrybė yra tokios įpjovos vietos pasirinkime ir jos dydyje. Jei padarysime įpjovą labai didelę, tai nestabilumo problema bus išspręsta, tačiau posūkiuose bus prarandama daugiau prispaudžiamosios jėgos.

„Ferrari“ nuėjo kitu keliu: raudonojo bolido galinė dalis yra smarkokai pakelta, tačiau pakaba turi nemenką eigą. Tai ne visiškai išsprendžia mašinos siūbavimo problemą tiesiosiose, bet su lėtais posūkiais F1-75 susitvarko gana gerai. Todėl „Ferrari“ badymuose Barselonoje buvo pati greičiausia būtent paskutiniame trasos sektoriuje.

Jei sprendimas, kurio imasi „McLaren“, iš tiesų bus labai efektyviu, tai panašūs sprendimai bus įgyvendinti visuose boliduose jau per bandymus Bahreine.

Verta pridurti, kad naujojo techninio reglamento kūrėjai ir FIA specialistai numatė, kad bolido korpuso svyravimai tiesiosiose važiuojant dideliu greičiu bus problema ir net siūlė problemos sprendimo būdą, bet komandos atsisakė tai priimti.

Vienas iš naujojo reglamento autorių – FIA techninis delegatas Patas Symondsas tai patvirtino: „Mes pasiūlėme komandoms štai ką: „Jei mašinos dugno kraštus užlenksime 25 mm į viršų, tai, gali būti, sušvelnintų problemą. Bet komandos nepanoro to daryti, kadangi bolidų konstravimo procesas jau yra nuėjęs per toli“.

McLaren F1 Team
Komanda: McLaren F1 Team 2024 sezono taškai: 141
Variklis: „Mercedes“ Važiuoklė: MCL36
Plačiau


Primename, kad esate atsakingi už komentarus prieš LR įstatymus.
×

TOP naujienos

Spėlionės TOP

# Vartotojas Taškai
1. f1a 816
2. Giriby 812
3. mantioras 805
4. Gudas 796
5. Kęstutis Šimkus 794